2022-03-08, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
https://www.aljazeera.com/news/2022/2/8/catching-covid-twice-what-you-should-know-about-reinfections

Viruset muterar. Det positiva är i vart fall att de som inte dog första gången de blev infekterade löper lägre sannolikhet att dö den här gången.

Du måste vidga dina vyer och läsa andra texter.. du måste läsa båda sidorna och bilda en egen uppfattning för annars blir du bara hjärntvättad..nu har jag inte tid med dig men du måste verkligen börja slappna av.. tänk på hjärtat.. akta så du inte får en hjärtattack!
Citera
2022-03-08, 08:54
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Nu vet jag ju inga siffror så varför skulle jag svara? Det är ju bara du som påstår att många blir återsmittade men jag vet ingen… har dock läst i tidningen och alla dessa har tagit vaccin..Men jag gissar att människor har förstört immunförsvaret med vaccinet.. det är olika mutationer och OM man får smittan igen blir den mildare då kroppen känner igen den..

Behöver du siffror för att kunna svara? Märkligt. Också märkligt att du inte känner till några som blir reinfekterade. I princip alla som jag känner som nu smittats av Omikron har varit sjuka tidigare. Teorin att infektion skulle "äta upp immunförsvaret" är intressant, men jag tror inte den finner något vetenskapligt stöd.
Citera
2022-03-08, 09:47
Medlem
Citat:
När kommer det nya vaccinet att erbjudas alla grupper? Finns det hopp om att detta vaccin ger en något längre skyddseffekt? Något som talar emot är ju att inte ens en sk "naturlig" infektion tycks ge någon långvarig immunitet. I princip alla som nu blir infekterade har varit sjuka tidigare.
Det räcker väl med att extrem riskgrupp erbjuds ev nya vaccin, åtminstone i närtid?

"Resterande grupper" behöver troligen inte ytterligare doser nu när hysterin lagt sig sedan en tid tillbaka, men får förhoppningsvis möjlighet att köpa sig en dos. Skulle inte bli förvånad om ockerpriser kommer tas ut, typ som TBE vaccin...).

Sen kan man iofs fundera på om ev skulle vara en lönsam ide för staten att erbjuda även övriga grupper gratis /subventionerad vaccinering mot vissa virus ex. Säsongsinfluensan, TBE, vattkoppor, C19...
Senast redigerad av jerka11 2022-03-08 kl. 09:51.
Citera
2022-03-08, 10:41
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Har du källa på det? Jag är vaccinerad och har inte blivit sjuk, trots att jag vistats i sällskap där ALLA burit på smittan och blivit sjuka, utom jag.

Vad gäller att många blir reinfekterade finns massor av information från bland annat Folkhälsomyndigheten. Har hört från flera håll att de som blir sjuka nu är de som blivit sjuka tidigare. Jag skulle tro att det beror på att smittan nu funnits i omlopp så länge, så de som inte blivit sjuka tidigare är troligen immuna och då är man immun även nu. Var man mottaglig tidigare är man troligen mottaglig även nu, då genomgången infektion tycks ge en immunitet om max 10-12 veckor.
Hur vet du att du inte varit sjuk? I bemärkelsen smittad så att du skulle ha testat positivt på PCR. Minst en tredjedel av alla covidinfektioner antas vara asymptomatiska. Du kan vara en av dem. Jag menar, lite sjuk verkar du ju.
Citera
2022-03-08, 11:46
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Tack för upplägget. Tror fler o fler börjar fatta nu att vi är under attack och vilken denne klaus schwab och hans gäng är. Och att det faktiskt finns en plan och väldigt ondskefull agenda. Om nån vill skratta bort det eller ha tron att det skulle aldrig gå, så är det daga att börja tänka om nu. Kolla hur otroligt mycket människor som gått på bluffen med mRNA gentekniken som är deras första och största mål just nu. Total succé för the new world order. Måste stoppas med alla tillgängliga medel.
Vi får hoppas att i alla fall att en del funderingar når ut, som jag ser det är det ingen ljus framtid vi går till mötes.

En relativt ny intervju med Dr Peter McCollough, berör flera aspekter av pandemin med utgångspunkt från nu tillgänglig information, väl värd tiden.
A deep view from Peter McCollough MD
https://www.bitchute.com/video/eINhTDwsZQ7Z/
Senast redigerad av arne99 2022-03-08 kl. 11:50. Anledning: Stavning.
Citera
2022-03-08, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Vi får hoppas att i alla fall att en del funderingar når ut, som jag ser det är det ingen ljus framtid vi går till mötes.

En relativt ny intervju med Dr Peter McCollough, berör flera aspekter av pandemin med utgångspunkt från nu tillgänglig information, väl värd tiden.
A deep view from Peter McCollough MD
https://www.bitchute.com/video/eINhTDwsZQ7Z/

Ja vad bra tror inte jag sett den?

Ja jag hoppas att en del människor kan vakna upp snart och fatta vad som håller på att hända. Men jag trodde tidigare att denna plandemi skulle va allmännt avslöjad redan och att tillräckligt många borde ha fattat att dom är totalt lurade och att kampen o motståndet redan skulle ha börjat. All info finns ju helt öppet i mängder som bevisar att detta är planerat och att mRNA skiten är till för att skada och inte nåt vaccin mot nån påhittat jävla influensan förkylning. Men nu har jag förstått att den breda allmänheten tydligen inte fattar nånting och jag börjar på allvar inse att många måste va helt dumma i huvudet och tror på varje ord som svt propagerar ut dag efter dag.

