2022-03-08, 19:04
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Det är självklart att man hela tiden måste ge dubbla budskap.

Annars tappar man sin förhandlingsposition. Det finns inget motstridigt i att han sagt att Ukraina kämpar till slutet samtidigt som han öppnat för en lösning där Ryssland får Krim och utbrytarregionerna erkänns.

Ryssland gör samma sak, bombar och anfaller men lägger samtidigt fram förslag till förhandling.
Och civila dör på kuppen.

Fräscht!

Representera för fan aldrig Sverige i något sådant, snälla!
Citera
2022-03-08, 19:04
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Detta sa han nyss t brittiska parlamentet så Dina källor är uppenbarligen ryska propaganda tidningar.

Ukrainian President Volodymyr Zelensky addressed the UK House of Commons via video on Tuesday, saying Ukraine "will not give up" on defending itself against Russia.

“I'm addressing you as a citizen as a president of also a big country with a dream and big effort," Zelensky*started his address by saying.

"The question for us now is to be*or not to be —*that is a Shakespearean*question," he said.*"I can*give you a definitive answer.*It's definitely yes — to be."

"We will not give up and we will*not lose.*We will fight until the end at*sea, in the air.*We will continue fighting for*our land, whatever the cost," he added.

Källa cnn.com

Ja. Det är ju en förutsättning för att kunna förhandla om fred. Alternativet, att man slutar kämpa, är ju knappast någon höjdare när han sen ska förhandla om fred.
Citera
2022-03-08, 19:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Grejen är att artikeln inte på något sätt säger detta.

Det är snarare ett utmärkt tecken på att du lider av svår kognitiv bias. Man brukar aldrig hamna rät då, tyvärr!

Grejen är nedanstående.

Oavsett vad artikeln förmedlar har Ryssland ett intresse av att bryta ner försvarsviljan i Ukraina, att döda civila med minor är ett medel som kan leda närmare en ukrainsk kapitulation.

Bemöt gärna med sakliga argument.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Det är självklart att man hela tiden måste ge dubbla budskap.

Annars tappar man sin förhandlingsposition. Det finns inget motstridigt i att han sagt att Ukraina kämpar till slutet samtidigt som han öppnat för en lösning där Ryssland får Krim och utbrytarregionerna erkänns.

Ryssland gör samma sak, bombar och anfaller men lägger samtidigt fram förslag till förhandling.

Precis som Ryssarna gjorde i Syrien mot IS
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Och civila dör på kuppen.

Fräscht!

Representera för fan aldrig Sverige i något sådant, snälla!

Vad snackar du om? Vad i mitt inlägg är fel menar du?
Citera
2022-03-08, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Tycker du att Ukrainas rätt att gå med i NATO fungerar bra idag? Jag menar att ett absolut krav vid en fredsförhandling måste vara att Ryssland släpper kravet på att Ukraina inte får gå med i NATO. Annars är allting annat som man kommer fram till värdelöst. Då kommer Putin att tillsätta en Rysk marionettregering, han kommer naturligtvis inte att lämna Ukraina ifred.

Precis så är det. Jag tror att vi är överens, jag kanske uttryckte mig oklart.

"Ukraina får gå med i NATO" är inte en eftergift från Rysslands sida. Det borde därför inte tas upp som argument vid förhandlingar. Ryssland ska ge fan i vad andra länder väljer att göra eller inte göra, eftersom Rysslands så kallade intressesfär slutar vid ryska gränsen.

Allt annat torde vara oacceptabelt.
Citera
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Är det el. är det inte ett missiltåg?

Titta noga på långa vagnen med påmålade fönster?!

https://www.thedrive.com/the-war-zone/44620/a-russian-armored-train-has-joined-the-invasion-of-ukraine
Ett vanligt kanontåg två disellok med vardera 8 vagnar twin 23 mm antiaircraft.
Detta är del av de tunga och luftburna förbandens utrusning.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Mercenaries räknas som kriminella.

Källa: Carolus Andersson

https://twitter.com/fri_skytt

Om du läser tråden verkar han säga tvärtom.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Fast jag har bestämt för mig att jag läste ett uttalande om att ryssarna inte tänkte låta ditresta soldater betraktas som soldater utan som terrorister eller något in den stilen

Legoknäcktar och andra nassar kommer inte att betraktas av ryssarna som vanliga krigsfångar enligt Genevekonventionen.

Du förstår nu väl varför azov kämpar så hårt på i Mairupol, kommer inte bli kul för dom...karma...
Citera
2022-03-08, 19:07
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Manskap, vapen och fan och hans moster väller ju in från Polen, där Putin har 0 koll. Massor av extremister och muppar ansluter på Ukrainas sida. Det blir väl 30 nationaliteter till slut och du kan ge dig fan på att smågrupper kommer att angripa varandra, vid sidan av den egentliga konflikten. Skitsoppan är komplett.
Om en månad är ryssarna bara en liten del av en kaotisk multikulitkonflikt. Det är ett jävla skämt.... Det blir Irak 2.0.

Och vad händer när allsköna galningar tar sig över gränsen från U. till Polen
med robot 57, stinger, mm, mm.

Skoj när terrorister får tag i sådan utrustning.

"Det tänkte vi inte på"
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Nu fabulerar du?

Vilka belägg har du för det?

Zelenskys uttalande är inte belägg.

Jag tror att ryssarna vill ha Zelensky vid liv till varje pris. Av rena strategiska skäl. Tvärtom kan Zelensky riskera att få en kula i skallen i från dem närmast honom en False Flag-attack. Men nu spekulerar jag alltså.

Så du tror inte att SS-fantasten som grundade terrorföretaget Wagner skulle vilja se Zelensky, en jude med betydligt större ballar än honom, död. Av samna den orsak skickade Putler in Wagner i Kyiv, i detta fall dock pga Zelenskys större ballar snarare än att han är jude. Antisemitism kan, möjligtvis, bli Putlers plan C för att hålla sig kvar vid makten, Dock en smula besvärande då hans svärson, dottern Jekatarinas man är av judisk börd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frimans
Du har säkert rätt,, Ryssarnas underrättelseavdelning är världs-sämst
Man kan undra varför deras strategi lyckades driva ut IS ur Syrien på väldigt kort tid.
(Där US/väst hade försökt i åratal)

Låt oss inte luras, av varken den ena eller andra propagandan.

Varför skulle väst vilja driva ut isis ur syrien?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in