2022-03-09, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Nej, det blir ingen katastrof, inte för Sverige iallafall, möjligen besvärligt för de som köper stora mängder men det finns andra alternativ.

Precis, ingen katastrof.
Dessutom har ryssen inte råd att stänga av NS1. Om något så är sannolikheten betydligt större att det är väst som sätter stop för import.

Det är typ ryssen sista inkomstkälla i en tid då de i princip har förlorat allt.
Citera
2022-03-09, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Wagner är legoknektar. Jag är medveten om att ledaren är nazist och Putin borde inte använda dom heller. Dock är inte Wagner både en militär och en politisk organisation som dom Ukrainska nazzarna är. Dom har inga politiska ambitioner.

Hur många av de inkorpererade militärer som tillhör Azov och är del av det nationella gardet som är nazister? Gärna den del som postumt städades upp efter 2014? Är denna grupp då representativ för hela Azov? Alla länder dras med grupperingar av detta slaget, men an enemy of my enemy is my friend känns värt att nämna om än beklaga. Det ger fortfarande inte Ryssland någon som helst rätt över Ukrainas självbestämmande om man ska se den stora bilden och inte stirra sig blind på tveksamma grupperingar.
Citera
2022-03-09, 11:42
Medlem
Citat:
Det finns inga politiska nynazistiska förband i ryska armén nej.

Host wagner host.
Citera
2022-03-09, 11:43
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Lyssnar man på SR/SVT ger de bilden att det förhåller sig tvärtom.
Oväntat, eller hur?
Utan att ens lyssna på SVT/BBC/CNN vet man på förhand vilka slutsatser de kommer fram till.
Detsamma gäller för RT och statliga ryska kanaler.

Sanningen brukar ligga någonstans mitt emellan.
Citera
2022-03-09, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Man behöver inte sitta i Washington heller för att förstå att det är Ryssland och Kina som sitter på alla naturresurser och guld medans västvärlden sitter på centralbanker som sprutar ut pengar från tomma intet.

Sanktionerna baktänder som fan eftersom att ju mer företag som stänger ner i Ryssland desto mer dollar kommer tillbaka in i väst som redan är inflaterat åt helvete. Hänger du med? Inflation betyder expansion av pengaflödet. Det finns för mycket pengar i cirkulation som inte används till något och ju mer som kommer in desto mer kommer värdet att sjunka på pengarna och priserna på allt kommer explodera.

Tror du Putin oroar sig? Jag tror att det är väst som oroar sig. Det är en jävla tsunami av inflation på väg.

Sitter Ryssland och Kina på alla naturresurser? Var har du läst det?
Citera
2022-03-09, 11:45
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderace
Ryssarna måste steppa upp nu om dom vill ha resultat. Fr o m lördag blir det ordentligt blidväder även på nätterna. Terrängen kommer bli lervälling och det blir lite lättare med uppvärmning.

Jag trodde de skulle starta något i natt eller idag på morgonen men inget hände. De har samlat helikoptrar i Minsk men verkar inte starta någon ny operation. vad väntar de på? Ett utdraget förlopp måste vara till Rysslands nackdel; de nöts långsamt ned och opinionen mot kriget i Ryssland kommer gradvis öka. Samt att de ekonomiska sanktionerna kommer att bli mer kännbara med tiden.

Putin måste göra något! Annars kommer Ukraina att ta initiativet i kriget.
Citera
2022-03-09, 11:46
Medlem
Citat:
Zelensky har snart ingenstans att gömma sig. Ska han styra i exil eller ifrån graven?

Vi får ju hoppas Ukrainas armé utplånar dessa jävla ryssar innan det händer, eller hur, visst håller du med?
Citera
2022-03-09, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag trodde de skulle starta något i natt eller idag på morgonen men inget hände. De har samlat helikoptrar i Minsk men verkar inte starta någon ny operation. vad väntar de på? Ett utdraget förlopp måste vara till Rysslands nackdel; de nöts långsamt ned och opinionen mot kriget i Ryssland kommer gradvis öka. Samt att de ekonomiska sanktionerna kommer att bli mer kännbara med tiden.

Putin måste göra något! Annars kommer Ukraina att ta initiativet i kriget.

Jag tror att den högsta militära ledningen är osäker. Dom hade inte tänkt sig ett storkrig och hade inte planerat för det. Politikerna pressar på men militären tvekar.

Det barkar åt helvete för Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Glöm inte bort, I Kreml räknade man med att väst enbart skulle ge en eller två lättare ekonomiska sanktioner och att invasionen skulle vara över inom tre dagar.

Snart har ryssen inte ens råd att köpa tomatsoppa hemma i Ryssland.

20% ränta, rubel mindre värd än ko-skit, över 60.000 jobb gone bara igår då McDonalds stängde igen allt. Ja, ni hör.

Visst är det så. Det fysiska krigets utgång har egentligen ingen större betydelse för hur detta slutar. EU är nu så less på Putin att de är beredda att ta den ekonomiska smällen oavsett vad. Tomma butikshyllor, icke fungerande betalkort och massarbetslöshet och misär är det som kommer fälla Putin. Sen får vi bara hoppas att det blir väst och inte Kina som tillsätter den nya presidenten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BINARY-CIS-PERSON
Att bomba sönder hela Ukraina för att förinta ett par nazister är ju som att amputera ett helt ben om man har skoskav...

Plus om Putin nu är så rädd för nazister så borde han ta tag i sina egna ryska nazister.

Varför gör han inte det?

Invaderar andra länder för att kriga är så mycket bättre, tycker dåren.
Citera
Medlem
Ariskaprinsessans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Varför?
Skulle du stå på deras sida om dom invaderade finland?

Nej! Det skulle jag verkligen inte göra. Mn nu är det Skurkraina vi pratar om här.
Citera
2022-03-09, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinodosarius
Vi får ju hoppas Ukrainas armé utplånar dessa jävla ryssar innan det händer, eller hur, visst håller du med?
Jag håller verkligen inte med. Ju längre invasionen har pågått desto mer åt pro-ryssland lutar jag faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in