2022-03-09, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobinGustaxdottern
Om kriget fortsätter gå dåligt och inte Kiev faller så kanske han själv väljer att låta andra ta över men jag är nöjd om Putin tar Kiev, Kharkiv, Donbass, korridor ner till Krim, Odessa och längs floden Dnepr. Samt behåller viktiga kärnkraftverk.
I gengäld får man kanske ge Lviv och kustremsan söder om Odessa till Skilenskj
Därefter kan Putin och Skilenskj skaka hand och sluta fred. Övertygad om att Ryssland och Ukraina kan bli vänner och hjälpas åt och att även Kina kan stötta det.

Kina har inte ens erkänt annekteringen av Krim. Ryssland har totalt brutit mot 370 åriga principer från Westfaliska freden. Kinas hela utrikespolitik handlar om att inte bryta mot dessa.
Citera
2022-03-09, 07:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Guardian skriver att USA blockar Polska MIGs till Ukraina.

Vidare skriver de att USA ska leverera Patriot till Ukraina. Men Patriot är här historiskt skräp som inte träffar något!? Rätta mig gärna ifall jag har fel, jag kan ha blandat ihop.

Moderna Patriot skjuter nog ner det mesta. Äldre Patriot har nog ryssarna motmedel mot.
Citera
2022-03-09, 07:14
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Jag förstod precis…
Trump menade att länder som är med i NATO åker snålskjuts på USA och blir lite för kaxiga med USAs krigsmakt i ryggen. Tyskland och Ukraina är utmärkta exempel.
Nu vill alla att USA ska kriga mot Ryssland och är kaxiga som faaan.
Om Europa hade fixat sin egen säkerhet, som Trump ville, så hade det varit ett helt annat ljud i skällan.
Flashbackinläggen hade nog inte varit lika kaxiga mot Ryssland iheller.

Ukraina är inte med i Nato. Är du så här dum på riktigt?
Citera
2022-03-09, 07:15
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Maktens män i Ryssland verka vilja ta bladet från munnen och berätta vilken jävla härdsmälta till invasion Putin ställt till med:
Uppgifter om tyst motstånd mot Putin

Enligt en av källorna använder de oliktänkande i Kreml ordet ”clusterfuck” (motsvarande ungefär ”jävla röra”) i disktreta interna samtal. ”Så beskriver en av mina källor att tjänstemän reagerar på kriget. Med hans ord är stämningen i maktens korridorer inte alls glad. Många är i ett närmast paralyserat tillstånd
Låter illa. Och det borde nog kunna leta sig ut såna här rykten till de stridande ganska fort skulle jag tro. Vilket borde sänka moralen ytterligare. Antagligen till kritiskt låga nivåer.

Så synd!
Citera
2022-03-09, 07:17
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Det du säger är sant. Frågan är om den ryska allmänheten håller med. Jag misstänker att de har lite högre krav än vad du verkar ha.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Aurus_Senat

"Porsche and Bosch Engineering are reported to have been involved with the development of the engine"

Kinesiska biltillverkare

B
Brilliance China Auto
BYD Company

C
Chery

G
Geely Automobile
Great Wall

H
Hawtai

L
Landwind
Lifan
Lynk & Co

M
Maxus

Q
Qoros

R
Roewe

Kinesiska mobilmärken

10.Or
Amoi
BBK
Coolpad
Cubot
Gfive
Haier
Hisense
Honor
Huawei
Konka
LeEco
Meitu
Meizu
Ningbo Bird
OnePlus
Oppo
iQOO
Itel Mobile
Realme
Smartisan
TCL Corporation
Technology Happy Life
Tecno Mobile
Umidigi
Vivo
Vsun
Wasam
Xiaomi
ZTE
ZUK Mobile

Tror dom klarar sig.

Sen så har Ryssland egen produktion:

https://listcarbrands.com/russian-car-brands/
Citera
2022-03-09, 07:18
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Moderna Patriot skjuter nog ner det mesta. Äldre Patriot har nog ryssarna motmedel mot.
Ok. Då får vi se vilken sort Patriot USA skickar.

Jag är skeptisk, för mig ser det ut att vara en del poserande i samband med det stödet man ger till Ukraina.
Citera
2022-03-09, 07:20
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ryssarna bombar Kharkiv nu.

https://twitter.com/ahmedelsefy17/status/1501325403977404424

Missilen i vapenförådet som flyger iväg vid 17 sek!
Citera
2022-03-09, 07:20
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Aurus_Senat

"Porsche and Bosch Engineering are reported to have been involved with the development of the engine"

Kinesiska biltillverkare

B
Brilliance China Auto
BYD Company

C
Chery

G
Geely Automobile
Great Wall

H
Hawtai

L
Landwind
Lifan
Lynk & Co

M
Maxus

Q
Qoros

R
Roewe

Kinesiska mobilmärken

10.Or
Amoi
BBK
Coolpad
Cubot
Gfive
Haier
Hisense
Honor
Huawei
Konka
LeEco
Meitu
Meizu
Ningbo Bird
OnePlus
Oppo
iQOO
Itel Mobile
Realme
Smartisan
TCL Corporation
Technology Happy Life
Tecno Mobile
Umidigi
Vivo
Vsun
Wasam
Xiaomi
ZTE
ZUK Mobile

Tror dom klarar sig.

Sen så har Ryssland egen produktion:

https://listcarbrands.com/russian-car-brands/
OK, Ryska befolkningen har lika låga krav som du har.
Citera
2022-03-09, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Bagdad Bob idioten i repris. Ukraina har inte vänt ett dugg utan ryssarna avancerar kontinuerligt och har omringat varenda större stad. Det enda som kan vända kriget till Ukrainas fördel är en massiv insats av NATO. Att det gått långsammare än väntat beror enbart på att ryssarna valt en ovanligt försiktig linje för att spara civila liv och infrastruktur. I exempelvis Mariupol har Azov tagit civilbefolkningen som gisslan. Annars hade den staden varit i ryssarnas händer för länge sen.

Vad snackar du om?

Kiev är inte omringat.
Citera
2022-03-09, 07:23
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Ukraina är inte med i Nato. Är du så här dum på riktigt?

Det låter som på Zylenskij att NATO skall ställa upp på icke medlemmar. Du hör detsamma från Sverie. "NATO har en skyldighet att..." osv. Ukraina skriker dem med. Trump insåg att Europa borde göra mer för NATO än USA. Alla har åkt snålskjuts på amerikanska skattepengar.
Citera
2022-03-09, 07:23
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
OK, Ryska befolkningen har lika låga krav som du har.

Så du tror att alla märken i världen som du inte känner till per automatik är dåliga?

Bara för att du inte har sett någon reklam om dom på tv?
Citera
2022-03-09, 07:25
Bannlyst
Krig är bra för rekrytering till paralympiska idrotter, för det skapar många funktionsnedsatta
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/9KV9Jq/svt-s-aron-anderson-om-utspelet-krig-ar-bra-for-rekrytering
Vad mer kan du säga om Sverige? Nu står det klart varför Sverige välkomnade krig med miljontals offer, som provocerades av svenskarnas främsta allierade – USA. Varför är inte svenskarna entusiastiska över kriget i Ukraina nu? Eller är ukrainska paralympiska idrottare inte välkomna till Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in