Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Vaccin, munskydd och inga nära sociala kontakter. Det är vad som krävs om du vill hålla dig frisk.
Bryter mig in i konversationen.
Skämtar du? Jag är ovaccinerad, haft munskydd en handfull gånger totalt under dessa två år och inte förändrat mitt umgänge ett skvatt. Varit sjuk tre dagar i bekräftad covid. Extremt milt sjukdomsförlopp. Lite feber och snuva. Var igång som vanligt dag fyra med träning och vanligt liv. 40 plussare.
Kan läggas till att jag inte heller hållit på med handsprit och tvättat händerna stup i ett. Normal hygien dvs tvätta händerna före matlagning och efter toa besök. Inget utöver det. Levt mitt liv i den utsträckning det gått precis som vanligt.
Så tre dagar sjuk i covid på två år...
Självklart en enskild anekdot men min upplevelse är att den stämmer in på väldigt många.
Och har inget emot vaccin för riskgrupper. Tror inte på ödlor och mikrochip. Så inte "antivaxx,". Min val att vara ovaccinerad och leva som vanligt har varit grundat i en övertygelse att jag helt enkelt inte är tillräckligt i risk för att orka bry mig. På samma sätt som varför jag aldrig vaccinerat mig mot säsongsinfluensan. Handlar om så försvinnande liten risk.