Citat:
Ursprungligen postat av
Rysk-pravda
Och var är ditt bevis på svensk kritik mot ukrainsk nazism?
När kritiserade Sverige den ukrainska regimen för att ha misslyckats med att genomföra Minskavtalen?
Och vilken typ av ukrainare pratar du om? - Vilka nazister förstörde i Donbass i åtta år? Eller de som brändes i Odessa House of Trade Unions?
Du efterfrågar ett bevis som jag varken har eller gör anspråk på; frågan är tämligen irrelevant. Har Sverige kritiserat DNR:s och/eller LNR:s extremism och ''nazism''? Det är endast Rysslands fullskaliga invasion som har fördömts av Sverige m.fl.
''När kritiserade Sverige den ukrainska regimen för att ha misslyckats med att genomföra Minskavtalen?'' Jag vet inte, men jag har ju aldrig påstått något sådant, heller. Jag vet dock inte om du helt och hållet tillskriver Ukraina detta misslyckande; i så fall har du fel.
Enkäten i fråga exkluderar Donetsk, Luhansk och Krim; klicka på länken och läs nästa gång. Du säger att Putin befriar
Ukraina från ockupation, men detta suveräna lands befolkning har en allt annat än fördelaktig syn på Ryssland. Både ryska ''nazister'' och ukrainska ''nazister'' har för övrigt härjat i Donbass sedan 2014.