2022-03-09, 17:10
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Här är en gammal general som har varit "Trump advisor" på Fox. De förklarar med karta att ryssarna måste ta Kiev annars är kriget meningslöst för de. Generalen verkar dock tro att det är omöjligt för ryssarna att ta Kiev. https://youtu.be/DfzFNvalErU

Den gubben tycker Putin borde koncentrera sig på Kiev och inte kriga på så många olika ställen.
Citera
2022-03-09, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Som alla vi människor med logiskt tänkande har sagt hela tiden i tråden; UA har redan mer eller mindre gett upp, Putin kommer att få sina krav uppfyllda & WW3 undviks.
Så alla krigshetsande muppar som bara vela se mer död & elände - nu är det slut, men eran hets samt stöd utav vapentillförsel till UA har givet er blod på era händer, glöm aldrig det.

Och på Putins händer?
Kriget tar slut men hatet mot Putin kommer aldrig ta slut… Ryssland kommer få leva ett hårt liv efter detta.. Ukraina kommer resa sig igen på ett eller annat sätt.. lillputin kommer aldrig vinna deras hjärta…
Citera
2022-03-09, 17:15
Medlem
Javelin slår ut en pansarvagn. Man ser ovanför.

https://pomf2.lain.la/f/e02gull.mp4
Citera
2022-03-09, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet

Tyvärr upptäcktes flera fakta om närvaron av värnpliktiga i enheterna i de ryska väpnade styrkorna som deltog i en speciell militär operation på Ukrainas territorium.

Nästan alla sådana militärer har redan dragits tillbaka till Rysslands territorium.

Samtidigt attackerade en sabotagegrupp från den nationella bataljonen en av enheterna som utförde uppgifterna med logistiskt stöd.

Ett antal militärer, inklusive värnpliktiga, tillfångatogs.

För närvarande vidtas omfattande åtgärder för att förhindra utplacering av värnpliktiga till stridsområden och frigivning av tillfångatagna militärer.”

Klantigt, gäller tvinga pojkarna till att skriva på papprena innan man skickar in dem.
Citera
2022-03-09, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo alltid lika märkligt. Varför inte omvärlden gör något. Här i detta nu mördar ryssar civila men omvärlden tjafsar mest om rysk olja eller ej.

En no fly zone över Ukraina skulle man kunna fixat på nolltid. Ryssen kan inte heller klaga för det är inte över deras land. Skulle rädda många liv men icke.

Om det lyckas med de Polska planen (MIG har de piloter till så det borde fungera) samt brittiska luftvärnsrobotar (dock kan man fundera hur snabbutbildningen ska gå till där) så kan det bli jobbigare för ryssarna igen.

Att NATO skulle gå in själva skulle starta WWIII så det får vi hoppas inte händer.

Men mata på med allt som går i vapenväg.

Det som vore riktigt kreativt vore att bygga upp storskaliga baser i Polen, Slovakien och Rumänien samt i rösta Ukraina dit armen kan retirera vartefter.
Utbilda på moderna missilsystem för att i det 30-åriga kommande kriget fullständigt massakrera Ryssarnas baser i Ukraina.
Sen är det "bara" att börja det riktiga kriget
Citera
2022-03-09, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Rent skitsnack. Lögnerna blir bara värre och värre från Ukrainskt håll. Självklart påhejade från MSM som spär på vinklade berättelser utan substans.

På vilket sätt är det vinklat att spädbarn och barn krossas under ett bombat sjukhus menar du?
Citera
2022-03-09, 17:20
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Den gubben tycker Putin borde koncentrera sig på Kiev och inte kriga på så många olika ställen.
Jag börjar tro att ryssarna redan har gett upp Kiev. Nu fortsätter de kriget lite till för att kunna säga att de uppnådde nånting överhuvudtaget.
Citera
2022-03-09, 17:21
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Zelensky : How much longer will the world be an accomplice ignoring terror? Close the sky right now! Stop the killings! You have power but you seem to be losing humanity.

Fy fan vad han hetsar nu, jag vet inte om han är efterbliven. Fattar han inte att det hade lett till kärnvapenkrig? Tycker det är dags för väst att markera mot honom. Sluta försöka dra in NATO i ett världskrig eller så får ni klara er själva.

Väst har varit JÄVLIGT generösa mot Ukraina.

Jag lider med Ukraina men vill inte offra jordklotet eller miljoner civila europeer för hans land.
Håller med om att Zelensky borde tagga ner lite.

Han har säkert fastnat i sin egna bubbla där allt känns så självklart för honom.

EU-länder har gjort enorma sanktioner mot Ryssland och inte minst sagt stöttat Ukraina.

Jag tror det är en tidsfråga innan EU-länder sätter ner foten. Man kan inte förvänta sig att EU:s samarbete med Ukraina kommer vara hållbart om Zelensky vägrar släppa sin stolthet.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Kan rysstrollen utveckla påståenden att USA har ett miltär-biologiskt program i Ukraina, att det i labben finns farliga bakterier som kan användas i biologisk krigsföring?

De brukar vara snabba till att svara, men inte så denna gång.

Bakgrunden är förstås rysk propaganda.

https://tass.com/defense/1417951?utm_source=quora.com&utm_medium=referral&u tm_campaign=quora.com&utm_referrer=quora.com

Lägg till det att saken diskuterades under en hearing i USA och saken är glasklar.

Artikelns avslutning är talande.

Citat:
When clarifying the unfolding developments, the Russian Defense Ministry reassured that Russian troops are not targeting Ukrainian cities, but are limited to surgically striking and incapacitating Ukrainian military infrastructure. There are no threats whatsoever to the civilian population.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Javelin slår ut en pansarvagn. Man ser ovanför.

https://pomf2.lain.la/f/e02gull.mp4

OK bra men den bilden såg jag igår. Det behövs mer. Jag hatar Ryssland nu. Jag trodde inte jag kunde bli hatisk men dom måste dödas.
Citera
2022-03-09, 17:22
Medlem
Grupp med Ukrainare blir sprängda åt helvete
https://twitter.com/200_zoka/status/1501587753540149251?t=HKKNperqlWrppWVCy0gbXg&s=19
Citera
2022-03-09, 17:22
Medlem
area50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Och på Putins händer?
Kriget tar slut men hatet mot Putin kommer aldrig ta slut… Ryssland kommer få leva ett hårt liv efter detta.. Ukraina kommer resa sig igen på ett eller annat sätt.. lillputin kommer aldrig vinna deras hjärta…
Det var adlrig tanken heller att "vinna deras hjärtan", UA kommer att bli en neutral stat när det kommer till NATO, vilket det skulle ha varit för länge sedan om du frågar experter vars åsikter inte baseras på känslor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in