2022-03-09, 15:56
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Du glömde satanister och knarkare.
Glöm inte heller kärnvapen och att de var de som starta kriget.
Citera
2022-03-09, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Hur i helsike kan ukraina tro att nato vill ha dom som medlem.
Ett kaosland med bara problem och en historia som är mer invecklad än goltiska knuten.

För att ska bli NATO medlem får man inte ha gränstvister - Det är REGEL 1 ..

Och Ukraina har så in i helvete många gränstvister.
Citera
2022-03-09, 15:57
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
De gör likadant med zigenra. I Sverige noterar man vartannat år att barnen rövats bort, förmodligen för att gifta sig med sin getskändande farbror i mena….

Jag har en känsla av att du svarade fel. Det är okej, endast förvillande roligt.
Citera
2022-03-09, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Ja men man har magen till att klaga på att civila dör?! NäHÄ är det så konstigt?!

Om du inte har någon aning om krigets lagar så borde du inte uttala dig.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Berätta för oss om varför det är fel att bejaka känslor.

För att du slutar tänka kritiskt. Syftet med dessa fabricerade historier är endast att påverka massopinionen. Man vill hetsa för ett större krig mot Ryssland. Reaktionerna är inte sunda. Man straffar ryska folket för något deras regering är ansvarig för.

Varför sanktionerades inte USA när de gick in i Irak?
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Håller helt med. Frågan är väl hur mycket Putin är beredd att offra för detta. Det känns som det bästa utfallet för honom är en pyrrisk "seger" i Ukraina och ett katastrofalt nederlag för hela den Ryska nationen.

Jag misstänker att Ryssland och Putin kör samma stil som Kina gjorde med Vietnam.

Men konstaterar att man har vunnit kriget och sen går man hem och ignorerar alla andra versioner.

Det finns ingen möjlighet till en riktigt vinst med Ukraina nu, inte efter att Kina har börjat prata om att det är en invasion och andra tecken på att de kan börja följa väst med sanktioner
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Håller helt med. Frågan är väl hur mycket Putin är beredd att offra för detta. Det känns som det bästa utfallet för honom är en pyrrisk "seger" i Ukraina och ett katastrofalt nederlag för hela den Ryska nationen.

Då tror jag att han ryker. Det måste framstå som en seger även för gemene ryss och för militären som nu verkar vara de som är hans största stöd.
Citera
2022-03-09, 16:00
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Hej

vad jag sett har de tre "krav"

Dvs Krim till Ryssland
Erkänna republiker
och låta resten av landet förbli neutralt

Glöm inte "ett avrustat Ukraina". Skulle dessa krav gå igenom så kommer Putler, efter att Ryssland militärt behärskar hela Ukraina, bara att hålla en sk. "folkomröstning", med pistolen riktad emot det ukrainska folkets huvuden, och sedan införliva Ukraina i den Eyska Federationen, utan möjligheter till utträde. Kom ihåg att Putler inte betraktar Ukraina som en egen självständig nation!
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Spännande ändå att kylningen av härdsmältan i Tjernobyl har blivit strömlös nu. Komplett efterblivet om det inte utlyses vapenvila för att lösa det problemet, vinden kan ju gå i vilken riktning som helst så alla parter har kraftiga incitament att lösa det snarast.

Situationen är redan en jävla härdsmälta bildligt talat, låt oss nu inte tillföra en härdsmälta bokstavligt talat.
Citera
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Du är några veckor för sent ute… OM du nu har Rysslandsfonder så är det lika bra att glömma dom och sen ta dig en titt om 15-20 år, då kanske de återhämtat sig.

Jo jag märkte det. Kollar tyvärr börsen väldigt sällan då jag är ganska långsiktig i mitt sparande. Hade totalt glömt att jag ens hade en rysslandsfond.

Men här är det nog stor risk att fonden likvideras. Man vet ju inte vad som händer eller hur det kommer se ut efter allt det här lagt sig lite.

Edit: fortfarande inaktiverad för handel, men å andra sidan brukar det ofta vara 1-2 dagars eftersläpning på fonder.
Citera
2022-03-09, 16:01
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Japp, den svenska flaggan måste visa på tillverknings land.

Det är Svenska plan men Ungern leasar dom.
Citera
2022-03-09, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
För att du slutar tänka kritiskt. Syftet med dessa fabricerade historier är endast att påverka massopinionen. Man vill hetsa för ett större krig mot Ryssland. Reaktionerna är inte sunda. Man straffar ryska folket för något deras regering är ansvarig för.

Varför sanktionerades inte USA när de gick in i Irak?

För att man hade förankrat beslutet i Förenta Natiorna - i ca 10 år i förväg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in