2022-03-09, 03:56
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ja, en hel del. De flesta av evakueringsbussarna gick dit igår.

Men visst, Sveriges och andra EU-länders pull factors är väldigt starka. Vi bygger just nu på våra olösta integrationsproblem ytterligare. I Ryssland får ukrainarna ofta jobb direkt och bostad ordnad av anhöriga som många har i Ryssland. Och Ryssland är i behov av arbetskraft.

Finns inte en människa på jorden som vill sätta sin fot i Ryssland i dagsläget, än mindre jobba i skitlandet och få betalt i en fullständigt värdelös valuta. Va fan går du på för droger egentligen??
Citera
2022-03-09, 03:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Du är ett desinformerat klappmongo som det går 10 på dussinet av i denna tråd. Om ryssarna skulle ha förlorat tusentals så uppgår de ukrainska förlusterna till tiotusentals. Ryssland har totalt luftherravälde. Ukraina har i princip inget flygvapen kvar och knappt något luftvärn heller. Varenda större stad har ryssarna omringat. Du påminner om den svarte riddaren i Monty Pythons ”Holy Grail”.

Jag föredrar att luta mig mot riktiga militära experter som överste Douglas McGregor eller Scott Ritter. Den senare är ansedd som en av de skarpaste militära underrättelseofficerer som USA någonsin frambringat. Gissa vad han har att säga om ett konventionellt krig mellan NATO och Ryssland? Jag kan lugnt säga att det är raka motsatsen till ditt ignoranta önsketänkande.

Hahah du är fan större idiot än jag trodde. Yes man omringar Lviv as we speaking. Snart gått två veckor och Ukrainska sidan gör motoffensiv fem mil från ryska gränsen. Använd du din lilla ärthjärna och förstå att det inte går enligt planen. Ryssland kanske vinner men till vilket pris? Man kommer likna Nordkorea. Vilken genialisk plan från den store Putin.

Jaja alla dessa experter. Många experter som trodde Kiev skulle falla efter två dagar. Nu har dom vänt och tror Ukraina kan vinna kriget.. I krig vet man aldrig. Kampvilja, tur och plötsliga händelser avgör. Vi vet inte hur det slutar det vi vet är att Putin med detta knullade upp Ryssland

Orkar inte debattera med dig. Du sa det skulle ta 2-3 dagar. Vi är nu snart uppe i två veckor. Du hade fel.
Citera
2022-03-09, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Precis. Det gäller att hålla två tankar i huvudet samtidigt. Det e inte ok när USA gör samma sak och det inte blir sanktioner. USA och Ryssland borde behandlas på samma sätt.

Inte mig emot men just nu är det Ryssland som anfaller självständiga stater samt hotar med kärnvapen. Du håller alltså med om att EU och Natos reaktioner och sanktioner är rimliga? Eller menar du att kärnvapenmakter ska få bete sig lika nyckfullt och lögnaktigt som Putins Ryssland gjort?
Citera
2022-03-09, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Nazismen under annat namn är under statskontroll i Ryssland.

Eftersom Ryssland är ett mycket starkare land är det också Ryssland som behöver avnazifieras och inte Ukraina.

Du kunde vidare notera att Ryssland medvetet har underblåst nazism i andra länder. En del av orsaken till den är alltså också Putins.

Det är helt uppenbart av det att Putin måste avlägsnas från makten och att det rent allmänt måste genomföras räfst och rättarting i Ryssland för att bli av med sådant.

Du är tydligen inte kapabel att inta info som du inte är programmerad att ta in. Så fort du skriver är det bara floskler, floskler och floskler. Som en papegoja.

Sorgligt ur ett medmänskligt perspektiv för mig men ändå indikativ på hur stor bristen på självständigt tänkande är i detta avlånga land där staten ser till att folket inte någonsin blir "fullvuxet" utan stannar på en infantil förståelsenivå. Du är tyvärr inget undantag utan regeln.
Citera
2022-03-09, 04:03
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Varför då? Ryssland har genom att ha varit utsatt för sanktioner under åtta år en fullt tillräcklig inhemsk produktion av allt man behöver.
OK, Jag ber dig bara om två exempel.
Vilka rysktillverkade smartphones samt bilar ska ryssarna välja mellan de närmsta åren?
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Du är tydligen inte kapabel att inta info som du inte är programmerad att ta in. Så fort du skriver är det bara floskler, floskler och floskler. Som en papegoja.

Sorgligt ur ett medmänskligt perspektiv för mig men ändå indikativ på hur stor bristen på självständigt tänkande är i detta avlånga land där staten ser till att folket inte någonsin blir "fullvuxet" utan stannar på en infantil förståelsenivå. Du är tyvärr inget undantag utan regeln.

Det är du som inte kan se information.

Du läste artikeln och måste ha insett hur ingrodd nazismen är i den ryska folkkroppen.

Vad jag gjorde sedan var att jag tänkte som Putin.

Det är alldeles uppenbart att Ryssland är ett större nazihot och att vi måste samla alla krafter för att störta tsar Putin.

Du tycker enkel logik är floskler, för du är PK.
Citera
Medlem
Fan vad fint att se alla utländska legioner som är påväg in i Ukraina nu, ryssarna kommer få så mycket däng och hela konvojen kommer snart brinna!
Citera
2022-03-09, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Inte mig emot men just nu är det Ryssland som anfaller självständiga stater samt hotar med kärnvapen. Du håller alltså med om att EU och Natos reaktioner och sanktioner är rimliga? Eller menar du att kärnvapenmakter ska få bete sig lika nyckfullt och lögnaktigt som Putins Ryssland gjort?
Jag tycker reaktionerna mot Ryssland e rimliga och jag tycker det e synd att ingen diskussion förs om att USA förtjänat samma reaktioner.
Citera
2022-03-09, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Överallt är en överdrift men visst finns det extremister.

Har du förresten hört en förklaring tull Ryssarnas "Z"?

... remembrance at “Station Z”. This was the name given by the SS to a building that contained a crematorium and killing facilities, built in 1942. ...

https://www.sachsenhausen-sbg.de/en/exhibitions/permanent-exhibitions/murder-and-mass-murder/

Haha idiot. Z kommer från ryska "Zapad" vilket betyder väst. Det är ett tecken för att visa vilken armégrupp ett fordon tillhör.
Citera
2022-03-09, 04:09
Avslutad
Hur ska vi möta det ryska hotet? När de är klara i Ukraina kommer de till Sverige.

Med landstigningsbåtar på Gotland och Stockholm med många tusen soldater.

Även fallskärmsjägare och flygbombningar

Fruktansvärt! Jag föreslår att vi gräver ner och bygger positioner
Citera
2022-03-09, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Svenska pansarskottet in action! (andra klippet i videon).

https://www.youtube.com/watch?v=oYiAopYInQM

Man undrar hur många ryssar som strök där.

Det är inte det svenska pansarskottet. Det Svergie skickade var M86.
Citera
2022-03-09, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekosmos
Fan vad fint att se alla utländska legioner som är påväg in i Ukraina nu, ryssarna kommer få så mycket däng och hela konvojen kommer snart brinna!
Jo såg några videos och bilder på dem innan och helvete dem är inte lite. Ett gäng svenskar såg jag också.
Även intressant med alla ryssar från "Z-ARMY" som surrendar på löpande band
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in