Citat:
Man kan fortfarande teckna en prenumeration på Bulletin. Inte ett ord om att tidningen är försatt i konkurs
Ledarskribenterna fortsätter skriva på precis som vanligt. Nyhetsflödet uppdateras regelbundet, främst med TT-baserade nyheter (man får förmoda att skulden till TT är reglerad?). När det gäller krönikor kommer det i genomsnitt en ny krönika om dagen och de har väl ett tiotal krönikörer. Carolin Dahlman har inte publicerat något på två veckor så hon har nog slutat och har meddelat att hon söker nytt jobb. Men några trogna kämpar verkar det finnas kvar på Bulletin i alla fall.
Någon som vet om konkursen är överklagad eller vad som händer just nu?
Ledarskribenterna fortsätter skriva på precis som vanligt. Nyhetsflödet uppdateras regelbundet, främst med TT-baserade nyheter (man får förmoda att skulden till TT är reglerad?). När det gäller krönikor kommer det i genomsnitt en ny krönika om dagen och de har väl ett tiotal krönikörer. Carolin Dahlman har inte publicerat något på två veckor så hon har nog slutat och har meddelat att hon söker nytt jobb. Men några trogna kämpar verkar det finnas kvar på Bulletin i alla fall.
Någon som vet om konkursen är överklagad eller vad som händer just nu?
Tino sa att de skulle överklaga, men det är mycket han säger. Han ska få det gjort också.
Jag klickade också på Om Bulletin på hemsidan och reagerade på att de utelämnar att företaget är försatt i konkurs.
Hur har de anställda tagit emot konkursen? På Tino lät det som att det var en vanlig dag på jobbet.
-Hur var det på jobbet idag, Tino?
-En jävla skitdag! Jag gjorde en intervju med Aftonbladet, någon skrev något om vaccinpassen och vi gick i konkurs, men på eftermiddagen fick jag trassel i skrivaren och det gick fan inte att lösa! Ingen tekniker kom ut heller. Blir så jävla förbannad! Vi har bytt leverantör två gånger nu och det ska vara enklare med leasing, säger de, men aldrig mer, säger jag. Samma sak med kaffemaskinen. Helt hopplöst att få ut någon som fixar den och du vet ju hur Gudmundsson blir när han inte får sitt kaffe.
Pontus Tholins fel, alltihop. Det var han som höll i kontakten med kaffekillen och nu har han säkert vänt honom emot oss. Jag ringde och skrek och hotade med att stämma honom för trolöshet mot huvudman, ärekränkning och olaga intrång säkert tio gånger på en förmiddag när det var strul med kaffemaskinen förra gånger. Ringde till och med hans fru. Ändå svarar han inte när jag ringer nu, så Pontus måste ha hittat på något skit. ALLT är hans fel.
Men för andra är en konkurs en liiite större grej, så det vore intressant att höra vad de anställda tycker.
.