2022-03-08, 20:07
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Jag funderar på Zimbabwe eller liknande länder, men vet faktiskt inte hur fort det gick där borta.

Det var därför jag lite diskret petade in "civiliserade" i texten

Citat:
Ursprungligen postat av Frimans
USA och UK gör det hela tiden,, med andra länder. Hela mellanöstern är deras verk

Oj, du får starta en tråd om det !
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Frimans
USA och UK gör det hela tiden,, med andra länder. Hela mellanöstern är deras verk

Ja, säkert. Araber skulle aldrig komma på idén att bråka på egen hand. Det är Richard Lejonhjärtas och T. E. Lawrence fel allting.
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Typiskt att de begår krigsbrott genom att posera med lik och även typiskt att den första som kommenterar och gillar bilderna på twitter är en person med en israelisk flagga!
Det är verkligen en extrem skillnad mellan de båda sidorna det där. Jag har följt ryska kanaler hela kriget och det är sällan det ens kommer upp bilder på lik där. Nån gång vid nån utlsagen kolonn eller nåt så kan man se kroppar, men det skulle ju aldrig någonsin ske att det står ett gäng ryssar och poserar vid lik. Samma sak med krigsfångar: Ukraina pumpar ut filmer med krigfångar, ofta när de blir förnedrade. I rysk propaganda är det ganska ovanligt men de gångerna de visar krigsfångar är det för att visa hur de blir omhändertagna.

Och de här ukrainska filmerna pumpas ut på stora ukrainska kanaler, jag tror jag har sett det även på officiella försvarsmaktskonton. Det är verkligen ett totalt jävla slödderland. Totala motsatsen till det civiliserade beteende som Ryssland uppvisar.
Senast redigerad av baggebo1 2022-03-08 kl. 20:10.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Polen byter bort sina MIG-plan till USA som skänker dem till Ukraina, om jag förstått det hela rätt: https://twitter.com/yarotrof/status/1501268708521492484
Vad jag vet ligger inte Rammstein i Ukraina.

Skulle vilja se USA vidarebefordra några plan till Ukraina. Vilka ska flyga dit dem?

Well played, Poles!
Citera
2022-03-08, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Det är rätt förvirrande att Putin och det här kriget har fått alla nazister till att tycka att det är viktigt med avnazifiering. Det var lättare när en spade var en spade.
Tänk om Putin får för sig att SD är nazister.
Citera
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Z kan väl stå för zero= nolla

Z står för seger och/eller fred
Citera
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutcut1337
Mycket snack om azov - jag vet inte hur det är med er men när det kommer till människor som vill försvara sitt land så ger jag hellre Hugh tech vapen till en "nazist" (jag har ingen aning om azovs historia och jag bryr mig inte)
Än en suspekt vänsterpartist.
Detta kriget handlar om att försvara sig från en feg jävla mobbare som tar sig friheten att invardera och hota vilket land den vill men så fort han själv blir hotad så hotas det med att begå ett förlängt självmord med kärnvapen.

Hade du tyckt samma om Ukraina hade invaderat Ryssland?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
Galghumor?
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/t96rmz/ukrainian_ambassador_shows_a_tweet_from_russian/

Ukrainian Ambassador shows a re- tweet from Russian FM Lavrov and advise Russian diplomats they can obtain mental health assistance from NHS by dialing 111.

Troligare bildmontage om det verkligen är så det står.
Citera
2022-03-08, 20:09
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Vänta lite..äger inte Kina who?

WHO: ATTACKER MOT UKRAINSKA SJUKHUS ÖKAR

Världshälsoorganisationen WHO gick under tisdagen ut med att attackerna mot ukrainska sjukhus, sjukvårdsinrättningar och ambulanser har ökat snabbt under de senaste dagarna, rapporterar nyhetsbyrån Reuters.

Ukraina börjar nu få ont om medicinsk utrustning, enligt organisationen.

