Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Typ att högerextremisterna fick 2 procent i det senaste valen och inte fick en enda plats i parlamentet?

Fast det ukrainska folket visade tydligt sin antisemitism när de med klar majoritet röstade fram en judisk president. Och det är onekligen ganska påfallande nazism Azovbataljonen uppvisar när de låter sig finansieras av den judiske oligarken
Ihor Kolomojskyj, att de i princip aldrig specifikt gett sig på judar samt att flera judar som samarbetar med dem avfärdar att de är nazister.
Ta bara vad
Konstantyn Batozskyj, en jude som arbetat med Azovbataljonen sedan 2014, sa nyligen:
De var fotbollshuliganer och ville ha uppmärksamhet, så ja, jag blev chockad när jag såg killar med hakkorstatueringar. Men jag pratade med dem hela tiden om att jag är jude och de hade inget negativt att säga. De hade ingen antijudisk ideologi. Jag praktiserar inte, men ändå vet alla om att jag är jude - jag har ett sådant judiskt ansikte! Och jag har aldrig upplevt antisemitism från ukrainare. De soldater [från Azovbataljonen] jag jobbar med nu bryr sig verkligen inte om att jag är jude.
Källa:
https://www.jta.org/2022/03/04/global/jewish-ukrainians-gear-up-for-fierce-russia-fight-alongside-the-neo-nazis-they-say-putin-is-lying-ab out
Alla vet att det inte finns någonting mer typiskt nazistiskt än att samverka med judar på maktpositioner, så här har
Putin onekligen rätt i att i princip alla ukrainare är nazister. Det finns inget absurt alls i det narrativet.