2022-03-09, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Jag delar inte din uppfattning helt. Ja det är ett smutsigt proxykrig från väst som har fått brödrafolk att kriga mot varandra i onödan.

Putin har lurat skjortan av väst tidigare och det tror jag han gör även denna gång. Avstånden i ukraina är enorma, så jag är imponerad över Ryssland som tagit så stora delar av ukraina redan.

Alla vet att ukraina är förlorad redan men dom säger inte detta i väst då det ligger i deras intresse att tunna ut befolkning i sitt framtida "lebenraum", det blir så mycket lättare att ockupera då...
Lurat skjortan av väst?

Frågar återigen har Moskva öppnat börsen än?

Vad står Gazprom och sparbank akite i?
Citera
Medlem
Jag befarar att vändpunkten i kriget närmar sig allt snabbare! De tillfångatagna soldaterna ser på bilder ut att vara rena underhållsförband, ej enhetliga kläder och åldrar från 20-50 år. Ryska ledare har en obehaglig förmåga att skapa skenoperationer!
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gottgodis
I artikeln du länkade säger de också att Putin inte ville skicka värnpliktiga och att de flytter dessa personer från kriget.
Undra vem som inte lyssnade på Putins order, den personen lär väl inte leva längre.

Ja det stämmer. Jag observerade faktiskt inte att artikeln fortsatte längre ner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Putin höll ett tal där han sa att om NATO blandar in sig kommer han att använda nukes.
Får ju kolla hela kontexten.
Frågan är om han har Kreml med sig i den planen? Jag tycker av det jag läser, att det Ryska toppskiktet inte är helt med på noterna.
Citera
2022-03-09, 19:23
Medlem
Jösses. Sjukhus o bebisar ! Vafan...det är krig! Har ni missat det? Tror ni varenda kula o pansarskott är radiostyrda så man kan undvika att ett sjukhus träffas?
Det existerar inte såna krig.

Kolla när Amerikaner för krig. Då pratar vi verkligen av urskiljningslös slakt. O då klagar ingen.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
https://streamable.com/rt2189

Ramzan Kadyrov on telegram:

Anzor Bisaev, commander of the OMON "Akhmat-Grozny" of the FFSNG of the Russian Federation for the Chechen Republic, my dear BROTHER, announces the start of a new combat mission. The fighters received information about the location of the Bandera gangs, which a little earlier abandoned their positions, retreated from the battlefield and fled.

The liberation of the territories is proceeding according to plan, with minor adjustments as a result of the receipt of operational data.

I wish good luck to our fighters and look forward to good news! Take care of yourself and finish off the devils!

Mänskliga rättigheter någon?

There is also no doubt in our minds that Kadyrov has personally taken part in beating and torturing people. What they are doing is pure lawlessness. To make matters worse, they also go after people who are innocent, whose names were given by someone being tortured to death. He and his henchmen spread fear and terror in Chechnya. (...) They travel by night as death squads, kidnapping civilians, who are then locked in a torture chamber, raped and murdered".[115]

https://en.wikipedia.org/wiki/Kadyrovtsy

https://en.wikipedia.org/wiki/Ramzan_Kadyrov
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Rysk propaganda.

Länka gärna en oberoende källa.

Älskar att du litar blint på Twitter-länkar där det finns positiva nyheter för Ukraina men sedan ber personer att länka en opartisk källa när det kommer goda nyheter för Ryssland via Twitter.

Herregud alltså...
Citera
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Bevis? Det där ser ut som en gymnastiksal...
Det är en gympasal med Ukrainska soldater inuti. Sedan när vi får se en förstörd gympasal eller sjukvårdsinrättning verkar räcka som bevis för kategoriskt barnamord enligt vissa här inne.
Citera
Medlem
Russia admits using thermobaric weapons in Ukraine

The Russian ministry of defence has admitted using the TOS-1A weapon system in Ukraine, which harnesses the power of thermobaric rockets.

This combines a multiple launch rocket system with thermobaric projectiles to create incendiary and blast effects.

These are capable of shocking levels of destruction.
Citera
2022-03-09, 19:24
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Precis, Ukrainska offerkoftan och lögnen.

Det är belagt att en väldigt stor andel människor dog. Ingen myt precis. Förväntade mig inte att du skulle försvara Stalin.

https://en.wikipedia.org/wiki/Holodomor
Citera
2022-03-09, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Jag delar inte din uppfattning helt. Ja det är ett smutsigt proxykrig från väst som har fått brödrafolk att kriga mot varandra i onödan.

Putin har lurat skjortan av väst tidigare och det tror jag han gör även denna gång. Avstånden i ukraina är enorma, så jag är imponerad över Ryssland som tagit så stora delar av ukraina redan.

Alla vet att ukraina är förlorad redan men dom säger inte detta i väst då det ligger i deras intresse att tunna ut befolkning i sitt framtida "lebenraum", det blir så mycket lättare att ockupera då...

Om Putin är så slug hur lyckades väst få Ryssland att skicka in 200 000 soldater och utrustning i Ukraina?
De höll ju på ett halvår och förberrede sig ryssarna borde inte Putin ha kunnat avstyra den lömska natoplanen innan det blev krig.
Citera
2022-03-09, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Tjänstemän i västländer känner ”allvarlig oro” för att Putin skulle kunna använda kemvapen i Kiev, rapporterar Sky News.

De varnar för en "fullständigt fruktansvärd” attack när ryska styrkor försöker lösa de logistiska problem som drabbat konvojen som är på väg mot staden.

– Jag tror att vi har goda skäl att vara oroliga för eventuell användning av okonventionella vapen, säger en tjänsteman.
(FB) ABC-stridsmedel i Ukraina BC troligare än A?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in