2022-03-09, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
inte mycket skadade man ser? tror inte jag sett end enda så långt. bara en massa döda. kan så klart vara så att man ser till att ta hand om de skadade först innan man börjar filma men ändå.

Jag tror man slutar ta fångar. Ryssarna är inkräktare som skjuts nu. Dom unga beväringarna är slut och nu återstår soldaterna som får skylla sig själva.
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Du får gå till wiki och läsa. Det är inte sant.

Det säger sig självt också att ett så gigantiskt land inte kan svälta överallt. Den tidens jordbruk fungerade inte så.

Du ljuger så djävla dåligt.

Det är en serb som läser Pravda och tolkar allt som sanning. Att kvinnor och barn mördas just nu av ryssar i Ukraina är naturligtvis ett påhitt av nerknarkade nazister i väst och stora ödlor.
Citera
Medlem
Driftstopps avatar
Kirill, 12, berättade vad han tyckte om invasionen av Ukraina under en skollektion i Moskva.

Två dagar senare kom polisen hem och stängde av familjens elektricitet.

– Det heter att Ukrainas medborgare är hjärntvättade, men jag tycker det verkar som att det är våra hjärnor som har tvättats, säger Kirill till tidningen Novaja Gazeta.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BjBgoG/kirill-12-kritiserade-invasionen-i-ukraina-da-kom-polisen-hem
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Idioterna har inte fattat att allt man gjort är att man enat väst mer än någonsin.
Jag erbjöd mig att skicka 200kr via Paypal till alla i tråden som bor i Ryssland så de kunde ta en meal på donken..
Men det funkar visst inte så bra.

Japp. Jag har varit väldigt EU skeptisk och tyckt det varit bra att vi varit utanför NATO.

Jag har gjort en helomvändning. Känns väldigt skönt i det här läget att vi faktiskt är med i EU så vi får lite uppbackning om Putte får för sig nått.
Citera
2022-03-09, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Kolla igenom andra krig. Som andra världskriget. En missil struntar i om du är en bebis eller gamling. PANG säger det bara så flyger armar o ben och inälvor i luften.

Det stämmer, den logiska slutsattsen borde väll då vara att inte skjuta misiler?

Citat:
Det är helt enkelt verkligheten man ser. Det är inte ryska barn som sprängs.
Det stämmer, det är ryska misslier som spränger unkrianska barn, eller arteleri, eller finkalibrig eld på korta avstånd...

Citat:
Om Zelensky vill stoppa dödandet är det bara att ge upp.
Det finns ett antal intressanta studier som pekar på att det på intet sätt är en garanti om minskat lidande att ge upp när sovjet/ryssland är motståndare.

Citat:
Men han vill inte.

Han slår mig som tämlingen intelektuell, kanske har han läst en del av de studierna, eller är bekant med ryssen eller hur det är att leva under sovjetimperiet. Jag kan hursomhelst på ett intelektuellt eller objektivt plan trovärdigt argumentera för att det är beslutet som minskar lidandet "mest".

Citat:
Och EU vill inte heller.
EU?
Citat:
Men varför då klaga på att bebisar sprängs ??

Ryskamislier dödar ukrainska bebisar....

jag undrar som flundran hur vi ska få slut på detta bebismördandet...

om det endå fanns något land som kunde lösa det....
Citera
2022-03-09, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
inte mycket skadade man ser? tror inte jag sett end enda så långt. bara en massa döda. kan så klart vara så att man ser till att ta hand om de skadade först innan man börjar filma men ändå.
jag såg en skadad tror det var en tjetjen han låg och kved bredvid vodkan inne i en bensinmack medans han kompisar låg döda utanför
Citera
2022-03-09, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Hoten med kärnvapen, som dessutom kommer bli betydligt mer aggressiva, kommer riktas mot EU inom en snart framtid. Det spelar ingen roll om länder inte har skickat in sin militär till Ukraina.

Vilket land i EU skulle då Putin kunna tänka sig hota kärnvapen mot? Ja, inte ett NATO-land iallafall. Sverige har länge varit Putins slagpåse och det kommer vi vara ett bra tag till sålänge vi inte är med i NATO. Jag ser det därför mycket möjligt att vi kommer få bli Putins "gissla".

Det är dom stora sanktionerna som kommer leda till många hot med kärnvapen under dom kommande månaderna.

