2022-03-08, 15:40
Medlem
När sade zelensky något senast om Nato? Han är totalt galen som vill blanda in Nato in i leken. Hur kan man vid sina sinnes fulla bruk ens komma med en sån idé?

Vi SKA lägga oss platt för Putin, jag skiter i om han tar Ukraina, Moldavien o fan hela Baltikum. Vi ska undvika kärnvapenkrig till varje pris
Citera
2022-03-08, 15:40
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
.....och om nu Ukraina i en överenskommelse går med på att de båda städerna (republikerna) ska få vara självständiga, så kommer det ju redan inom ett par år att hållas lokala folkomröstningar där ca 70-90% kommer att rösta för upplösning av ministaten och uppgående i Ryssland.

Självklart; en lyckad invasion som skapar ett "neutralt" Ukraina i sin helhet skulle också gå ett sådant öde till mötes.

Ryssland skulle inom en generation vänligt acceptera Ukrainas demokratiska önskan att bli en del av samma stat som Ryssland.
Citera
2022-03-08, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Här var lite intressant data, först hur gasledningarna går:

https://dynaimage.cdn.cnn.com/cnn/digital-images/org/0d7e0286-d917-4a54-9fb8-c53a01355110.jpg

Sen beroendet per land av rysk olja och gas (Sverige och Grekland "saknar data" står det, men Sveriges beroende torde vara minimalt):

https://dynaimage.cdn.cnn.com/cnn/digital-images/org/3cea406b-32b0-4f2b-b106-a5b0ec586632.jpg

Ryssland hotar nu åter att stänga av Nordstream 1. Med tanke på sanktioner som riktas mot dem, så är det klart att de kan göra det. Det enda det säger till oss i Västeuropa är:
- Vi måste göra oss helt fria från olje/gasleveranser från Ryssland så snart det någonsin går
- Detta kommer att svida för oss, högre energipriser ett tag, och bristsituationer. Men vi måste ställa om, och det kommer att svida tiofalt för Ryssland.
Herrejösses, du har suttit i denna tråd hela tiden och haft så dålig koll på gasledningarna, då förstår jag att du inte heller greppat resten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
När sade zelensky något senast om Nato? Han är totalt galen som vill blanda in Nato in i leken. Hur kan man vid sina sinnes fulla bruk ens komma med en sån idé?

Vi SKA lägga oss platt för Putin, jag skiter i om han tar Ukraina, Moldavien o fan hela Baltikum. Vi ska undvika kärnvapenkrig till varje pris

Hur fredsskadad är du egentligen? Vad är detta för pinsam slavmentalitet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Måste vara jobbigt med sådana tvångstankar. Styr troligen hela ditt patetiska liv eller hur?

Ni styrs av judarnas tramsmedia. Ni är så kallade NPC:er.
Citera
2022-03-08, 15:42
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelensky
Vilka är "ni" och varför skulle vi vara desperata?
Ni sprider bullshit hela tiden. Ukraina är nazister, Europa är fulla av bögar osv. Försök inte med mig din mongol.
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity

Putin vill ha Sverige och Finland dessutom. Kommer du lägga dig.
Citera
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Måste fråga vilka är desperat
Facisttrollen kanske?
Citera
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omnik
Ja men när Zelnsky kräver en flygfri zon som leder mot en direkt konfrontation mellan nato flyg och ryssarnas och kan orsaka ett tredje världskrig går det att ifrågasätta om han strider för Ukrainas folk eller sin egen regims stolthet. I vilket fall är hela den mänskliga civilisationens överlevnad viktigare än Ukraina(Kärnvapenkrig) men det bryr sig inte Zelnsky om.

Det så mycket propaganda åt båda håll att det är svårt att få sig en korrekt uppfattning om läget men stämmer det att ukrainas styrkor är nere på 25% (i s.k ''Cauldrons'') borde regimen kapitulera för civilbefolkningens skull.

Kan inte jämföra storbritannien vs Tyskland med Ukraina vs Ryssland, det är inga grannländer med en periodvis gemensam historia, det är inget brödrafolk alltså helt
annat geopolitisk läge. Sverige vs Danmark är en relevantare jämförelse.

Jag tror inte han bryr sig så mycket om civilbefolkningen, då hade han väl inte sagt att de 13 soldaterna som tillfångatogs av ryssarna var hjältar som givit sitt liv för Ukraina, innan han visste om de var döda eller ej. Dessutom förbjudit män att lämna landet, ett fritt land hade väl mer låtit var och en själv bestämma det. Dessutom hölls ju även utländska män som studerade i Ukraina kvar, fast jag tror att det mest var att de hindrades från att gå på bussar och tåg före kvinnor och barn.

Nu senast sa han väl typ att jag rör mig fritt i Kiev, kom och ta mig om ni törs...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Putin vill ha Sverige och Finland dessutom. Kommer du lägga dig.

Ja jag flyttar bara till Norge. Typ helt samma land
Citera
2022-03-08, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Hur vet du att det var ryssar? Varför skulle de filma det och lägga upp på nätet i så fall? Med största sannolikhet är det västukrainska psykopater som både filmar och skjuter för att skapa lite propaganda. De är kända för att offra och mörda sin egen befolkning.

Min andra tanke är att det ser ut som en misslyckad självmordsbombning av några knäppskallar.

Det är ert gammalt par som sitter i bilen, ser ut att vara 70+..
Citera
2022-03-08, 15:43
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Det finns rykten om att båda sidor inväntar förstärkning från Syrien men jag är tveksamt till uppgifterna.
Det vore hemskt om manpads från Ukraina skulle hamna i händerna på terrorister.
Båda sidor? Varför ljuger du när jag läste igår att arabiska apor från assads syrien skulle skicka folk och betala dem 7000 Dollar i månaden. Märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in