2022-03-09, 19:08
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jakinduria
Ryssland bombar även sjukhus i Ukraina: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/G3gorB/rysk-attack-mot-barnsjukhus-i-ukraina-flera-doda

Försöker de döda fienden medan fienden är i livmodern och ännu inte har fötts?

Ja tyvärr, så är det. Det är bekräftat från ett flertal oberoende källor att ryssarna har genomfört en robotattack mot detta barnsjukhus. Det hade inget militärt värde utan användes för att vårda skadade barn och genomföra förlossningar.

I bästa fall (för ryssarna) så var det en förlupen raket, men då har de väldigt dåliga grejor. Detta får framtida rättegång i Haag ta ställning till. Visar det sig att detta var medvetet lär det få rätt stora konsekvenser.
Citera
2022-03-09, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Det gjorde jag, men du tyckte inte om mina svar!

Hur skall jag kunna veta detta, när all rysk media har blivit tystat i eu?

Hur skall jag kunna veta det, när Ryssland har satts i total massmedia blockad?

Jag bor inte i Ryssland heller inte ukraina, men jag lider med dom båda i detta usa´s proxykrig...

Såhär är det, Putler vill inte få en sörja på hemmaplan nu när det går åt helvete i Ukraina, sedan har du helt rätt i att det är ett proxykrig, Trump lurade skiten av både Putler och Z.
Hade Trump varit kvar som president hade han fixat så även Kina varit inblandad och då hade vi sett Ukraina, Ryssland och Kina göra sig av med miljoner av soldater.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Exakt de som bekräftade Snake Island då?

Att samla underlag från området runt ett barnsjukhus är med rätt enkel tankeverksamhet stadigare, än mot att samla liknande underlag kring händelser på en militär-ö där riktig plats-syn saknas.

Eller med andra ord, din jämförelse är helt åt helvete fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Vilken video?
Som jag skrev: Putin är den som hotar med kärnvapen - ingen annan. Vansinnigt och livsfarligt beteende så det är bäst för alla inklusive ryssarna att han likvideras omgående.

Putin höll ett tal där han sa att om NATO blandar in sig kommer han att använda nukes.
Får ju kolla hela kontexten.
Citera
2022-03-09, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Det är inget du behöver oroa dig för, corona är inte samhällsfarlig längre utan klassas som en vanlig sjukdom. De som är i riskgrupp kan bli vaccinerade när de kommer till EU, för övriga är det ungefär som en lättare förkylning.
Jag är orolig för hiv, corona och mässlingen. Hur ser vaccinationen ut bland barn?
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Tragik.

“Most of the civilian casualties are from airstrikes and explosive weapons used by Russian forces with wide area effects, including heavy artillery and multiple launch rocket systems,” said Liz Throssell, OHCHR spokesperson. “As a result, hundreds of residential buildings in many cities, including Chernihiv, Kharkiv, Kherson, Mariupol and Kyiv have been damaged and destroyed.”

https://news.un.org/en/story/2022/03/1113512

United Nations.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Vet inte men världsopinionen är upprörd och Putin med flera hade inte räknat med att förlora både kriget och moralen.

Ryssarna förtjänar döden.

De kommer att vinna, Ukraina blir delrepubliken i Ryssland och USA och EU ska sova lugnt ty de undviker WW3 - mycket enkelt! Komihåg att jag skrev det! - känner ryssar och Putin
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Hur långt ifrån Kiev är dom ryska styrkorna, hör alltifrån en mil till fem mil.

Konvojen - 3 mil från Kiev´s yttre stadsgräns.
Citera
2022-03-09, 19:11
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Kiev Staden är inte intressant man skall se på de stora slagen som sker utanför

Jo, men jag tolkade frågan som att det handlade om anfall mot Kyiv.
Citera
2022-03-09, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gottgodis
Många videos på tillfångatagna Ryssar är tyvärr fake, så det litar jag dessvärre inte på.
Ryssarna må vara något korkade men tror ej de planerat att invadera Ukraina på 5 dagar.

Dom försökte ju ta flygplatsen Hostomel efter första skuren med missiler över hela landet. Då kunde man från flygplatsen ha fört in kommandosoldater för att gå in i regeringsbyggnaderna.

Sedan snabbt som ögat plocka fram en Quisling. Det går att se hur man lade upp det.

Den stora kolonnen har administrativ personal och folk som skall hålla ordning i staden och slå ned protester.

Man planerade en kupp.
Nu återstår inget annat för Ryssland än att skjuta på gravida kvinnor eftersom deras egna kvinnor knappt föder några barn längre.
Citera
2022-03-09, 19:12
Medlem
Pebbiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Putin höll ett tal där han sa att om NATO blandar in sig kommer han att använda nukes.
Får ju kolla hela kontexten.
han beter sig EXAKT som den terrorist han är. Han är ett monster med storhetsvansinne.
Citera
2022-03-09, 19:13
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Tror vi pratar om varandra, jag talar inte om polacker utan om donbass. Det folkmord Putin talar om.

Nej det är inte ointressant, ciliva som dödas i en konflikt är en tragedi, ryss, ukrainare spelar ingen roll. Att däremot tala om folkmord som vissa gör utan något som helst belägg är lite tröttsamt.
Ukrainas nationalister pratar ständigt om Volodomor som enligt dem var ett folkmord. Inte ens Tyskland vill definiera svälten i 1930-talets Sovjet som folkmord.

Folkmordet på polska civila som ukrainska nationalister är skyldiga till är däremot väl dokumenterat. Tröttsamt att lyssna på och bli påmind om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in