2022-03-08, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Är väl bara en tidsfråga innan nån går och tar livet av sig....
Eh? Är ett tag sedan första självmordet... Ett andra cirkulerar det oklara uppgifter om...
Uppståndelse har det fått, i massor. Och swish-pengarna rullar in.
Citera
2022-03-08, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Enligt vedertagna definitioner är man pedofil när man dras till barn. Förr skilde man på primära pedofiler och sekundära pedofiler - det är borttaget sedan flera år.

Jag har svårt att se att någon som inte har någon som helst preferens av förpubertala barn är att betrakta som pedofil av de definitioner jag stött på. Det skulle innebära att vad som anses vara pedofili i Sverige och som inte ens är ett brott i en tredjedel av länderna i Europa skulle vara pedofili
Dessutom läggs avgörandet för denna preferens till dumpen. Är detta en doktrin vi fritt ska godta även inom andra områden i samhället? Om inte, vem avgör när och hur? Blir detta problematiskt?
Citera
2022-03-08, 19:31
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
VERKAR vara -> vi gör de fredlösa, i fall att...
Hur vore det om kvalificerade människor faktiskt får ta reda på det innan vi gör de fredlösa?

När man skriver sådan text till barn och unga och sedan bestämmer en mötesplats så borde de kunna gripas på plats och lagföras. Dom får liksom härja hej vilt utan att något händer.
Citera
2022-03-08, 19:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ska se om jag hittar tillbaka till lite olika du läst. Debatterar inte mot dig i det här, bara belyser att det råder lite olika teorier. Frågan verkar handla om vad som är "effektivt" och inte.
Ja, effektiva metoder - är de inte effektiva så är de ju bara bortkastade pengar.

Här följer en summering av en rapport från SBU

SBU:s slutsatser Maj 2011
φ Det finns en stor brist på kunskap om effektiva medicinska och
psykologiska behandlingsmetoder för personer som begått sexuella
övergrepp mot barn. Detta är allvarligt, eftersom syftet med behandlingen är att förhindra nya övergrepp. Det krävs bättre forskning –
främst i form av tillräckligt stora kontrollerade studier som omfattar
flera länder. Sådana insatser blir särskilt viktiga i ljuset av Europarådets konvention om skydd för barn mot sexuell exploatering och
sexuella övergrepp.

φ För vuxna som begått sexuella övergrepp mot barn räcker inte det
vetenskapliga underlaget för att bedöma vilken behandling som kan
minska antalet återfall i sexualbrott. Kunskapsbristen gäller såväl
nytta som risker med psykologiska behandlingsprogram och läkemedelsbehandling. Det är angeläget att göra tillräckligt stora studier
av hög metodologisk kvalitet.

φ För ungdomar som har begått sexuella övergrepp mot barn finns det
ett begränsat stöd för att multisystemisk terapi (MST) förebygger
återfall. Det är en insats som bygger på en kombination av systemisk
familjeteori, social inlärningsteori och socialekologisk teori. Effekten
av andra behandlingsmetoder går inte att bedöma.

φ För barn med sexuella problembeteenden (SPB) riktade mot andra
barn är det vetenskapliga underlaget otillräckligt för att man ska
kunna dra slutsatser om effekten av kognitiv beteendeterapi (KBT)
på risken för att barnen senare ska begå sexuella övergrepp. Effekten
av andra behandlingsmetoder går inte heller att bedöma.

φ För vuxna och ungdomar som inte har begått sexuella övergrepp
mot barn men som har en förhöjd risk (t ex personer som attraheras
sexuellt av barn) saknas forskning om förebyggande metoder. Det är
därför viktigt att utveckla verksamma insatser.
Citera
2022-03-08, 19:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zrx
Jag har svårt att se att någon som inte har någon som helst preferens av förpubertala barn är att betrakta som pedofil av de definitioner jag stött på. Det skulle innebära att vad som anses vara pedofili i Sverige och som inte ens är ett brott i en tredjedel av länderna i Europa skulle vara pedofili
Dessutom läggs avgörandet för denna preferens till dumpen. Är detta en doktrin vi fritt ska godta även inom andra områden i samhället? Om inte, vem avgör när och hur? Blir detta problematiskt?
Jag har svårt att se att någon som saknar preferens för barn försöker få till sexuella kontakter med barn.

Det är problematiskt att man i vissa länder kan gifta sig med åtta-nioåringar utan att det är brottsligt, ja. Våra bedömningar skall inte styras av vad som är brott eller inte i andra länder.

Pedofili avgörs av mognadsgraden hos barnet - att trettonåringar är på gränsen till puberteten fråntar inte att intresset när man raggar på dem är barn.

När det gäller Dumpen så behöver inte de klassa personerna med någon diagnos, det de blottlägger är att de raggar på barn och vilka sjuka saker de vill göra med barn.
Senast redigerad av micro113 2022-03-08 kl. 19:53.
Citera
2022-03-08, 19:41
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Eh? Är ett tag sedan första självmordet... Ett andra cirkulerar det oklara uppgifter om...

Där ser man, trodde inte det hade hänt ännu
Citera
2022-03-08, 19:52
Medlem
Citat:
Jag har svårt att se att någon som saknar preferens barn barn försöker få till sexuella kontakter med barn.

Det är problematiskt att man i vissa länder kan gifta sig med åtta-nioåringar utan att det är brottsligt, ja. Våra bedömningar skall inte styras av vad som är brott eller inte i andra länder.

