2022-03-08, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Skräp är det verkligen inte, jag gissar att du handlar på Biltema och Jula

Jag skojade.
Men jag utesluter inte att ryssarna blir blåsta av kineserna i slutändan.
Att kineserna på nåt sätt skor sig på kriget och Rysslans rasande ekonomi, känns självklart.
Citera
2022-03-08, 11:25
Medlem
Det kommer att bli ovanligt höga siffror på försvunna soldater.

Ryssland måste snart börja med eftergifter om man inte vill köra fast för ett halvt år nu.

Visst förlorar också Ukraina många soldater men dom fyller på från utlandet och har mobiliserat reserver. Jag tror att reservisterna också har hög moral. I vart fall högre än Ryssarna.

Fram med eftergifterna nu.
Citera
2022-03-08, 11:26
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Absolut, men Vietnam vad folket i USA undrade då var vad i helvete gör vi där. Den tanken borde dom ställa sig lite oftare inte bara när deras soldater dör utan varje går dom krigar.

Det är därför USA slutade använda värnpliktiga, folk verkar ha mer tolerans för förluster när det är yrkessoldater som frivilligt valt att bli det. Vilket är ett problem för Ryssland nu för de har tvingat värnpliktiga som bara var på övning att skriva på ett kontrakt. Deras föräldrar kommer reagera likadant som de amerikanska killarnas föräldrar i Vietnamkriget.
Citera
2022-03-08, 11:27
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-pravda
Även om du är så feg att du är rädd för att svara på min fråga, så ska jag svara på din fråga. Jag anser att Ryssland bör vidta åtgärder för att stoppa flödet av vapen till Ukraina. Även med militära medel. Ett slag mot fiendens transportinfrastruktur är möjlig.

Hair skulle det gå till då? Ryssarna duger uppenbarligen bara till att terrormörda civila innan de själva brinner upp.

Sen tycks du ta öppet ställning för Ryssland? Du är alltså en tvättäkta Quisling. Synd att dödsstraff för sådan är avskaffat.
Citera
2022-03-08, 11:28
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Efterspelet på marken av en TB-2.

Finns bara kött kvar som inte går att tyda.

https://mobile.twitter.com/antiputler_news/status/1501139192205742080

Fruktansvärda bilder, det är bara delar av de ryska soldaterna och köttslamsor lite här och där. Bara här lär ju några dussin ryssar ha pulvriserats. Och det finns hur många sådana här platser per dag, runt om i Ukraina.

Kanske är det sådana här bilder och filmer som måste spridas i Ryssland, för att det på allvar ska bli en stark opinion.
Citera
Medlem
Citat:
Försöker lura??? jag förklarar hur diskussionerna brukar gå. Läsförståelse!!!

Och igen, vilka är alla?

världen

https://www.un.org/press/en/2022/ga12407.doc.htm
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
"The truth has no defence against a fool determined to believe a lie".

Summerar ihop hela situationen perfekt.

Jag är säker på att alla "I stand with Ukraine"-peeps är samma som ville införa vaccintvång och kallade alla med fri vilja för "antivaxxers".

Ganska intressant det här med nazism, tvång och att kalla folk för "rysstroll" och "antivaxxers".. Det verkar ju som att kostymen passar så att säga..

Inga nazister i Ukraina, va?

https://twitter.com/i/status/1500471082557616133

Nu har ju kraven på "denazifiering" försvunnit helt från Rysslands agenda.

Så antingen finns det inga nazister i Ukraina, eller så är Ryssland helt ok med att det gör det.

Vilket tror du är mest sannolikt?
Citera
2022-03-08, 11:29
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
"The truth has no defence against a fool determined to believe a lie".

Summerar ihop hela situationen perfekt.

Jag är säker på att alla "I stand with Ukraine"-peeps är samma som ville införa vaccintvång och kallade alla med fri vilja för "antivaxxers".

Ganska intressant det här med nazism, tvång och att kalla folk för "rysstroll" och "antivaxxers".. Det verkar ju som att kostymen passar så att säga..

Inga nazister i Ukraina, va?

https://twitter.com/i/status/1500471082557616133

Så om det finns nazister i ett land, så är det fritt fram att invadera på bred brutal front?
Du verkar lätt panikslagen, hur är läget?
Citera
2022-03-08, 11:29
Medlem
Thunderaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Gjorde Ryssland upp om denna affär i euros??!! I så fall är nog affären, med tanke på rubelns värde numer, tyvärr DOA (dead on arrival). RIP den ryska ekonomin om Kina tvingar dem fullfölja affären

Nej, här får Kina vara lite förstående och i stället för euros acceptera betalning i rovor och betor.

Vad menar du? Ska Ryssland leverera gas till Kina och betala i euros för nöjet att leverera gas TILL Kina?
Citera
2022-03-08, 11:30
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jag skojade.
Men jag utesluter inte att ryssarna blir blåsta av kineserna i slutändan.
Att kineserna på nåt sätt skor sig på kriget och Rysslans rasande ekonomi, känns självklart.

Det tror jag också. Kineserna är kända för kappvänderi och svekfullhet när det blåser. Sen gillar dom garanterat inte att Putin håller på och hotar om kärnvapen eftersom ett kärnvapenkrig indirekt skulle drabba Kina. Ska nån hota om kärnvapen är det Kina själva tror jag dom tänker. Inte nån knähund i Europa.
Citera
2022-03-08, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Rent taktiskt borde de ukrainska förlusterna vara mindre eftersom det är lättare att försvara än att anfalla. Men nu har vi ju ryssen som har som tradition att bomba utskiljningslöst så det innebär ju många döda ukrainare.

Ja, normalt sett så drabbas anfallande part av större förluster än försvararna. Det är i hög grad möjligt för försvaret att "välja" plats för striderna, medan den anfallande får slåss på den plats motståndarna valt. Det tog 1 miljon sovjetiska soldater 4 dagar att bryta igenom de tyska linjerna vid Seelowhöjderna som försvarades av 100 000 man (till stor del dåligt utrustade). Totalt vid slaget om Berlin 1945 var de sovjetiska förlusterna 3 gånger de tyska.

Så de ryska förlusterna i soldater bör vara högre än de ukrainska förlusterna.
Citera
2022-03-08, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ja på sikt är detta bra ekonomiskt för EU. Mer hjälp till Ukraina - svagare Ryssland - mindre upprustning i EU.

Så satsa delar av militärbudgeten på militärt bistånd till Ukraina är en lönsam affär

Nej det är det inte, man kan bistå. Men vi ska inte överdriva. Har tillräckligt högt skattetryck, sen verkar folk glömma att Ukraina själva stödde Serbiens gränser från andra världskriget, och du hade ukrainare som stred på serbernas sida.

Så sluta måla upp en bild av att ukrainare är dem godaste, samt att de hör till Eu. Fram till konflikten startade 2014 och nu sista kriget kände en stor del av ukrainarna sig som ryssar och älskade Ryssland som sitt modersland. Nu helt plötsligt så ska de vara med i EU, en veckas mediabombardemang har fått folk att glömma allt annat, riktig flock/ får beteende.

Jag fördömer Rysslands invasion, men märker att en hel del inte riktigt förstår hur saker och ting förhåller sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in