Putin har själv uttalat sig om sanktionerna, att det enligt honom är en krigsförklaring mot Ryssland. Det är det största hotet mot Ryssland, både nu och i framtiden.

Skulle något EU-land skicka ner sin militär till Ukraina så skulle vi självklart få höra hot om kärnvapen tidigare, men faktumet kvarstår att det är mycket möjligt att vi kommer få ta emot hot ändå pga alla sanktioner.
Låt Putin komma med sin rostiga armé hit så ska han få smaka. Kärnvapenhoten får man ta med en nypa salt för det är egentligen det enda han har att komma med och rena självmordet om han skjuter iväg atombomber.
Citera
2022-03-09, 21:09
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Ryssland överväger sätta in stridsgas och gasa civilbefolkningen i Ukraina, rapporterar brittiska myndigheter.

Britain fears Russia could be setting stage to use chemical weapons

Western officials say they have ‘good reason’ to be concerned about possible use of non-conventional weapons in Ukraine

Britain fears that Russia could be setting the stage to use a chemical weapon in Ukraine, after Kremlin officials alleged without firm evidence that the US had been supporting a bioweapons programme in the country.

Western officials said at a briefing on Wednesday “we’ve got good reason to be concerned about possible use of non-conventional weapons” by Russia, reflecting the experience of chemical weapon use during the Syrian civil war.
https://www.theguardian.com/world/2022/mar/09/britain-fears-russia-could-be-setting-stage-to-use-chemical-weapons
Citera
2022-03-09, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Hur länge kan man hålla börsen stängd? Finns inga konsekvenser av det?

Konsekvensen är att om börsen varit stängd i mer än 5 dagar så har aktieägare rätt att lösa in sin (värdelösa) aktie i bolaget vilket skulle medföra att de flesta ryska bolag skulle konka. Speciellt bankerna
Citera
2022-03-09, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Teorin om folkmord faller på att svälten drabbade hela Sovjetunionen.

teorin om folkmord stärks av att ukrianare (främst städer och regioner långt från ukrainas gränser) inne i sovjetimperiet drabbades mycket hårdare än andra platser.

Citat:
Inte heller kunde svälten riktas mot någon specifik etnisk grupp då befolkningssammansättningnen i Ukrainska SSR utgjordes av ryssar, judar, ukrainare.

nä, det var givetvis en slump att regioner med 60%-70% ukrainare hade långt högre dödstal än regioner med 0%-10%.

Citat:
Att dagens ukrainska historierevisionister internetkrigar och hävdar motsatsen, ändrar inte historiska fakta.

Det finns goda argument för antingen eller, komunism är en form av påtvingad masspsykos, de manifesterar sig i form av enskilt vidriga individer såväl som en byrokratisk apparat som växer tills den lamslår sigsjälv.
Citera
2022-03-09, 21:13
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Hur länge kan man hålla börsen stängd? Finns inga konsekvenser av det?

Jag vet inte, men jag antar att det inte blir några investeringar i något för man kan inte ge ut aktier när man skall utöka sitt företag eller starta ett nytt företag?

Citat:
Kirill, 12, berättade vad han tyckte om invasionen av Ukraina under en skollektion i Moskva.
Två dagar senare kom polisen hem och stängde av familjens elektricitet.
– Det heter att Ukrainas medborgare är hjärntvättade, men jag tycker det verkar som att det är våra hjärnor som har tvättats, säger Kirill till tidningen Novaja Gazeta.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BjBgoG/kirill-12-kritiserade-invasionen-i-ukraina-da-kom-polisen-hem

Helt sjukt, man får inte ha el om man är emot kriget. Vilken polisstat.
Citera
2022-03-09, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Idioterna har inte fattat att allt man gjort är att man enat väst mer än någonsin.
Jag erbjöd mig att skicka 200kr via Paypal till alla i tråden som bor i Ryssland så de kunde ta en meal på donken..
Men det funkar visst inte så bra.

Jadu, Trump gjorde ett himla bra jobb, det fattar ju inte PK maffian och alla feministiska idioter inom media. Trump lurade brallorna av Putler och fick honom att starta ett krig som skulle ena Väst och NATO. Nu är NATO och USA starkare så inte ens Kina vågar mopsa sig mot oss längre.
Hell Trump, Putler dödaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in