2022-03-09, 21:52
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det är ju sant från den skribenten och sen blev det lite värre i Ukraina för många bönder där la i princip ner sitt jordbruk och det kan man ju förstå för vem vill jobba gratis. Det är Ukrainska nationalister som försöker skriva om historien och göra Ukraina till ett offer historisk som reser sig fast glömmer bort att alla länder i Sovjet var ett offer. Samtidigt som dom skriver och lägger till en miljon döda människor per år så pratar dom att göra Ukraina stor med kärnvapen, flygvapen, armé och allt annat trams dom yrar om. Man kan kanske inte klandra dom för det heller eftersom dom genom historien aldrig kunnat försvara sig mot riktiga stormakter som rusat igenom. Det kan dom inte idag heller utan bölar mest och vill ha hjälp och verkar inte ha lärt sig att hålla käften om man inte har ett riktigt försvar och folk som inte vill slåss.

Men jag hoppas att Ukraina blir fritt igen och kan koncentrera sig på annat än ryssar, kärnvapen och militära biolabb. Dom har bra raketteknologi som dom skulle ju kunna ta upp kampen med Elon Musk och gänget, göra något konstuktivt istället för att bara tigga, gnälla och peka finger på ryssen. Det är så ett land blir stort och respekterat, eget hårt arbete.

Nej, varken du eller jag är några historiker med specialiteten sovjet men återgå du till wiki (varför inte läsa några böcker också).

Det är inte hela sanningen och informationen skiljer inte på missväxt och svält.

Men det är ok att du tycker att folkmord är ok.

Liksom den du ger ditt stöd till.

Vi är ju på ett fritt diskussionsforum. Finns det andra folkmord ni kan upplysa mig om egentligen aldrig hände?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Är man galen om man skulle vilja se Putin bli torterad framför ens ögon samtidigt som man dricker ett glas bubbel och njuter?

Jag har personligen aldrig haft såpass mörka tankar om någon människa, men jag vill genuint se Putin bli torterad för att sedan bli kvävd till döds med en plastpåse.

Är det normalt?

Nejdå, var inte orolig, fullt normala tankar Får dom själv när jag ser Pluttenputins ansikte..
Citera
Medlem
Thunderaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Specialstyrka "Bears" utslagna

Fullt med nazistmärken

https://twitter.com/wargonzoo/status/1501513455546814467?t=UWiJ5d1WiTjOUXhVBJ9mjw&s=19

Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nu har araberna vaknat. De ska ökar oljeproduktionen.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/oljepriset-dyker-hopp-om-oekad-produktion.N1JBVtL7W

Ryssarna är verkligen längst nere på totempålen.

Dom vill, om OPEC godkänner. Amerikanska oljeproducenter är minst sagt tveksamma. Dom har blivit blåsta tidigare när dom producerat dyrt och sedan har priset fallit och dom fick stå med förlusten. Priset gick ner 13% bara idag så incitamentet att öka produktionen minskar.
Citera
2022-03-09, 21:53
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Hur stor är chansen att Putins närmaste tröttnat på hans dår-politik?
Kan vi se en kupp inom kort?
Rätt stor skulle jag nog säga för kriget verkar inte falla i god jord i Kreml + Duman det pyr men ingen vågar säga det öppet so far, Sedan så lockar nog den millionen dollars som Oligarken utfäste också så tror det är bara luta sig bakåt så kommer det ske!
Citera
2022-03-09, 21:55
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Är man galen om man skulle vilja se Putin bli torterad framför ens ögon samtidigt som man dricker ett glas bubbel och njuter?

Jag har personligen aldrig haft såpass mörka tankar om någon människa, men jag vill genuint se Putin bli torterad för att sedan bli kvävd till döds med en plastpåse.

Är det normalt?

Nej, det är inte normalt men sedan är ju inte det som Putin har startat normalt heller.
Citera
2022-03-09, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Rätt stor skulle jag nog säga för kriget verkar inte falla i god jord i Kreml + Duman det pys men ingen vågar säga det öppet so far, Sedan så lockar nog den millionen dollars som Oligarken utfäste också så tror det är bara luta sig bakåt så kommer det ske!

Tror också på att han plockas inom kort, det behövs bara liite tid och bra planering.. denna planering håller de nog på med just nu..
Citera
2022-03-09, 21:56
Medlem
Adonisen, USA's bästa president genom tiderna och världens mest oranga man Donny T medverkar i partygrabbarna NELK boys podcast som går upp kl 22. Ska bli intressant att höra om han har nåt att säga om RUS vs UKR.
https://m.youtube.com/watch?v=WRbRoQcO9os
Citera
2022-03-09, 21:57
Medlem
Citat:

Är det normalt?

Jag tror inte du skulle klara att se det med egna ögon. Du tror nu att du skulle njuta då...men nä du kommer bli stressad och må dåligt.
Vill du dricka bubbel o titta på tortyr så hyr en film bara. Taken 1 eller 2 innehåller lite cool tortyr.
Citera
2022-03-09, 21:58
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Helt normalt. Jag skulle vilja knulla sönder hans hjärna genom ögonhålorna, om du vill får du sitta och titta på med ett glas bubbel alternativt ta hand om den andra ögonhålan! Fullt normalt

Varför vill du knulla med honom 🥸
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Hur stor är chansen att Putins närmaste tröttnat på hans dår-politik?
Kan vi se en kupp inom kort?

Hans generaler såg inte helt nöjda ut när han på gafflade om kärnvapen, man får ju hoppas att nån av dom stoppar Putin
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Rätt stor skulle jag nog säga för kriget verkar inte falla i god jord i Kreml + Duman det pyr men ingen vågar säga det öppet so far, Sedan så lockar nog den millionen dollars som Oligarken utfäste också så tror det är bara luta sig bakåt så kommer det ske!

Que? , har någon satt en miljon dollar på puttes huvud? Länk prease!
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Hur väl tror du transporterna fungerade i bolsjevikernas paradis anno 1932?
Hur välunderhållet var vägnätet i Sovjetunionen 1932?

Torkan drabbade hela sydöstra Sovjet. Var skulle spannmål för tiotals miljoner människor transporteras från? Avstånden kan lätt räknas i 100-tals mil.

Du har ingen aning om vad du pratar om. Först skriver du att det inte var folkmord och framför meningslösa argument som att det skulle ha drabbat hela Sovjet, trots att det inte gjorde det.

Sedan för du nu fram det motsatta argumentet, nämligen att det "bara" drabbade den sydöstra delen av landet.

Och till det kommer din tokiga teori om att andelen ukrainare i en stad inte kan öka om ukrainare svälter.

Älskar du verkligen Ryssland så mycket att du inte kan se att den argumentationen inte ens är värd vad katten släpar hem?

Man kan liksom inte ha två motsatta uppfattningar samtidigt, men i din värld verkar det gå bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in