2022-03-09, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Ja, jag har aldrig under 20 års tid på nätet sett några bevis för några ryska troll eller "botar" i något sammanhang jag har tagit del av. Jag har sett mycket hysteriskt prat om det i media men aldrig sett det på riktigt. Det enda jag har sett under alla år är vissa invandrare som hejar på "fel" sida (Assad, Iran, Ryssland, talibaner, Serbien etc) och svenskar som har åsikter som avviker från regimens och mainstreammedias linje.

https://www.theguardian.com/world/2015/apr/02/putin-kremlin-inside-russian-troll-house
Citera
2022-03-09, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Zelensky kanske inser att han valde fel? Förlorade sig i drömmar om ett svekfullt EU/Nato. Nu står han ensam ansvarig för sitt folks lidande och död. Det hade gått att lösa vid förhandlingsbordet genom att ge provinser ned ryskspråkig befolkning självständighet och tillta deras assimilering med Ryssland.

Varför ska ryssarna ha någonting alls? Förklara. Putin måste avlivas. Slava Ukraine 🤙
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Sant, men medelryssen vet av uppenbara skäl mer om Ukraina än vad en medelsvensson gör.
Våra medier försöker bl a trumma in bilden att ryssar inte känner till vad som pågår i Ukraina. Det är ren lögn. På youtube finns ryska TV-program i vilka kriget i Ukraina diskuteras. En av Ukrainas mest kända journalister/TV-personligheter Dmitry Gordon intervjuas av Moskvas Eko.

Den radiostation en har nu fått slå igen pga de stränga censurlagarna i Ryssland. Det är nu, förbjudet att kalla kriget och den brutala ryska storinvasionen för just "krig" eller "invasion".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Du kan kika här.

https://www.lkab.com/sv/om-lkab/lkab-i-korthet/

Så 90% är fel även om det inte är särskilt överdrivet.

Det finns fler gruvor än LKAB i Sverige så 90% kanske inte är helt fel ändå.
Citera
2022-03-09, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
https://www.rferl.org/a/russian-troll-factory-hacking/31076160.html

Jag har som sagt aldrig sett någonting. Det kanske finns ryska statliga "troll" men jag har aldrig sett dem i aktion någonstans, under 20 år av läsande och diskuterande om utrikespolitik. Däremot har jag sett väldigt många ettriga judiska troll och en del troll som uppenbart arbetar för någon svensk myndighet.
Citera
2022-03-09, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Zelensky kanske inser att han valde fel? Förlorade sig i drömmar om ett svekfullt EU/Nato. Nu står han ensam ansvarig för sitt folks lidande och död. Det hade gått att lösa vid förhandlingsbordet genom att ge provinser ned ryskspråkig befolkning självständighet och tillta deras assimilering med Ryssland.

Nej, det är Putler som står ensam ansvarig för ryssars och ukrainares lidande och död. Det var Putler som anföll och skapade detta krig, det är Putlers armé som sprider lidande och död kring sig. Inte nog med det, Putler tar in muslimska terrorister och låter dom härja och våldta hejvilt.
Citera
2022-03-09, 09:43
Medlem
ariberts avatar
Ukrainas armé är snart förintad, de har flytt alla mindre orter och blandar sig med civilbefolkningen i de större städerna som dom använder som mänskliga sköldar.

Zelenskyj är en feg råtta som inte har vett att kapitulera trots att han vet att kriget är över. Zelenskyj är beredd att offra Ukrainare för en förlorad sak. Det som återstår för Zelenskyj är att emigrera till Israel där han hör hemma.
Citera
2022-03-09, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Jag har som sagt aldrig sett någonting. Det kanske finns ryska statliga "troll" men jag har aldrig sett dem i aktion någonstans, under 20 år av läsande och diskuterande om utrikespolitik. Däremot har jag sett väldigt många ettriga judiska troll och en del troll som uppenbart arbetar för någon svensk myndighet.

Men du är ju själv ett ryskt troll
Citera
2022-03-09, 09:45
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Den radiostation en har nu fått slå igen pga de stränga censurlagarna i Ryssland. Det är nu, förbjudet att kalla kriget och den brutala ryska storinvasionen för just "krig" eller "invasion".
Får man ej rätt info från officiella kanaler så kan de ju alltid ratta in vad idioterna säger på fältet istället!

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (Helt fantastiskt efterblivet! )
Citera
2022-03-09, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Nej, det är Putler som står ensam ansvarig för ryssars och ukrainares lidande och död. Det var Putler som anföll och skapade detta krig, det är Putlers armé som sprider lidande och död kring sig. Inte nog med det, Putler tar in muslimska terrorister och låter dom härja och våldta hejvilt.

Det är Ukraina som har hyrt in IS-krigare, inte Ryssland.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
10 tusen rubel 75 us-dollar

Tidigare i morse var det 77 us-dollar -- det går snabbt nu mot den oundvikliga kraschen
Någon tycks handla massor av rubel nu på morgonen:

https://se.investing.com/currencies/usd-rub
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guru-Guru
Tycker du verkligen att Ryssland har visat sig vara både starkt och stabilt utifrån vad vi sett från Ukraina?

Jag svarade bara på varför man till stor del inte återtar stora områden. Ukraina sitter inte i den sitsen att göra det.
Man tar troligtvis små fickor här och där med maximal skada.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in