2022-03-08, 16:50
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Förstår mig inte på dig. Varför ska jag "straffas" för att jag värnar befolkningens liv och hälsa? Är det någon som borde bestraffas är det väl du som skiter i dina medmänniskors liv och hälsa. Förstår mig inte på er som är så oansvariga och likgiltiga införa andra människors liv.

Jag känner mig för övrigt inte särskilt begränsad i mitt liv, bara för att jag vidtar smittskyddsåtgärder. Två år in i pandemin har jag lärt mig hur man bäst skyddar sig. Man har bara ett liv och det får man förvalta på bästa sätt.

Livet enligt dig:

Man föds, sen ägnar man sig åt pandemihantering och smittskyddsåtgärder, sen dör man.

Det är vad jag kallar livskvalitet! Helt obegripligt att inte alla världens människor väljer att leva exakt på detta sätt. Tänk att det finns människor som ska hålla på och gå ut, träffas, resa, gå på restaurang eller nattklubb osv Fy! Så oansvariga och likgiltiga för andra människors liv och hälsa!

Eftersom amygdalan varit den enda delen av din hjärna som varit aktiverad de senaste två åren så har väl resten av hjärnan förtvinat vid det här laget. Det är fan enda sättet att förklara alla dina hjärndöda inlägg.
Citera
2022-03-08, 16:51
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Förstår mig inte på dig. Varför ska jag "straffas" för att jag värnar befolkningens liv och hälsa? Är det någon som borde bestraffas är det väl du som skiter i dina medmänniskors liv och hälsa. Förstår mig inte på er som är så oansvariga och likgiltiga införa andra människors liv.

Jag känner mig för övrigt inte särskilt begränsad i mitt liv, bara för att jag vidtar smittskyddsåtgärder. Två år in i pandemin har jag lärt mig hur man bäst skyddar sig. Man har bara ett liv och det får man förvalta på bästa sätt.
Du värnar inte ett jota om folks liv och hälsa för sars-cov2 är bara en droppe i havet av alla miljoner faktorer som påverkar liv, hälsa och livskvalitet. Onödiga lockdowner och restriktioner är skadliga de med. Myndigheterna, eller snarare vetenskapsmannen bakom lockdownhysterin i UK har fått förintande kritik för överdriven alarmism, glömd helhetssyn och att negativa aspekterna av en lockdown inte tagits på allvar. Med andra ord du är hemsk för du förstår inte att du räddar inte världen genom att rädda den från ett virus. Ibland är boten värre än åkomman.
Citera
2022-03-08, 17:06
Medlem
IMBILDENs avatar
[quote=Newstyle|79424005]
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle

Vet du inte ens nu efter flera år att det bästa skyddet mot covid är genomgången infektion och naturlig immunitet? Skämtar du eller tror du det du skrev på riktigt?

Snacka om får du är som heller inte har fattat att det är mRNA genteknik i sprutorna och inget vaccin i traditionell mening, har ingenting med klassiska vaccin att göra. Ni som tagit gensprutorna är just nu försökskaniner i ett experiment då det aldrig har sprutats in i större mängder på människor någonsin tidigare i historien.

Du har mycket att lära du

Ha ha ha ha!!! Foliehatten har talat!
Senast redigerad av IMBILDEN 2022-03-08 kl. 17:12.
Citera
2022-03-08, 17:08
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Därför att du vill begränsa andra människors frihet, är det verkligen så svårt för din efterblivna hjärncell att förstå?

Ni äckliga, auktoritärt lagda kommunister som kommit ut i ljuset under den här "pandemin" ska aldrig förlåtas, precis som Phony säger. Din likgiltighet inför andra människors frihet är fullständigt avskyvärd.

Vill man inte riskera att smittas av ett "virus" kan man stanna hemma, svårare än så är det inte. Seriöst, vad gnäller du för? Har någon tvingat dig att gå ut bland folk eller vad?

Du fick nästan två år, men nu är det över så nu kan du sitta därhemma och grina över att andra människor är fria att leva sina liv, din vidriga gubbjävel. Tur att du är så gammal så vi snart slipper dig

Vad är det för jävla frihet som gått förlorad som du sitter och lipar över? Att du inte fått dricka Gin & Tonic på gaybaren efter kl 23?
Citera
2022-03-08, 17:10
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa

Japp, och bästa sättet att förvalta sitt enda liv är att sitta hemma och vara livrädd för ett virus och spendera hela sin vakna tid i en Flashback-tråd. Finns inte mycket att ångra på dödsbädden sen om man valt den vägen

Haha, jag orkar inte. Vilket jävla stolpskott du är människa

.....säger pojken som har över 4600 inlägg bakom sig, varav nästan allihopa i denna tråd. Du har ju för fan skrivit här mer än mig. I alla fall under de senaste månaderna!
Citera
2022-03-08, 17:22
Medlem
[quote=IMBILDEN|79424524]
Citat:

Ha ha ha ha!!! Foliehatten har talat!

Ja jag är en stolt foliehatt det har jag skrivit förr.

