2022-03-09, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Finns massor av oberoende källor att ryssen är den skyldige i att bomba och beskjuta de civila som försökte evakuera. Du får be Kreml om VPN så du slipper ta all din info från tass,RT plus kremls nyhetsbrev.
Skulle ju vara 10 tusentals döda civila om allt skit som skrivs om bombningar av civila dygnet runt.
Nu är 400 civila rapporterade döda.
Citera
2022-03-09, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Den där jävla lastbilskön kommer stå där den står i evinnerliga tider som ett rostande monument över rysk inkompetens. De turkiska drönarna har ju bombarderat karavanen på sina ställen. Här och där finns det förvridna lastbilsvrak och 5-meterdjupa kratrar. Inte längre lätt att bara tanka, starta och köra iväg.

Enligt ryssen går det enligt planerna. Allt är toklugnt!
Citera
2022-03-09, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Man måste vara en rejält utvecklingsstörd ryss om man inte ser olikheterna på den bilden med SS märket. Det märket som finns på den Ukrainska militäruniformen som visas på bilden är en solros, vilket är mer än logiskt då Ukraina är solrosornas land.
https://twitter.com/ukraine_world/status/1496866811110834176?s=20&t=Up0pcvpj1nCXFb9W9E_X8Q
Japp, en helsvart symbol för att symbolisera den karaktäristiskt gula solrosen. Helt sjukt att alla inte ser att det är en solros. Det första man tänker på nar man ser en svart symbol är ju en gul solros.

Nej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fikasugen
Den killen tror jag aldrig har hållt i ett vapen utan endast på bild i så fall. Han ska rädda världen tror han. Förmodligen står han i ett soppkök och delar ut mat.
Jag hörde rykten om att Jesper Söder medvetet sköt ihjäl flera barn under sin tid i bergen i mellanöstern.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Rykande färska bilder från Ukraina där ryssarna fick det lite hett om öronen.

https://mobile.twitter.com/antiputler_news/status/1501512225009377280

Hinner inte kolla allt tyvärr men jag blir glad över ryska förluster. Varje dag är jag förvånad över att Ryssland gjorde detta misstag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Typ att högerextremisterna fick 2 procent i det senaste valen och inte fick en enda plats i parlamentet?

Fast det ukrainska folket visade tydligt sin antisemitism när de med klar majoritet röstade fram en judisk president. Och det är onekligen ganska påfallande nazism Azovbataljonen uppvisar när de låter sig finansieras av den judiske oligarken Ihor Kolomojskyj, att de i princip aldrig specifikt gett sig på judar samt att flera judar som samarbetar med dem avfärdar att de är nazister.

Ta bara vad Konstantyn Batozskyj, en jude som arbetat med Azovbataljonen sedan 2014, sa nyligen:
De var fotbollshuliganer och ville ha uppmärksamhet, så ja, jag blev chockad när jag såg killar med hakkorstatueringar. Men jag pratade med dem hela tiden om att jag är jude och de hade inget negativt att säga. De hade ingen antijudisk ideologi. Jag praktiserar inte, men ändå vet alla om att jag är jude - jag har ett sådant judiskt ansikte! Och jag har aldrig upplevt antisemitism från ukrainare. De soldater [från Azovbataljonen] jag jobbar med nu bryr sig verkligen inte om att jag är jude.
Källa: https://www.jta.org/2022/03/04/global/jewish-ukrainians-gear-up-for-fierce-russia-fight-alongside-the-neo-nazis-they-say-putin-is-lying-ab out

Alla vet att det inte finns någonting mer typiskt nazistiskt än att samverka med judar på maktpositioner, så här har Putin onekligen rätt i att i princip alla ukrainare är nazister. Det finns inget absurt alls i det narrativet.
Citera
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
3 man i ryska stridsvagnar. Förmodligen går de ur vagnen om det inte är ett direkt hot riktat mot dem.
Tack för det Wowbagger2000. Det lär bli mysigt och lukta fan efter ett par veckor därinne även om dom lägger klubborna utanför. Med tanke på 65 km långa kolonnen som rört sig i snigelfart mot Kiev så lär det växt till vallar av ryskt skit längs vägen. Viss sympati till dom Illaluktande pojkvaskrar som Putin tutat i dom bara är på övning.
Citera
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Nej för du argumenterar inte för din sak utan gick bara till personangrepp. Se så visa mig nu då att "under siege" betyder omringad. Ge mig en enda källa på att så är fallet.

Nej, jag tänker inte ägna mer tid åt din idiotiska semantik. Tack och hej.
Citera
2022-03-09, 13:05
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Nu när det ska bli flera minusgrader de kommande nätterna, lämnar de invaderande ryssarna i Kiev-konvojen sina fordon då? Tror ni ukrainarna är beredda och ligger i bakhåll i så fall?

Jag tror inte det gör någon skillnad, förutom att ryssarna kommer att frysa mycket. Egentligen borde de kunna köra av vägen när marken blir hård och bli mer utspridda och skyddade.
Citera
2022-03-09, 13:06
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Japp, och de kan inte köpa produkter via PSN-store. Sony gick ut med det nyligen.
PRISA GUD. FAN VAD BRA
Citera
Medlem
Ukrainsk kolonn söndersprängd i Chernivh

https://twitter.com/spriter99880/status/1501516018333716482?t=KUSqya5hqp7cElGojRkjog&s=19
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Det finns inga oberoende källor alls som säger det. Cui bono? Ibland undrar jag om alla russofober är kliniska idioter. Ryssarna har inga incitament att beskjuta civila utan vidare eftersom det ytterligare skulle fördröja den militära operationen. Omvänt hade ryssarna kunnat förvandla Kiev och Kharkiv till grushögar för länge sen om man varit ute efter ett snabbt avslut och skitit i civila människoliv.

Men det är ju för fan precis det ryssen håller på med. Det har varit deras doktrin de senaste 30 åren. Första skjuta och bomba sönder staden, sedan invadera med marktrupper. Skit samma att alla kvinnor och barn mördas bara man invaderar och Sovjetifierar skiten, det är ryssarnas agenda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in