2022-03-09, 18:28
Medlem
Naofumis avatar
Intressant video om situationen i Ukraina.

Citat:
Ukrainian Front – strategy without tactics (MUST SEE)
http://thesaker.is/ukrainian-front-strategy-without-tactics-must-see/
Citera
2022-03-09, 18:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Det är 228 fler antal totala mål sedan igår den 8/3

Har Ukraina något mer än handburna vapen kvar?
Citera
2022-03-09, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det finns redan klipp med rysk komunikation (eldledning) över VHF bandet (så jävla efterblivet) där man medvetet siktar och skjuter mot civila mål tillgängliga online.

så nedtonade komenterar om "aktivt arbete för att minimera förluster" kan endast sträcka sig till...

-Putin skulle kunna Nuka hela världen , men det gör han inte, för han vill skydda civila....
Näe han är rädd för att själv bli bombad.

Han vill väl knappast skydda civila när han bombar sjukhus och civila bostäder?
Citera
2022-03-09, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det är ett bevis på att ryssarna skjuter med artilleri på bebisar....literally...
Jag ser inga bebisar i videon. Jag varken ser eller hör skottlossningar eller explotioner i videon. Hur vet jag ens att videon är ifrån Ukraina?
Citera
2022-03-09, 18:31
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Något nytt om Pride-paraden med soppatorsk?
Lång tråd:

Bill Roggio
@billroggio
1) A look at the military situation in eastern and central Ukraine, & around the capital of Kiev. This will use several maps, from @nytimes & @BCC. First the overall picture, using map from @nytimes. The strategic situation for Ukrainian force in Kiev & to the east is not good.
Tråd: https://twitter.com/billroggio/status/1501574969423183875?s=20&t=iLX3o9qw-3dqEYHEOHTCMw
Citera
2022-03-09, 18:33
Medlem
MuntertMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Nej då, jag hetsar inte till krig överhuvud taget, varken konventionellt, kärnvapen eller myrornas. Jag när en tanke om att denna situation näppeligen hade uppstått om Ukraina hade behållit de kärnvapen de tidigare inom sina gränser hyste- jag tror nämligen att Ryssland hade dragit sig från att hota och anfalla sitt grannland om läget vore annorlunda. Ukraina överlämnade sina kärnvapen till Ryssland med ett löfte om att de- Ukraina alltså, aldrig skulle hotas, än mindre attackeras, av sin forne allierade. Jag har inga källor till mitt påstående men det var så det vid samtiden förklarades.

Här har du källa till ditt påstående: Budapest-avtalet från 5 dec 1994.

Citat:
Memorandum on security assurances in connection with Ukraine's accession to the treaty on the non-proliferation of nuclear weapons

Punkt 1
Citat:
The Russian Federation, the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, and the United States of America reaffirm their commitment to Ukraine to respect the independence and sovereignty and the existing borders of Ukraine.

Punkt 2
Citat:
The Russian Federation, the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, and the United States of America reaffirm their obligation to refrain from threat or use of force against the territorial integrity or political independence of Ukraine
Senast redigerad av MuntertMongo 2022-03-09 kl. 18:42.
Citera
2022-03-09, 18:33
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Jag ser inga bebisar i videon. Jag varken ser eller hör skottlossningar eller explotioner i videon. Hur vet jag ens att videon är ifrån Ukraina?

Jag ser inga militära anläggningar, är det OK?
Citera
2022-03-09, 18:35
Medlem
LjusetsFamns avatar
Alltså, nu har man bombat och mördat bebisar. Är inte det här något som är över gränsen t.o.m för Putin?! Är det gär på riktigt?? Detta kan ni Rysslandssympatisörer väl ändå inte försvara?
Senast redigerad av LjusetsFamn 2022-03-09 kl. 18:38.
Citera
2022-03-09, 18:37
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Har Ukraina något mer än handburna vapen kvar?
I så fall bör de nog vara nere på bottennivå och tomma lager vid detta laget av sitt egna matriell i början kunde de ju sno ryskt matriell rätt lätt men nu är det betydligt svårare ju längre tid som går.
Citera
2022-03-09, 18:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Lång tråd:

Bill Roggio
@billroggio
1) A look at the military situation in eastern and central Ukraine, & around the capital of Kiev. This will use several maps, from @nytimes & @BCC. First the overall picture, using map from @nytimes. The strategic situation for Ukrainian force in Kiev & to the east is not good.
Tråd: https://twitter.com/billroggio/status/1501574969423183875?s=20&t=iLX3o9qw-3dqEYHEOHTCMw

Fast situationen med anfall från öst kanske inte är så prekär som tråden låter påskina. Vi vet ju inte hur terrängen ser ut. Tät skog, leriga fält och vattendrag med sprängda broar kan göra det svårt att anfalla på bredden.
Citera
2022-03-09, 18:38
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naofumi
Intressant video om situationen i Ukraina.

http://thesaker.is/ukrainian-front-strategy-without-tactics-must-see/

Nä, the saker är en känd spridare av desinformation.

The Saker connects Russian nationalist groups and outlets with North American anti-Semite groups; Russian communists with French and Italian right-wing activist. Devote Christians with aggressive thugs. It’s a successful franchise in disinformation.

https://euvsdisinfo.eu/the-saker-blind-loyalty-disguised-as-defiance/
Citera
2022-03-09, 18:39
Medlem
Massmedias avatar
En video när Ryssland skjuter MLRS-raket in ett civilt bostadsområde (förort till Mylolaiv):

https://twitter.com/NotWoofers/status/1501610507672899585
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in