2022-03-08, 23:21
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acid-Brain
Möjligtvis inte. Dock känner jag inte till NATO:s sekretess och strategi eller hur öppna dom är med var dom har hela sin arsenal. Däremot har Zelenskij pratat högt och brett om att tillåta NATO installera kärnvapenmissiler på ukrainsk mark.
Det har Zelenskij aldrig gjort.
Citera
2022-03-08, 23:22
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Ska USA verkligen starta krig mot Ryssland med polska plan? Det kommer urarta. Tänk om.

USA startar inte krig med någon. Om det ligger i Rysslands intresse att starta krig mot USA så är det deras val. Tror du det ligger i deras intresse?
Citera
2022-03-08, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
JA men Rubeln har en underliggande tillgång. Det har inte USA! USA trycker pengar från tomma intet! Federal Reserve!

En jävla tsunami är på väg mot våra länder tack vare sanktionerna. Men ni verkar inte fatta!

Du säger "ja", men du verkar inte veta vad fiatvaluta betyder.

Det finns lika mycket "underliggande tillgång" under rubeln som under kronan. Det vill säga ett förtroende, inget mer. Och förtroendet för Ryssland är just nu lågt.

Rubeln är en fiatvaluta.
Citera
2022-03-08, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Förklara varför Rysslands invändningar mot västs avancemang (EU och Nato) i klassiskt ryska Ukraina inte är legitimt skäl? Jämför gärna med Kuba-krisen.
Varför ska man jämföra med "Kuba-krisen"? Den är ju inte alls lik Rysslands mark invasion av Ukraina.
Under "Kuba-krisen" anlade USA en flottblockad runt Kuba, vilket i och för sig är att likna vid en krigshandling, men man invaderade inte Kuba.
Citera
2022-03-08, 23:24
Medlem
Rysk BMP som skjuter sönder bil med vad jag antar är civila? Fy fan

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1562519544135030&id=10001 1309982044
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Var det inte fejk att deras general dog?

Jag tror inte det men orkar inte kolla det nu.
Citera
Medlem
dödsknivens avatar
En bekant (ryss) som lyckats ta sig ur landet skriver på facebook att, vad ryktet lyder, det kommer från och med imorgon kommer att bli en uttagsgräns på tiotusen per halvår och att kontantutbetalningar stoppas. Ta infon för vad den är (obekräftat rykte), men det låter ju som att kraschen är där
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Lugn bara, svaret från USA kommer.
Nyheten från Polen är alltför ny för att kunna svaras direkt på.
Men USA bekräftar strax detta.

Det är USA som väckt idén, och det är USA som planterat idén hos Polen först.
Nu när Polen är på, kommer det ske
.

My point exactly, men Kaptenstjärt håller inte med.
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Nej. USA är en demokrati, vad enskilda politiker i USA säger är inte USA:s officiella hållning. Läs vad ABC News skriver. Det verkar ganska oförankrat och långt ifrån klart från USA:s sida.

USA har för övrigt varit ganska återhållsamma under den här konflikten, verkar ha ganska bra koll på vad man kan och inte kan göra.
Att döma av texten från ABC låter det oförankrat, ja, men på Blinken lät det som man förhandlar med polackerna, och nu har Polen svarat ja (?!) — fast du menar väl att det "enskilda politiker" sagt till ABC News kan bli utslagsgivande. Vi får se vad som händer.
Citera
Medlem
Hur många MiG-29 är det som polackerna ska lämna av i Tyskland? Nämndes aldrig någon siffra va?
Citera
2022-03-08, 23:25
Medlem
LibBells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Yep, jag hade rätt. tjetjenerna dödades runt Charkiv.

https://twitter.com/Danspiun/status/1501296971675537413

Slava Ukraini!

Kadyrovs grabbar får rejält med däng! Härligt!
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Tackar. Jag drog mig den här långa texten till minnes, som jag läste i helgen:

The Drive/Warzone: Poland Still Isn't Interested In Transferring Its MiG-29s To Ukraine
The U.S. is actively pushing for the transfer but Poland still says it won't give its MiG-29s to Ukraine

Days after a European Union-announced plan to supply Ukraine with fighter jets fell through upon statements from Polish, Slovakian and Bulgarian defense officials, it appears the U.S. government is still encouraging a transfer of jets to Ukraine despite Russian warnings.

Speaking on CBS’s Face the Nation, Secretary of State Anthony Blinken said a potential transfer of Polish Air Force MiG-29s to Ukraine would get a “green light” from the U.S. government to proceed. Blinken added there are ongoing negotiations with the Polish government, with particular attention to how Poland would replace those donated jets, potentially with American fighters.
Låter ju som de hittat en lösning, eller rättare sagt som att polackerna är först att nappa på något amerikanerna kan ha antytt...

Ja det där lät ju annorlunda. Lite motsägelsefullt just nu.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dödskniven
En bekant (ryss) som lyckats ta sig ur landet skriver på facebook att, vad ryktet lyder, det kommer från och med imorgon kommer att bli en uttagsgräns på tiotusen per halvår och att kontantutbetalningar stoppas. Ta infon för vad den är (obekräftat rykte), men det låter ju som att kraschen är där

Imorgon ska ju moskvabörsen öppna igen.. blir intressant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in