2022-03-09, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Räknas inte något efter 1992 in i din hjärna eller vad är problemet?

Räknas inte många hundratals år innan 1992 in i din hjärna eller vad är problemet?
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Det ukrainska folket kämpar även för vår frihet. Nu har det svenska försvaret ändrat sin text om risken för att väpnat angrepp på Sverige:

Citat:
Tidigare var svaret ”Nej, risken för ett väpnat angrepp mot Sverige är låg”, men detta har nu ändrats till ”Just nu ser vi inga oroväckande rörelser längs våra gränser, men ett väpnat angrepp mot Sverige kan inte uteslutas”.

https://omni.se/a/nWJ8la
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Soldaterna består av förvuxna barn som egentligen vill åka hem och efterblivna tjetjener. Rysslands invasion får mig att tänka på scenen i Asterix när gallerna förvandlar Caesars gladiator-tävling till en cirkus. Sorgligt.
Jovisst och massvis som surrendar men vad är tanken med alla rostiga pansarvagnar egentligen. Ett skott från en anti-tank och hela pansarvagnen och soldaterna i den är kolbitar
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Nej det är fullständigt omöjligt som läget har blivit. Ryssland kan inte backa medan Putin är vid liv.

Putin däremot, kan inte i sin vildaste fantasi kunnat räkna med denna typ av sanktioner. Dock fattade han att gaskranarna inte kommer att kunna stängas vilket hela tiden kommer att fylla på krigskassan.

Det visar hur djävla lurad Tykland blev av sig själva (de gröna) och Putin.
Säkerhetspolitik bygger inte enbart på att ta det mest sannolika scenariot utan tvärtom det minst sannolika. T ex att Putin startar krig.
Att då ha stängt all kärnkraft och lita på Putin till en stor del av sin energiförsörjning var inte det smartaste draget.

Så även om sanktionerna kommer att vara fruktansvärda för folket så kommer Putin att kriga länge än med Tysk finansiering.

Håller helt med. Frågan är väl hur mycket Putin är beredd att offra för detta. Det känns som det bästa utfallet för honom är en pyrrisk "seger" i Ukraina och ett katastrofalt nederlag för hela den Ryska nationen.
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Rörigt för svenska nazister och Ryssland.
Urakina är tydligen både zionister, globalister och nazister.

Men jag antar antar att judiska nazister är den nya grejen.
Du glömde satanister och knarkare.
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Den var stängd mellan ryska revolutionen och 1991 också. Så det är ingen brådska...

Kriget kommer att pågå kanske 10 år eller tills Putin lägger näsan i vädret.

Dessutom kommer alla kurser att ligga nära NOLL i alla bolag ändå. Så vaför öppna?
Min fetning. Jag trodde Putinha skulle skryta igen hur bra ryssmongolien har det och hur bra deras ekonomi/företag går.
Citera
2022-03-09, 15:55
Medlem
qwerty-66s avatar
Haha, drottningen garde vill slåss mot naZi Putin:-)

FOUR UK squaddies go AWOL to fight in Ukraine: MoD launches desperate hunt to find 19-year-old Queen's Guard last heard of on the Polish border and three colleagues amid fears Putin could claim Britain has entered the war if they are captured
Citera
2022-03-09, 15:55
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Jag kommer inte in på websidan https://www.moex.com/en/
RIP MOEX.
Citera
2022-03-09, 15:56
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Du verkar vara ganska så korkad. Stäng av TV:n och sluta anklaga andra för att vara rysstroll. Det som media i väst spyr ut är inget annat än propaganda. Sensationell journalism som är där för att göra dig känslomässigt påverkad och sluta tänka kritisk. Du fungerar uppenbart på sådana som dig.

Berätta för oss om varför det är fel att bejaka känslor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Men herregud så många judar!! Gör det ont i huvudet när du räknar de?

Ja de är jävligt jobbiga och det hade varit skönt om mänskligheten kunde slippa dem.
Citera
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
What! Då måste jag snabbt in på avanza och sälja min rysslandsfond innan skiten imploderar helt.

Du är några veckor för sent ute… OM du nu har Rysslandsfonder så är det lika bra att glömma dom och sen ta dig en titt om 15-20 år, då kanske de återhämtat sig.
Citera
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
När dom avfyrat sina flera tusne kärnvapen finns det ingenting kvar på jordklotet.
2056 kärnvapen har redan detonerats och jordklotet är kvar

https://www.armscontrol.org/factsheets/nucleartesttally
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in