2022-03-08, 17:36
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
De vet inte ens om att ryssen inte kommer ge de POW-status. De kommer bara skjuta dem, i bästa fall. Må deras död bli snabb med lite lidande.
Utbildade ambitiösa britter lär inte få det vidare svårt mot horden från Ryssland.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De svenska pansarvapnen har kommit till Kharkiv! Nu kan de skjuta fler Putin-mördare där!

https://twitter.com/UAWeapons/status/1501218570562420752

Jag hörde någonstans att Ukraina utrustar 8000 nya soldater varje dag från deras reserver, frivilliga och utlänningar. De har fått mycket vapen och all utrustning från andra länder och de verkar ha haft förråd själva också.

Sverige har varken skickat NLAW eller AT4-CS. Det där kommer nog från UK.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
BBC World hade precis ett inslag om att extremt många etniska britter åker för att befria Ukraina.

Hade vart trevligt om hela Europa får nog och 2 000 000 pers bestämmer sig för att göra slut på det här och åker till Ukraina!
Citera
2022-03-08, 17:39
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Hade vart trevligt om hela Europa får nog och 2 000 000 pers bestämmer sig för att göra slut på det här och åker till Ukraina!

Önskvärt men kanske inte möjligt. Att utrusta så många med vapen och livsmedel skulle ge huvudvärk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja

För intresse: använder Sverige CS-varianten eller den vanliga? Vet att amerikanerna uteslutande köper in CS numer men undrar hur man gör här.
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-pravda
Se hur de ukrainska nazisterna använder de tätbefolkade kvarteren i Kharkov för att provocera fram en rysk vedergällning mot dem:
https://www.youtube.com/watch?v=P5IgMgJozLU

Videon är från Kyrgyzstan.

Frågan är varför i he "testar" de ett ballistiskt system mitt i bebyggelse??!
Citera
2022-03-08, 17:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
De vet inte ens om att ryssen inte kommer ge de POW-status. De kommer bara skjuta dem, i bästa fall.

Må deras död bli snabb med lite lidande.

Sannolikt känner personer från väst till krigets lagar, att ryska soldater inte gör det är fullt förståeligt.
Citera
2022-03-08, 17:40
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja

Vet vi vilken modell av M86 som skickades har vi fått någon bekräftelse ännu jag tror inte heller på CS.
IAF så har vi fått flera bilder på ukrainsk trupp med M86 nu senast i söndags fick vi bild på hur de mönstrade M86.
Citera
2022-03-08, 17:41
Medlem
Citat:
De svenska pansarvapnen har kommit till Kharkiv! Nu kan de skjuta fler Putin-mördare där!

Jag hörde någonstans att Ukraina utrustar 8000 nya soldater varje dag från deras reserver, frivilliga och utlänningar. De har fått mycket vapen och all utrustning från andra länder och de verkar ha haft förråd själva också.
Det är väl kanske bra så att kriget kan forsätta länge för en del. Jag undrar vad Maggan säger då hon får se en 14-årig Ukrainsk pojke stolt posera med ett svenska pansarskott.

Trist och man hoppas Ryssland och Ukraina snabbt når en överenskommelse. Fast då kommer nästa fas om vad som ska göras med alla vapen som delats ut till höger och vänster.
Citera
2022-03-08, 17:41
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
De vet inte ens om att ryssen inte kommer ge de POW-status. De kommer bara skjuta dem, i bästa fall.

Må deras död bli snabb med lite lidande.
Isf begår de grovt krigsbrott. Ajja bajja!
Citera
2022-03-08, 17:42
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Tur att böcker är skottsäkra.
Kunskap är makt. Något inte de ryska horderna besitter. Bunkern kommer att hittas snart och rökas ut såsom man gör med råttor och ohyra.
Citera
2022-03-08, 17:42
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:

Soldaterna behöver mycket MRE's. Sverige skeppade iväg det också om jag minns rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in