Nej det ser inte ljust ut framöver har jag också insett, en hjärntvättning har lyckats och pågått under lång tid.
Citera
2022-03-08, 13:10
Medlem
Laureths avatar
https://newsvoice.se/2022/03/svenska-studie-pfizer-vaccin-leverceller-dna/

Ännu en källa utan någon som helst trovärdighet antar jag blir svaret.

(jag har alltså inte kollat upp källan överhuvudtaget, no time rn)
Senast redigerad av Laureth 2022-03-08 kl. 13:13.
Citera
2022-03-08, 13:11
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Hur vet du att du inte varit sjuk? I bemärkelsen smittad så att du skulle ha testat positivt på PCR. Minst en tredjedel av alla covidinfektioner antas vara asymptomatiska. Du kan vara en av dem. Jag menar, lite sjuk verkar du ju.

Har testat mig med PCR-test som visat negativt. Tror jag haft stor hjälp av vaccinet. Gör vad jag kan för att undvika att bli sjuk. Många som åker på covid19 får tyvärr räkna med att bli kroniskt sjuka. Viruset ligger där latent i kroppen. Som herpes ungefär.
Citera
2022-03-08, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det märkligaste är som jag uppmärksammat på annan plats på det här forumet att han diskuterar en studie som inte ens...finns. Eller rättare sagt: om den finns så har han i alla fall inte lyckats dela studien han i så fall läst. Det verkar nänligen inte finnas någon rapport som täcker studien. Det enda som finns är ett s.k. "conference abstract" där man sammanfattar resultaten. Men de relevanta avsnitten är det ingen som kunnat granska.

Det hela ligger i linje med Dr Campbells minst sagt märkliga vurmande för Ivermectin.

Pinsamt, om du frågar mig. Det hade varit bättre om Dr Campbell antingen erkänt att han inte läst studien alternativt hållt inne med sina omdömen tills studien var publicerad och alla kunde se vad som egentligen gjorts.

Var är studien? Dr Campbell har ju bevisligen inte läst den eftersom den inte finns.

Nästa studie som han tar upp är minst sagt märklig. Den är gjord avpersoner som just nu är åtalade för brott mot mänskliga rättigheter i samband forskningsfusk. Han åtalas för att ha ljugit och förvanskat resultat samt lyrat patienter. Detta i samband med forskning om COVID-19. Författarna personer är dessutom medlemmar i FLCCC. Jag har gjort en snabb granskning av den studien här:

Ja, jag vet inte vad man skall säga. Det hela är pinsamt.

Du är pinsam och utger dig för att vara så jäkla kunnig. Igår skrev du att alla biverkningar som Pfizer själva fått in har varit helt officiella och öppna att se för vem som helst hela tiden. Det är skitsnack dom har försökt dölja och har lyckats med att dölja en jäkla massa skit kopplat till vaccinet men som nu är på väg att avslöjas. De 38 sidorna kopplade till biverkningar från Pfizers egna information som jag länkade till igår är bara början på vad som snart är på väg att avslöjas. Finns nu läckta dokument om det egentligen innehållet i mRNA gensprutorna och annan smaskig info som vi snart kan ta del av.

Det är ren krigföring att fortsätta spruta in detta genämne i människors kroppar och en stor skandal att det ens fick tillstånd från första början med så otroligt mycket kända biverkningar. Och längtar till nästa interna Pfizer info släpps som dom aldrig ville att några skulle få se.

Och det bästa med allt är att iq-fiskmås personerna som alltid avfärdar ny info som konspiration, för det är det smartaste svar dom kan komma på, inte kan göra det så enkelt för sig nu eftersom det är Pfizers egna dokument vi får tillgång till.

Undrar när svt eller nån annan "helt oberoende" host host, media ska göra ett reportage om denna nya information om biverkningar från Pfizer själva? Har ju varit officiellt flera dagar nu.
Citera
2022-03-08, 13:15
Medlem
Citat:
Har testat mig med PCR-test som visat negativt. Tror jag haft stor hjälp av vaccinet. Gör vad jag kan för att undvika att bli sjuk. Många som åker på covid19 får tyvärr räkna med att bli kroniskt sjuka. Viruset ligger där latent i kroppen. Som herpes ungefär.
Vadå många som blir sjuka… snarare ett fåtal blir kronisk sjuka av covid… att viruset skulle ligga latent i kroppen som ett herpesvirus är skitsnack! Sluta sprid skit! Du måste läsa på fakta och inte skrämselpropaganda!
Citera
2022-03-08, 13:17
Medlem
Citat:
Behöver du siffror för att kunna svara? Märkligt. Också märkligt att du inte känner till några som blir reinfekterade. I princip alla som jag känner som nu smittats av Omikron har varit sjuka tidigare. Teorin att infektion skulle "äta upp immunförsvaret" är intressant, men jag tror inte den finner något vetenskapligt stöd.

Det är väl inte konstigt att jag vill ha ett underlag i siffror innan jag svarar.. till skillnad från dig hittar jag inte på en massa skit.. och inte alls märkligt att jag inte vet någon som haft Corona mer än en gång.. jag tycker snarare att det är märkligt att alla du känner blir smittade flera gånger och att ert immunförsvar bara håller i 10 veckor…
Citera
2022-03-08, 13:19
Medlem
Citat:
En seriös fråga… du är inte rädd att vaccinet ligger latent i kroppen och gör skada?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in