2022-03-09, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Varför upprördes ingen när Ukraina dödade civila i Donbas i hela 8 år?

Värdegrunden säger att alla är lika mycket värda. Tydligen är det lite si och så med den saken.

Tyvärr var det så att Trump förnekade att det pågick några övergrepp i Donbas och MSM trodde på honom. Trump påstod att det var Fake News så det är USA's fel att det gick såhär långt. Hade vi haft Busch Sr. så hade han stoppat övergreppen i Donbas för länge sedan, istället lurade Trump Väst att det var Fake News.
Citera
Medlem
Bekräftat

Pulter ljuger igen.
Han har dödat barn.

Detta var nog droppen för Nato.
Citera
Medlem
Ser ut som om Ryssland förlorar kriget. Både militärt och moraliskt.

Men detta räcker inte. Ambassadpersonal och annan personal i Sverige måste trakasseras precis som norsk allmänhet gjorde med dom norska skidåkarna.

Ryssland skall straffas för allt skit dom har ställt till med.
Citera
2022-03-09, 18:59
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Det sk folkmordet? Jag har frågat efter källor på det sedan trådens början och aldrig fått en enda av värde. Har du källor på det så posta gärna.
Folkmordet har ukrainska nationalister genomfört på polska civilbefolkningen, dock ett par decennier tidigare.
https://en.wikipedia.org/wiki/Massacres_of_Poles_in_Volhynia_and_Eastern_Galicia

Det är ointressant just nu hur vi definierar den ukrainska beskjutningen av civila i Donbas. Tusentals civila har dött pga av ukrainsk beskjutning.

Citat:
"OHCHR estimates the total number of conflict-related casualties in Ukraine...at 40,000-43,000" from April 14, 2014 to January 31, 2019, the statement said, including "12,800-13,000 killed."
https://www.rferl.org/a/death-toll-up-to-13-000-in-ukraine-conflict-says-un-rights-office/29791647.html
Citera
2022-03-09, 19:00
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Bekräftat av vem?

Flera och åtskilliga. Västmedia.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Folkmordet har ukrainska nationalister genomfört på polska civilbefolkningen, dock ett par decennier tidigare.
https://en.wikipedia.org/wiki/Massacres_of_Poles_in_Volhynia_and_Eastern_Galicia

Det är ointressant just nu hur vi definierar den ukrainska beskjutningen av civila i Donbas. Tusentals civila har dött pga av ukrainsk beskjutning.
Du försvarar alltså en diktator som attacker en förlossning klinik?

Det ät redan bekräftat att det är flera döda.
Citera
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Och återigen.. källor?
Källor till att ukrainska "hjältar" gömmer sig bakom kvinnor och barn, eller att de gömmer i stadsmiljö bland civila?
Citera
2022-03-09, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Tjetjener positionerar sig runt Kiev.

https://mobile.twitter.com/UA_BotTwitte/status/1501608113132216320

Vad hjälper det? Ukraina svarar upp med folk från Belarus och Kazaker. Det jämnar ut sig.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Du svara ej på mina frågor.

Varför får man ej kritisera regimen i Ryssland?

Varför får man ej demonstrantera sin åsikt på öppna gator?

Det gjorde jag, men du tyckte inte om mina svar!

Hur skall jag kunna veta detta, när all rysk media har blivit tystat i eu?

Hur skall jag kunna veta det, när Ryssland har satts i total massmedia blockad?

Jag bor inte i Ryssland heller inte ukraina, men jag lider med dom båda i detta usa´s proxykrig...
Citera
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det är en världsnyhet nu att ett 20-tal gravida kvinnor har skadats. Det är ett av dom värsta brotten någonsin.

Ryssland måste fördömas och deras soldater dödas en efter en.

Nej jag tror inte där fanns militära mål. Man har ändå inte rätt att invadera ett land och bomba gravida kvinnor.

Hur kan sådant hända år 2022.

Hur djupt får man sjunka jag trodde Ryssland nått botten redan. Hur mår ryssar nu som är utomlands tro?

Angående det fetade, jag har sett intervjuer med ryssar som bor i andra länder och samtliga skäms enormt över vad deras ledare håller på med. Samtidigt kan man inte skylla på de enskilda soldaterna (så länge de inte begår rena övergrepp), då de ofta är oerfarna värnpliktiga som skickas in som "kanonmat" mot de väntande ukraniska Javelin-missilerna.
Citera
Medlem
Allt pekar på att kriget mellan Ukraina o Ryssland är över om nån vecka. Så Nato ska inte blanda sig in nu, är bara dumt
Citera
2022-03-09, 19:02
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Uppdatering Kiev:

Tittar man på https://liveuamap.com och jämför med ett dygn sedan så verkar den enda förändringen vara att ryssarna förlorat den mest framskjutna position de hade väster om staden, vid Kapitanivka och Stoianka. Där har ryssarna pressats tillbaka ca 3-5 km sedan igår.

I övrigt har inget förändrats, staden är faktiskt mindre "omringad" än den var igår. Fortfarande helt öppet och farbart åt sydväst, syd och sydost.

Rysslands framryckning från öster verkar även den ha pressats tillbaka en del och de främsta trupperna är där ca 50 km öster om staden.
Hela situationen kring Kiev är helt bisarr när det kommer till info. Jag minns hur Klitschko gick ut och påstod att staden var omringad bara efter ett par dagar. Ryssarna har sagt samma sak. Samtidigt är de enda bilderna man sett från nordväst - syd om flygplatsen. Igår kom bilder på ryska trupper norr om Brovary på östra sidan.

Jag tror aldrig Kiev har varit omringad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in