2022-03-08, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Covid-22.

Skulle inte förvåna mig om de försöker lura i oss att ryssarna spritt något nytt på grund av Ukraina. Allt är planerat och exekverat av NWO, från covid till kriget i Ukraina.
Ja, det kan ju faktiskt vara en taktik dom är ute efter.
Citera
2022-03-08, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Intressant.

Kan ryssarna kanske förvänta sig Mc Putin, Coca Moscow och Rusflix?

I Sverige hade vi statliga Clock hamburgare förr så varför inte.
Citera
2022-03-08, 23:45
Medlem
Ja inte kan jag se några vapen på de här bilderna. Det enda jag ser är en mor som höll fast sin son ända in i döden. (VARNING, MYCKET STARKA BILDER)
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/t9d04q/result_of_night_strike_of_residential_area_in/

Antingen får vi väl stänga av nyhetsflödet frän Ukraina och vända ryggen till så man inte är åskådare till ett lands avrättning. Eller så måste väl någon till slut bara säga - skit samma - nu kör vi - vi dör hellre tillsammans med Ukraina och har gott samvete i det att vi försökte stoppa massmord. Det senare kommer inte hända. Det tidigare kommer inte heller hända. Borde vi skämmas som ser på bilderna?
Citera
2022-03-08, 23:47
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
I Ryssland diskuteras statligt övertagande av det företagen lämnar efter sig som fabriker, byggnader mm

Väntat drag. Då tar vi över, all, egendom i resten av världen som ryska företag äger och rysk statlig egendom, plus, givetvis, oligarkernas.. Dessutom borde, naturligtvis, utvisa hälften av den ryska personalen på alla Ryska ambassader i västvärlden. De är ändå bara spioner! I, princip, ingen idé att en massa demokratiska länder har ambassader i Ryssland. Cancersvulsten är inte att lita på! Det räcker att ett land tar hand om alla andra västländers konsunella ärenden. Vi kommer, ändå, relarivt snart, att inte ha någon handel med Ryssland och ingen vill ändå resa dit!
Senast redigerad av Ola Schubert 2022-03-08 kl. 23:50.
Citera
2022-03-08, 23:47
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Nu när det inte händer så mycket så passar jag på att fråga följande:

Det är ytterst sannolikt att Ryssland tillslut kommer få tag i hela Ukraina, Ryssland har alldeles för stort övertag med deras soldater.

Kommer vi någonsin få se dessa jättar i Ryssland igen OM Ryssland kommer ta över hela Ukraina?

Även om Ryssland tillslut kommer släppa taget om Ukraina, när kommer människor runt om i världen acceptera att företag som t.ex. Coca Cola återgår till att säljas i Ryssland?

När Putin är död?

Märkig värld vi lever i. Det är otur för dessa jättar att vi har sociala medier, annars skulle det vara lättare för dom att komma undan.

Har en känsla av att företag kommer att vara försiktiga med att göra något i Ryssland. Putin är en stor del men hela samhället är helt genomkorrumperat. Som många andra har jag varit intresserad av min omvärld men inte ens i min vildaste fantasi hade jag trott på hur illa det är. Visst har det kommit fram uppgifter från exempelvis Navalnyi och andra men det är för osannolikt att greppa. Precis allt är mögligt och även den lilla vanliga människan har hängt med i svängarna för att klara sig. Hur lång tid tar det att rätta egentligen. Var börjar man när även böcker i skolan är retuscherade och förvrängd. Lögnen kommer redan i tidig ålder. Tar det 20 år, 50 år? Var börjar man. Eller låter man bli allt så länge kärnvapen är borta. Ryssland kommer bli en billig knähund till Kina så länge jag lever.
Citera
2022-03-08, 23:48
Avslutad
Det kan definitivt röra om i grytan att ryssar inte får växla in till dollar och euro. Varenda ryss med självaktning har alltid en del dollar/euro i sina gömmor hemma. Nu snackar vi vanligt folk. Ryssen rent allmänt värderar rubeln som en andra klassens valuta. Så i morrn öppnas nog ögonen för mången ryss att det är nya tider. Lusten att emigrera lär bara öka.
Citera
2022-03-08, 23:48
Medlem
Sgt.Blands avatar
Ryssarna bombar Kharkiv nu.

https://twitter.com/ahmedelsefy17/status/1501325403977404424
Citera
2022-03-08, 23:49
Medlem
platyzmas avatar
Om Linus har en bakdörr inlagd väntar han så klart med att avslöja den tills Norden är under attack, men hur ser det ut för Kievhackare, dom borde vara minst ett dussin kompetenta?
Citera
2022-03-08, 23:49
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Eftersom marknaden rörde sig redan vid ryktet om att USA skulle blocka, ja.
Jag kommer fortsätta tanka som vanligt och tänka på Ukraina samtidigt.

Tankar el här men kommer inte klaga över höjda priser då jag ser det som ett stöd till Ukraina att acceptera stigande priser genom sanktionerna. Hoppas tyskarna gör samma sak och stänger av värmen i protest mot Putin och hans regim,
Citera
2022-03-08, 23:50
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Vet du vad, jag finner fler och fler skäl till att detta var en fullständigt rättfärdig invasion.
Nazzar i militären, nazzar i parlamentet. Biolabb som inte skulle finnas och som media påstått vara desinformation men som nu i stort sett bekräftas av amerikansk sida. Allt pekar på att Ukrainas styre har varit totalt fast i klorna på USA och det är kanske därför vi ser varför USA är så angelägna just nu kring Ukraina. Samma USA som invaderade Irak på falska påstånden i FN och i sin kongress.
Jag lutar nog åt att jag är tillfreds med Putins val. Han nämnde nazzarna som ett skäl och han har nämnt dessa biolabb som skäl och han har nämnt de ryssar i Ukraina som dödats i den tidigare konflikten som skäl.

Du, tavarischtj, det är 15 år på att kalla det invasion.

Du gjorde ett gott försök, men nu kommer Zil-bilen och hämtar dig till tåget... som går till Sibirien.
Citera
2022-03-08, 23:50
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Hur mycket delar amerikanerna av sig från sina satelliter? De verkar ju ha stenhård koll på var alla ryssar befinner sig. Alla verkar ju bli skjutna i bakhåll av Ukrainarna utan att ens ha skjutit tillbaka.
Tror Putin gör bäst att dra sig tillbaka till Ryssland i detta läget, eller sätta in artilleri. Så han kan skona sitt infanteri.

Har han blivit ngn hitler som själv beordrar in styrkorna eller är det militären som ansvarar för operationen. Om det sistnämnda är fallet så har de ju noll koll.

Vid det här laget är det nog ganska tydligt att alla västmakter bistår Ukraina med underrättelser. Och initialt räknade man med att Ryssland skulle kunna klara sig själv på den fronten, men även där har de visat sig vara ett fuskbygge.
Citera
2022-03-08, 23:51
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Till viss del ja. Men då jag besökt Ryssland sista 20 åren så har det varit spridd prisbild. Första gången var det billigare än Sverige..sen blev allting gradvis dyrare, runt 2008 ca var det dyrare än Sverige mycket. Har väl göra kronkursen också. Men om det nu var sista gången jag var där, så var det jättebilligt. Restaurangpriser 1/3 mot Sverige. Men de har väldigt mycket inhemska livsmedel contra utländskt.
Ja, det måste väl bero på valutafluktuationer till stor del? Och det måste ju vara en fördel för Ryssland att de till så stor grad är självförsörjande på livsmedel, till skillnad mot tex. Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in