2022-03-09, 10:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Alla länder har US-kontrollerade biolabb?
Det är väl det som är stötestenen här. Att Ukrainska universitet skulle ha biolab är givetvis inget konstigt. Att däremot USA finansierar den här typen lab utanför USA känns däremot skumt. Misstanken att man där utför experiment som är förbjudna i USA ligger inte långt borta.

På samma vis som när USA flyttade "Gain-of-function"-forskning från USA till Wuhan när försvarsdepartementet sade nej till forskningen för att den stred mot internationella avtal. Som tack för det fick vi Covid.
Citera
2022-03-09, 10:28
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Vänta bara, snart kommer det ut att det var USA som skapat covid-19.
Hoppas Putin ger dom jävlarna rejält med stryk för den terror de utsatt omvärlden för.
Citera
2022-03-09, 10:30
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Diplomat Nuland sa ju uttryckligen att hon var orolig för att Ryssland skulle använda dem i false flag operation av något slag. Hon uttryckte ingen oro över att Ryssland skulle hitta något komprometterande i dem.

Du får givetvis intressera dig för vad du vill. Men i det rådande klimatet tycker jag nog att det finns rätt gott om betydligt intressantare saker att lägga sin uppmärksamhet på.

Hela upplägget, att USA skulle placera hemliga laboratorier för biologisk krigföring ett stenkast från Ryssland, är bara befängd. Givetvis lägger man ingenting känsligt i områden som man dels inte har någon egen kontroll över och som dels kryllar av fientliga agenter och spioner. Ingen krystad bortförklaring om att man vill ha tillgång till fattiga testobjekt (som om det inte finns tillräckligt med fattiga uteliggare i USA) kan skyla över hur oerhört dumt hela resonemanget är.

Min fetning.

Den genetiska försöks-polen stämmer bättre med sin fiendes jämfört med uteliggarna i Seattle.

Den enda och mest rimliga förklaring jag kan se.
Citera
2022-03-09, 10:37
Medlem
Fimbulramns avatar
Citat:
Alltså. Det är rätt tröttsamt att folk hela tiden försöker pressa in allt de hittar i sina färdiga åsiktsmallar. Vad hände med den fria åsiktsbildningen och nyfikenheten? Är dagens ungdomar inte intresserade av att lära sig nya saker längre? Vill de bara predika?

Om man läser avskriften från senaten så säger diplomaten att Ukraina inte har några biologiska vapen, däremot har de biologiska forskningsanläggningar. Det sägs ingenting om att dessa forskningsanläggningar skulle ha någonting med USA att göra.

Att ett industrialiserat land med fyrtio miljoner invånare har biologiska forskningsanläggningar är kanske inte helt överraskande. Det är snarare helt självklart. Ingen ny information har alltså framkommit i de här avskrifterna. Någon kunde sparat oss alla en massa tid genom att inte posta sådan skit. Tid som vi hade kunnat använda till att informera oss om något väsentligt istället.

Exakt. Alla länder har labb. Skulle Ryssland ha någon information om kemvapen hade de berättat för alla för flera år sedan. De inleder inte en invasion av detta skäl. Det hade funnits billigare alternativ som dessuto drabbat USA istället. Om folk försökte tänka några steg till.
Citera
2022-03-09, 10:49
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-pravda
Tack för förklaringen. När sådana biologiska anläggningar finns i Irak, Iran, Syrien, Kina eller Ryssland, så är det dåliga biologiska forskningsanläggningar, men i Ukraina finns det bra, användbara och demokratiska biologiska forskningsanläggningar. Bara ukrainska nyfikna forskare ville studera bakterier till pest, mjältbrand, tularemi, kolera och andra dödliga sjukdomar. Varför pratar amerikaner om detta? Nej. Vi vet inte. Våra kära värdar har inget med detta att göra!
Bravo för ett exempel på fantastiskt hyckleri!

Det är lite oklart för mig vad du försöker säga med detta inlägg. Många länder har någon form av biologisk forskning. Beroende på vad man anser vara en forskningsanläggning kan minsta biomedicinska analyscenter (sådana som analyserar covid-test till exempel) räknas in i den kategorin. Jag kan inte på rak arm minnas att någon har kritiserat att sådana finns även i tredje världen. Eller tänker du på Trump, den gulhårige mannen som en gång i tiden var president i USA? Jag tycker mig minnas att han vid några tillfällen kritiserade det faktum att det fanns virologiska forskningsinstitut i Kina. Men jag tror inte att någon tog honom på allvar.

Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Min fetning.

Den genetiska försöks-polen stämmer bättre med sin fiendes jämfört med uteliggarna i Seattle.

Den enda och mest rimliga förklaring jag kan se.

Det finns väl någon sorts logik i det antar jag. Men ärligt talat finns det rätt många amerikaner med rysk-ukrainsk bakgrund också. Jag tror nog man kan skaka fram några uteliggare med den genetiska profilen om man bara anstränger sig en smula.
Citera
2022-03-09, 11:06
Medlem
Obehagligt..förresten hur många vaccinerade i Ukr? Hört att hiv smittade är superhögt, iaf förr
Citera
2022-03-09, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Enda roliga är nu fjortistroll som sitter med kuken i ena handen vid datorn och tror ni kan hur världen funkar.
Du är definitivt inte äldre än 14 med det språkbruket.

Citat:
Sverige har också dessa laboratorium. Du kanske tror med din lillkuk att Sverige inte ens har kemiska stridsmedel ?
USA har inga biologiska laboratorier i Sverige, här har du skillnaden.

Citat:
Tyvärr kan vi män som är kopplade till militären berätta att vi har allt från Saringas till Senapsgas i bergrum.
Inte för strid utan för att just det laborera på och utbilda.

Jag är själv utbildad NBC instruktör och både laborerat och handskas med dessa i Sverige.

Stoppa nu in din lillkuk i trosorna igen och stäng av datorn.

Rysstroll som dig kommer precis som Vänsterextrema dö först i Sverige om oroligheterna eskalerar.
Jag tvekar på att du ens har gjort lumpen så som du uttrycker dig.
Om du är en soldat i vår armé så är vi körda.

Du har din utbildning från google.com och tro dig kunna saker och ting nu.

Vad får dig att tro att jag är någon rysstroll eller ännu värre vänsterorienterad?

Vilken pajas
Citera
2022-03-09, 11:21
Bannlyst
Citat:
Det är lite oklart för mig vad du försöker säga med detta inlägg. Många länder har någon form av biologisk forskning. Beroende på vad man anser vara en forskningsanläggning kan minsta biomedicinska analyscenter (sådana som analyserar covid-test till exempel) räknas in i den kategorin. Jag kan inte på rak arm minnas att någon har kritiserat att sådana finns även i tredje världen. Eller tänker du på Trump, den gulhårige mannen som en gång i tiden var president i USA? Jag tycker mig minnas att han vid några tillfällen kritiserade det faktum att det fanns virologiska forskningsinstitut i Kina. Men jag tror inte att någon tog honom på allvar.
Kära vän! Du måste lägga ditt hyckleri åt sidan för att förstå mig. Det var anklagelserna om att utveckla massvapen som blev anledningen för er att starta kriget i Irak och mordet på miljontals civila av er.
Citera
2022-03-09, 11:32
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Alla länder har US-kontrollerade biolabb?

Varför tror du att det handlar om US kontrollerade biolabb.
De flesta länder kontrollerar sina egna biolabb. Sverige tex. Givetvis finansieras en del forskning från alla möjliga håll.
Citera
2022-03-09, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dieski

USA finansiera delvis Karolinska institutet som bland annat sysslar med biologisk forskning

https://ki.se/forskning/forskningsfinansiering-fran-usa
Citera
2022-03-09, 11:33
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Folk tror att biologiska vapen är några supervapen när bomber och droner är värre.
Citera
2022-03-09, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dieski

Dom har inga biologiska laboratorier i Ukraina heller. Det är inte deras. Givetvis. Vore ju löjeväckande att de skulle kontrollera bio-lab i ukraina. Varför skulle de välja ukraina? Varför skulle de inte flyttat därifrån när Ryssland, deras största fiende, annekterade krimhalvön 2014? Svaret är uppenbart. Och det är inte heller hemligt att de samarbetar med biologiska labb i ukraina, här har du och alla andra konspirationsälskare svart på vitt från amerikanska ambassaden i ukraina:

https://ua.usembassy.gov/embassy/kyiv/sections-offices/defense-threat-reduction-office/biological-threat-reduction-program/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in