2022-03-09, 12:19
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Det har jag inte sagt. Sa bara att alla visste vad konsekvensen skulle bli om Ukraina försågs med mer vapen och eventuellt gå med i NATO. Om du inte gillar konsekvenserna. Tufft för dig.

Jag har inte tjafsat om konsekvenser. Men vilka de än blir så ligger det på Putins regim, ingen annans.
Citera
Medlem
rawsezxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Nu har du skrivit en mycket stor mängd inlägg på detta tema.
Ja - det finns högerextrema i Ukraina (och Ryssland och i princip alla andra länder). De är få.
Menar du att det är en giltig anledning till en invasion?
Eller vad är din poäng?

Poängen är att människor slentrianmässigt skall läsa det lite snabbt när dom bläddrar igenom tråden och sedan hamra in detta långsamt i medvetandet för att i slutänden påverka denna person att tro och sprida vidare detta narrativ.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Väderprognos i berörda områden (Konvojkontrollerade områden) kommande dagar visar på -15 till -20 grader.
Skall man tro ryska statens utsagor, lär väl Konvojfolket vara redo för detta då allt ju går enligt plan.

https://www.independent.co.uk/news/world/europe/russia-troops-convoy-freezing-death-b2031696.html

Japp, väntar på svar från antimedelklass. Men något säger mig att det här är precis enligt planerna.
Citera
2022-03-09, 12:20
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Och hur lyckades Ryssland plötsligt få matbrist? De kan nästan föda hela Europa.

De lyckades med konststycket att få 7 miljoner människor i Ukraina att svälta ihjäl under början på 1930 talet, betänk att Ukraina är ett land som producerar mer mat än Ryssland per capita.

Nu har man börjat att införa ransonering i ryska affärer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Så här ser kriget ut. Det är inte snyggt men sådan är verkligheten.

Välkommen till kriget!
Jaja krig är vidrigt det är vi överens om
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Nej, det blir ingen katastrof, inte för Sverige iallafall, möjligen besvärligt för de som köper stora mängder men det finns andra alternativ.

Jamen vad bra,, då behöver jag inte oroa mig över att det kostar mi 25% mer idag är för 2 veckor sedan att värma huset och åka till jobbet.. Vilken tur att du är så insiktsfull. (var köper jag billigt bränsle ?)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Ryssarna har det inte lätt där i Ukraina , de blir slakta som gödsvin.

Tack för påminnelsen att ta fram grillen!

Att soldater fortfarande vågar sätta sig i stridsvagnarna när så många blir grillade!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BamBamFunkhouser
Visst är det orättvist. Men spelreglerna är glasklara. Och det är vi i väst som bestämmer spelreglerna. Ryssen har länge provcerat och vunnit mark utan direkta konsekvenser, men när de litterärt går över gränsen som många i väst hoppats på så har vi allt serverat för att rättfärdiga nermonteringen av Ryssland. Putin gick in i en fälla som han själv skapat, helt enkelt lurad av sin egen röv

Dom enda som har gått över gränsen innan invasionen var NATO/USA. Om USA håller sina trupper på sin kontinent så tror jag alla blir gladare. Putin/Ryssland har självklart tänkt igenom allt nogrannt och föreberett mycket innan. Du och en mängd andra får det att framstå som att Europa kommer att lida mycket mindre än Ryssland. Vi har inte sett början än.
Citera
2022-03-09, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariskaprinsessan
Nej! Det skulle jag verkligen inte göra. Mn nu är det Skurkraina vi pratar om här.

Aha, så du hatar Ukraina mer än du hatar Ryssland.
Med andra ord så tycker du båda länderna är skit men den ena värre än den andra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antivaxxer
Du tror på fullt allvar att det räckt för Putler?

Nazister, NATO, folkmord i Donbass är endast löjliga svepskäl som endast en hjärntvättad ryss kan tro på.

Putler är där för att råna Ukraina på Neongas,korn/veteproduktion och lägga beslag på gasreserverna i Svarta havet.

Ovan plus det faktum att han vill återställa Sovjetunionen och hamna i historieböckerna är anledningarna till att det just nu pågår ett stort massivt krig i Ukraina.

Putler är en total nolla.

Sovjetunionen lever bara i ditt huvud.
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
De lyckades med konststycket att få 7 miljoner människor i Ukraina att svälta ihjäl under början på 1930 talet, betänk att Ukraina är ett land som producerar mer mat än Ryssland per capita.

Nu har man börjat att införa ransonering i ryska affärer.

källa
Citera
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Tänk vilken lyx att ha ett fungerande bankkort. Sen också kunna ifrågasätta en invasion av sitt granland utan att få 15 års fängelse. VILKEN LYX!

Vi svenskar kan nog uppfattas som lite dryga när vi berättar för ryssarna hur vi har det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in