Pedofili avgörs av mognadsgraden hos barnet - att trettonåringar är på gränsen till puberteten fråntar inte att intresset när man raggar på dem är barn.

När det gäller Dumpen så behöver inte de klassa personerna med någon diagnos, det de blottlägger är att de raggar på barn och vilka sjuka saker de vill göra med barn.

Nu valde jag inte att ta upp extremfall som Jemen och liknande. Men i vissa fall pekas man ut som pedofil för att kontakta en 14 åring. Något som alltså inte ens skulle anses brottsligt i flertal länder i Europa om det sker utan hot etc och i vissa fall under villkor som att man är i beroendeställning. Dessa är möjligtvis påväg att begå ett brott men de är inte nödvändigtvis att betrakta som pedofiler. Hårklyveri? Tja utpekningen blir ändå godtycklig.

Sen har jag inte ens berört problemet med de fall som riskerar uppstå när en vuxen kvinna tar kontakt för sexuella aktiviteter för att sen leda in det till att försöka väcka någon inre boende pedofili hos inblandad genom att nämna hennes egna fantasier om att involvera ett barn. Det går inte att rationalisera detta med att anta hur den andre borde agera och inte agera och dra slutsatsen att denne är en pedofil

Då accepterar man att felaktiga utpekande kan ske o är att betrakta som collateral damage för annamad doktrin
Senast redigerad av zrx 2022-03-08 kl. 19:54.
Citera
2022-03-08, 19:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zrx
Nu valde jag inte att ta upp extremfall som Jemen och liknande.
Det är klart att du inte gjorde, för det hade ju visat hur absurd din referens till andra länder är.

Citat:
Men i vissa fall pekas man ut som pedofil för att kontakta en 14 åring. Något som alltså inte ens skulle anses brottsligt i flertal länder i Europa om det sker utan hot etc och i vissa fall under villkor som att man är i beroendeställning. Dessa är möjligtvis påväg att begå ett brott men de är inte nödvändigtvis att betrakta som pedofiler. Hårklyveri? Tja utpekningen blir ändå godtycklig.
En 14-åring är ett barn och det är olagligt att vara med barn i Sverige. I flera andra länder i Europa är åldern 16 - tycker du vi skall höja för att hamoniera?

Nej, de pekas ut som sexuella förövare.

Citat:
Sen har jag inte ens berört problemet med de fall som riskerar uppstå när en vuxen kvinna tar kontakt för sexuella aktiviteter för att sen leda in det till att försöka väcka någon inre boende pedofili hos inblandad genom att nämna hennes egna fantasier om att involvera ett barn. Det går inte att rationalisera detta med att anta hur den andre borde agera och inte agera och dra slutsatsen att denne är en pedofil
Vilken tur att du inte gjorde det så slapp jag höra en massa ursäktande gegga för män som söker sex med barn.
Citera
2022-03-08, 19:59
Medlem
Citat:

Buhu! Du får kanske hitta på ngt som du ian tjöna pengar på?
Eller är du för dum helt enkelt?
Citera
2022-03-08, 20:06
Medlem
Senaste uthängningen..
https://dumpen.se/2022/03/07/napp-fran-incestgrupp-napp-igen/

Incestpappan som slickar sin dotters fitta när han byter blöja och fingrar henne.
Asså om det här stämmer hoppas jag att han har polisanmälts.

Han säger det bara är fantasier, men asså detta tog fan priset på en av de sjukaste som hängts ut.
Det äckliga är att han verkar helt oförstående i att det han håller på med inte är friskt, det gör det mer skrämmande..
Citera
2022-03-08, 20:13
Medlem
Citat:
Det är klart att du inte gjorde, för det hade ju visat hur absurd din referens till andra länder är.

En 14-åring är ett barn och det är olagligt att vara med barn i Sverige. I flera andra länder i Europa är åldern 16 - tycker du vi skall höja för att hamoniera?

Nej, de pekas ut som sexuella förövare.

Vilken tur att du inte gjorde det så slapp jag höra en massa ursäktande gegga för män som söker sex med barn.

Nej de pekas ut som pedofiler i text på sidan och till och med denna tråd påstår att det är detta som sker.
Jag ursäktar verkligen inte några män som har intentioner att gegga med barn. Halmdocka.
jag har bara inga problem med att föreställa mig tillfälle att något sådant inte skulle ske. Men att det faktiskt skulle skett är det dumpen som avgör
Jag försöker inte vara dryg och jag har ingen perfekt lösning att delge. Jag vill bara belysa att det aktiskt existerar problem och att det kanske finns mindre dåliga lösningar och att vi kanske inte ska låta vem som helst att avgöra detta när helst det vill alltid
Citera
2022-03-08, 20:13
Medlem
area50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Senaste uthängningen..
https://dumpen.se/2022/03/07/napp-fran-incestgrupp-napp-igen/

Incestpappan som slickar sin dotters fitta när han byter blöja och fingrar henne.
Asså om det här stämmer hoppas jag att han har polisanmälts.

Han säger det bara är fantasier, men asså detta tog fan priset på en av de sjukaste som hängts ut.
Det äckliga är att han verkar helt oförstående i att det han håller på med inte är friskt, det gör det mer skrämmande..
Är väl chocken att bli påkommen som gör det. Samla ihop dom alla och skicka dom som straffbataljon till fronten säger jag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in