2022-03-08, 18:19
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Är det fortfarande oklart om han lever?

Vem är det? Mys-Janne sätter skräck i Falun eller?
Citera
2022-03-08, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tror det är mycket bättre för barn och offer att det lyfts upp rejält så inte omgivningen kan blunda än att det sköts diskret så att personen kan fortsätta - då med outtalade ryggdunkar.
Outtalade ryggdunkar? Bättre för alla inblandade att den anklagade blir ett hemlöst socialfall, eller tar livet av sig, än att man utan offentlig golgata kan söka kvalificerad hjälp?
Citera
2022-03-08, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Vem är det? Mys-Janne sätter skräck i Falun eller?
Barnens Casanova som jag uppfattade det...
Citera
2022-03-08, 18:29
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Barnens Casanova som jag uppfattade det...

Jaha ok, det var ju också ett epitet.
Citera
2022-03-08, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Jaha ok, det var ju också ett epitet.
Säg vad man vill om Nilsson & Sjöberg, men kreativa namn/rubriker är de vassa på.
Citera
2022-03-08, 18:38
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
Är det fortfarande oklart om han lever?

Jag har inte sett något som bekräftar det så jag utgår ifrån att det inte är sant, precis som ryktet om att 75-milsåkaren tag livet av sig inte heller var.
Citera
2022-03-08, 18:38
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Du har helt rätt i att frågan måste på bordet! Ingen tvekan om att övergrepp mot barn är fruktansvärt!
Det jag vill belysa - de 60-ish, med anhöriga osv, är de jätteglada för tillvägagångsättet tror du? Är det värt att plocka 60 individer och låta de betala den uppmärksamheten frågan fått med sina liv?
Kommer Sara och Patrik och målar om hus som utsatts för skadegörelse? Hjälper de kvinnor och barn som måste gå från hus och hem? Hjälper de anhöriga som inte törs gå ut pga hot?

Jag tror du överdriver konsekvenserna av Gäddornas handlingar.
Alla får inte sina hus utsatta för skadegörelse, alla kvinnor och barn behöver inte lämna sina hem.
Alla tar inte sina liv osv. Tror faktiskt att de flesta "fruar, flickvänner" stannar kvar med hopp om att Gäddan ska söka hjälp.
Citera
2022-03-08, 18:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blaisen
Jag har inte sett något som bekräftar det så jag utgår ifrån att det inte är sant, precis som ryktet om att 75-milsåkaren tag livet av sig inte heller var.

Någon som vet hur det gick för 75-milsåkaren efter att han åkte dit som pedofil?

https://dumpen.se/2022/02/03/fran-gallivare-till-sundsvall-for-familjelekar-napp-igen/
Citera
2022-03-08, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag tror du överdriver konsekvenserna av Gäddornas handlingar.
Alla får inte sina hus utsatta för skadegörelse, alla kvinnor och barn behöver inte lämna sina hem.
Alla tar inte sina liv osv. Tror faktiskt att de flesta "fruar, flickvänner" stannar kvar med hopp om att Gäddan ska söka hjälp.
Tror gör man i kyrkan... Du tycker i vilket fall som helst att det är helt ok att ta lagen i egna händer på det här sättet, med motivationen att det KANSKE räddar ett barn från övergrepp.
Säger du till barn i din omgivning att det är helt ok att skipa rättvisa själv?
Citera
2022-03-08, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Vad skulle männen annars till mötesplatserna att göra, förutom att begå övergrepp?

Detta är ett antagande som görs som inte nödvändigtvis är sant och inte heller gör att utpekad är en pedofil då majoriteten av övergrepp mot barn inte görs av pedofiler enligt vedertagna definitioner. Då måste man även acceptera att följden blir att man kommer peka ut personer som en pedofil trots att denne i flera fall inte är att anses som sådan.
Detta kan tyckas vara ett resonemang som relativisera problemet. Men faktum är att det fortfarande utgör ett problem
Citera
2022-03-08, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaisen
Ok tack. Jag såg någon på FB som skrev att han hittats död. Men som sagt - är det rykten så är det.
Citera
2022-03-08, 18:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Outtalade ryggdunkar? Bättre för alla inblandade att den anklagade blir ett hemlöst socialfall, eller tar livet av sig, än att man utan offentlig golgata kan söka kvalificerad hjälp?
Det finns ingen kvalificerad hjälp för pedofiler. Om en pedofil vill ha hjälp måste denne själv vilja ha det och vara beredd på att begränsa sig själv. Det är inget som man uppnår genom att tvinga eller pressa pedofilen

Effektivt är att göra dem kända och synliga så att människor med barn kan identifiera dem och skydda barnen. Det sker bl a i USA och har en mycket högre verkan än terapi, kli på ryggen, och huvudklappningar.
Dessutom är det brottshämmande för pedofiler om de vet att det kan få konsekvensen att alla vet och att det inte blir något de kan gömma i ett terapisamtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in