Citat:
Ursprungligen postat av
Felstavaren
Om man skall lyckas att fälla någon för folkmord så måste man nog ha rätt rejält på fötterna. Säger man sig verkligen vilja dra Ryssland inför rätta för en sådan anklagelse? Det jag har hört är att man anklagat Ryssland för att ha kommit med en falsk folkmordsanklagelse mot Ukraina för deras behandling av utbrytarregionerna, vilket de sedan haft som ursäkt för att inleda kriget. Detta har man då som en del av sin argumentation gällande de andra anklagelserna.
Det går nog utmärkt. ryssland insisterar ju på att de inte krigar i ukraina, så då står det mellan folkmord eller denazifiering......
Citat:
Men jag kan ha fel, du får gärna rätta mig i så fall.
Jo ryssland har ju sagt så, det saknas såhär 8år senare fortfarande bevis för det, inte ens OSCD lyckades hitta bevis för dessa fasanfulla folkrättsbrott.
Citat:
Krigsbrottsanklagelsen skulle de nog kunna lyckas med däremot. Ryssland har ju skött sin kommunikation via okrypterad radiotrafik och denna har avlyssnats av såväl underrättelsetjänst som hela kollektiv av radioamatörer. Har det förekommit ordergivning om att beskjuta civil bebyggelse på de frekvenserna så har det med stor sannolikhet spelats in.
ja. man kan ju inte påstå att man råkade blanda ihop kordinaterna mellan "den civilia flyktingkorridoren" och "dödsnazistborgen", om man utallat skjuter mot civila....