Besvara vad i det jag skrev istället. Vad var det som inte stämde tyckte du? Vet du inte att naturlig immunitet är det absolut bästa skyddet mot infektion? Eller att det inte är ett vaccin utan mRNA genteknik i sprutorna?

Ni i fårskocken har allt som oftast bara massa som lol, ha ha ha foliehatt att komma med. Vet ni verkligen inte mer om vad som håller på att hända nu eller vill ni bara inte ta in den infon som kommer? Vet inte hur många sprutor du har tryckt i dig, men dom som gjort det mer än en gång och kanske även 3 gånger måste betraktas som helt dumma i huvudet den saken är klar. Ha ha ha lol 😊
Citera
2022-03-08, 17:24
Medlem
IMBILDENs avatar
[quote=Newstyle|79424702]
Citat:

Ja jag är en stolt foliehatt det har jag skrivit förr.

Besvara vad i det jag skrev istället. Vad var det som inte stämde tyckte du? Vet du inte att naturlig immunitet är det absolut bästa skyddet mot infektion? Eller att det inte är ett vaccin utan mRNA genteknik i sprutorna?

Ni i fårskocken har allt som oftast bara massa som lol, ha ha ha foliehatt att komma med. Vet ni verkligen inte mer om vad som håller på att hända nu eller vill ni bara inte ta in den infon som kommer? Vet inte hur många sprutor du har tryckt i dig, men dom som gjort det mer än en gång och kanske även 3 gånger måste betraktas som helt dumma i huvudet den saken är klar. Ha ha ha lol 😊

Om du läser här kan du lära dig mer.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/vaccination-mot-covid-19/
Citera
2022-03-08, 17:35
Medlem
[quote=IMBILDEN|79424719]
Citat:

Om du läser här kan du lära dig mer.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/vaccination-mot-covid-19/

Hahaha FHM? dom som rekommenderar människor att ta fler doser av mRNA gensprutorna trots att dom vet allt om vilka risker som finns. Vad dom säger eller skriver betyder noll och absolut ingenting för oss som är vakna och fattar vad detta handlar om.

Behöver inte lära mig nånting mer, var väldigt längesen jag visste att detta är en stor bluff och vilka som ligger bakom hela plandemin. Synd att inte fler har vaknat än och insett att dessa sprutor är ett biovapen och att sars-cov-2 är skapat av människor och utspritt planerat för bra många år sedan.

Sista jag har att säga om det till dig. Men alla får ju tro vad dom vill.
Citera
2022-03-08, 17:46
Medlem
Citat:

Du är ju helt lost människa. Två år in har du lärt dig hur du skyddar dig? Allvarligt? Va är du för jävla rädd odugling till person. Och två år för att lära dig nåt man fattar på 2 minuter! Är du utvecklingsstörd eller paranoid psykiskt störd?
Citera
2022-03-08, 17:48
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Du är ju helt lost människa. Två år in har du lärt dig hur du skyddar dig? Allvarligt? Va är du för jävla rädd odugling till person. Och två år för att lära dig nåt man fattar på 2 minuter! Är du utvecklingsstörd eller paranoid psykiskt störd?

Säger forumets största foliehatt som är mer rädd för vaccinet än för sjukdomen!

Vaccin, munskydd och inga nära sociala kontakter. Det är vad som krävs om du vill hålla dig frisk.
Citera
2022-03-08, 20:10
Medlem
Stryp-Enoks avatar
Citat:
Vaccin, munskydd och inga nära sociala kontakter. Det är vad som krävs om du vill hålla dig frisk.

Bryter mig in i konversationen.

Skämtar du? Jag är ovaccinerad, haft munskydd en handfull gånger totalt under dessa två år och inte förändrat mitt umgänge ett skvatt. Varit sjuk tre dagar i bekräftad covid. Extremt milt sjukdomsförlopp. Lite feber och snuva. Var igång som vanligt dag fyra med träning och vanligt liv. 40 plussare.

Kan läggas till att jag inte heller hållit på med handsprit och tvättat händerna stup i ett. Normal hygien dvs tvätta händerna före matlagning och efter toa besök. Inget utöver det. Levt mitt liv i den utsträckning det gått precis som vanligt.

Så tre dagar sjuk i covid på två år...

Självklart en enskild anekdot men min upplevelse är att den stämmer in på väldigt många.

Och har inget emot vaccin för riskgrupper. Tror inte på ödlor och mikrochip. Så inte "antivaxx,". Min val att vara ovaccinerad och leva som vanligt har varit grundat i en övertygelse att jag helt enkelt inte är tillräckligt i risk för att orka bry mig. På samma sätt som varför jag aldrig vaccinerat mig mot säsongsinfluensan. Handlar om så försvinnande liten risk.
Senast redigerad av Stryp-Enok 2022-03-08 kl. 20:15.
Citera
2022-03-08, 20:16
Medlem
Citat:

Därför jag som inte burit munskydd en enda gång eller tagit en enda spruta varit frisk som en nötkärna?
Inte tvättat händerna med sprit överhuvudtaget samt umgåtts som vanligt med mina nära och kära!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in