Jag har läst denna underbara tråd i flera års tid men aldrig tagit det enorma modet till mig att våga köpa Sveriges äldsta förhoppningsbolag. Men idag kom dagen då jag äntligen vågade (kunde varit också för att jag druckit 2 bocköl på 7.2% före köpet.)
Jag tittade på grafen som år efter år troget gått neråt fast med några undantag få toppar som fort börjat dala neråt igen. Jag tänkte på Alienfin som våghalsigt upprepat mantrat "Idag är det köpläge" vid varje större nedgång och jag tänkte: 50 öre per aktie, NU måste väl ändå botten vara nådd??!!
Så jag kavlade upp ärmarna, tog en snus och och fingret smekte köpknappen Jag var nu faktiskt en del av denna exklusiva klubb av 7686 gentlemän som troligtvis är Sveriges tålmodigaste aktieägare. Denna typ av principfasta, utdöende karlar som tänker att hellre följer dom med båten ner till havets botten än att patetiskt hoppa i livbåtarna och hoppas på att man blir räddad.
Beloppet var faktiskt inte så stort, det blev 1 aktie för under 50 öre med en courtage på 1 krona. Men dagen slutade blått, upp 2.58%. Skål mina Anoto-bröder, vi kommer bli odödliga och alltid bli sedda som hjältar vare sig om BV hamnar på 1000 miljarder eller 0.