Under måndagen bekräftade FN att åtminstone nio människor har dött i 16 attacker mot ukrainska sjukvårdsinrättningar sedan Ryssland påbörjade invasionen den 24 februari. FN vill dock inte slå fast vilka som är ansvariga för attackerna.

Vem vinner på att bomba sjukhus. Ställ er den frågan så vet ni vem som står bakom dem.

Ukraina försöker desperat locka in väst. Ryssen vill inte se inblandning ifrån väst. Vad vinner ryssen på att bomba sjukhus?

Jag är nästan 100% säker på att det är Zelenskyyregimen som håller på med att kasta in civila i köttkvarnen i vanlig ordning.
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Även om vi sänker Ryssland till stenåldern så kan vi inte direkt flexa med att vi minsann har bronsåldern. Vi vann inte direkt.

Våra sanktioner är till för att korrigera Ivans beteende och få honom att lämna Ukraina, att säkerställa att Ivan inte kan bygga upp en stark krigsmakt samt att skapa så hårt tryck på Ivan att man avsätter den nuvarande regimen. Det kommer inte leda till att de hamnar i stenåldern, de blir bara väldigt, väldigt fattiga. Mer tidigt 1900-tal än stenålder. Den ryska ekonomiska krisen under 1990-talet beräknas ha lett till en överdödlighet på ca tre till sju miljoner personer, men det blev inte stenålder på grund av det. Detta blir dock sannolikt betydligt värre om det drar ut på tiden eftersom det ju inte kommer att komma in något kapital som det ändå i delar gjorde i Ryssland på 1990-talet.

För oss i väst kommer ingen motsvarande kris. Har vi stängt våra börser? Har våra riksbanker behövt skicka upp styrräntorna till 20% för att motverka inflation och bank-runs? Har våra valutor kraschat? Företag tvingats säga upp en massa personal? Måste vi vidta bankinterventioner? Ser vi köer vid bankomater? Ledtråd: svaret på samtliga frågor är nej. Det kommer kanske leda till en recession och vi kommer att få en prisinflation på vissa områden, men ingen ekonom har vad jag sett förutspått en depression. Vi är som ekonomier helt enkelt så oerhört, fruktansvärt, mycket större, mer diversifierade och rikare än Ryssland att det inte kommer bli någon omfattande blowback för oss på våra sanktioner. Ivan kan slå mot oss genom vissa länders gasberoende, men det är ett tveeggat svärd eftersom export är det enda sättet för Ivan att få hårdvaluta och Ivan verkligen behöver hårdvaluta efter att väst fryst den ryska valutareserven i utländska valutor.

Notera också att väst har några till saker i verktygslådan. Man skulle kunna kasta ut alla ryska banker från Swift och förbjuda affärer med dem. Man skulle kunna förbjuda handel med alla ryska företag och företag där dessa direkt eller indirekt utövar bestämmande inflytande. Man skulle förbjuda ryska medborgare som bor i Ryssland och alla ryska företag att använda dollar och euro, samt förbjuda andra att göra affärer med dem i dessa valutor.

Det finns alltså möjlighet att klippa till ännu hårdare. Testa att terrorbomba Kyiv eller smäll ett kärnkraftverk och se hur det går Ivan…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vad jag vet ligger inte Rammstein i Ukraina.

Skulle vilja se USA vidarebefordra några plan till Ukraina. Vilka ska flyga dit dem?

Well played, Poles!
Är du avundsjuk nu ?

Ryssland klarar ju inte ens av att köra fordon utan att de får punktering hahahahah.

Jag dör av skratt.

Man får alltså punktering när man håller på med en invasion???
Citera
2022-03-08, 20:10
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Breaking news! Polen byter alla sina Mig-29 till USA mot likvärdiga.
Bra deal för Polen i allra minsta fall.

Fasen all cred till Polen. Skötte problemet med Vitryssland och kurdiska flyktingar exemplariskt förra året och nu tar smidigt emot flyende från Ukraina. Plus detta. Är de tillbaka som en stornation, vill Litauen hänga på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in