2022-03-02, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Ni får njuta en stund till tack vare coronan och nedstängningarna av skolorna i USA men det verkar lösa sig i år 😊👊
Tack!
Citera
2022-03-07, 10:43
Medlem
Ringhals3s avatar
Se där ja! Då tryckte Alienfin garanterat på köpknappen när aktien noterade sig på all time low under 50 öre!
Märkligt att marknaden inte värderar Anotos lysande framtidsutsikter högre!
Citera
2022-03-07, 11:20
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Se där ja! Då tryckte Alienfin garanterat på köpknappen när aktien noterade sig på all time low under 50 öre!

Ofan..nu åker vi! Nästan 10% upp från det 😅
Senast redigerad av alienfin 2022-03-07 kl. 11:53.
Citera
2022-03-07, 12:30
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Ofan..nu åker vi! Nästan 10% upp från det 😅

Syns inte i ettårsgrafen....
Citera
2022-03-07, 14:01
Medlem
Citat:
Självklart!
Inte missar en klippare av den kalibern att kliva på vid 0,4905 spänn....
Citera
2022-03-07, 19:17
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rivet
Självklart!
Inte missar en klippare av den kalibern att kliva på vid 0,4905 spänn....

Nä det är ett jävligt bekvämt insteg, raketen står ju på marken! Däremot tvivlar jag på att den kommer lyfta!
Citera
2022-03-07, 20:11
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Nä det är ett jävligt bekvämt insteg, raketen står ju på marken! Däremot tvivlar jag på att den kommer lyfta!

🤣🤣🤣💯👍
Citera
2022-03-08, 12:30
Medlem
Ringhals3s avatar
Ner 12% till 50 öre nu igen.

Att akten är såpass volatil utan att det presenterats några nyheter och det faktum att kursen är ner 99,9% är ett rydligt tecken på att aktien ratas av långsikriga placerare och övergår till att bli ett papper för day traders.

Sista chansen att köpa in sig över kronan missade jag!

Möjligtvis återkommer den efter en omvänd split!

Utbombade aktier som rasat 99,9 % återhämtar sig i princip aldrig, det ser vi varje handelsdag i anoto!
Citera
2022-03-08, 12:56
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ner 12% till 50 öre nu igen.

Att akten är såpass volatil utan att det presenterats några nyheter och det faktum att kursen är ner 99,9% är ett rydligt tecken på att aktien ratas av långsikriga placerare och övergår till att bli ett papper för day traders.

Sista chansen att köpa in sig över kronan missade jag!

Möjligtvis återkommer den efter en omvänd split!

Utbombade aktier som rasat 99,9 % återhämtar sig i princip aldrig, det ser vi varje handelsdag i anoto!

Nejdå, storägarna behåller så är inte ett dugg orolig för att småsparare dumpar i dessa tider 😊
Citera
2022-03-08, 15:00
Medlem
alienfins avatar
Undrar hur stor efterfrågan är egentligen.
Jag räknar med en 450msek plus i BV för varje 100k elever om det brakar lös ordentligt.
30msek om året i återkommande intäkter plus ytterligare pennor skolorna beställer och så B2C premiumpaket man kan köpa from andra halvåret.
Citera
2022-03-08, 21:20
Medlem
Jag har läst denna underbara tråd i flera års tid men aldrig tagit det enorma modet till mig att våga köpa Sveriges äldsta förhoppningsbolag. Men idag kom dagen då jag äntligen vågade (kunde varit också för att jag druckit 2 bocköl på 7.2% före köpet.)

Jag tittade på grafen som år efter år troget gått neråt fast med några undantag få toppar som fort börjat dala neråt igen. Jag tänkte på Alienfin som våghalsigt upprepat mantrat "Idag är det köpläge" vid varje större nedgång och jag tänkte: 50 öre per aktie, NU måste väl ändå botten vara nådd??!!

Så jag kavlade upp ärmarna, tog en snus och och fingret smekte köpknappen Jag var nu faktiskt en del av denna exklusiva klubb av 7686 gentlemän som troligtvis är Sveriges tålmodigaste aktieägare. Denna typ av principfasta, utdöende karlar som tänker att hellre följer dom med båten ner till havets botten än att patetiskt hoppa i livbåtarna och hoppas på att man blir räddad.

Beloppet var faktiskt inte så stort, det blev 1 aktie för under 50 öre med en courtage på 1 krona. Men dagen slutade blått, upp 2.58%. Skål mina Anoto-bröder, vi kommer bli odödliga och alltid bli sedda som hjältar vare sig om BV hamnar på 1000 miljarder eller 0.
Senast redigerad av gärningsman 2022-03-08 kl. 21:23.
Citera
2022-03-09, 18:32
Medlem
alienfins avatar
Missa ni tåget? Det finns plats länge till, var inte oroliga 😅😅😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in