2022-03-07, 16:17
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Det är ju absolut ingen fiat valuta vad snackar du om? Alla fiat valutor går att printa i mängder tills dom är värda mindre än toalettpapper.

En fiatvaluta är en valuta utan fundamentalt värde. Detta är definitionen.
BTC, om man anser att det är en valuta, är en fiatvaluta därför att den saknar fundamentalt värde.

Återigen: Om du inte håller med, beräkna BTCs fundamentala värde och presentera din kalkyl.

Att något finns i begränsad mängd är inte en garanti för att det har något fundamentalt värde.
Senast redigerad av KJosef 2022-03-07 kl. 16:19.
Citera
2022-03-07, 16:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef
En fiatvaluta är en valuta utan fundamentalt värde. Detta är definitionen.
BTC, om man anser att det är en valuta, är en fiatvaluta därför att den saknar fundamentalt värde.

Återigen: Om du inte håller med, beräkna BTCs fundamentala värde och presentera din kalkyl.

Att något finns i begränsad mängd är inte en garanti för att det har något fundamentalt värde.

Om du tänker så har ju ingenting något värde.
Citera
2022-03-07, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gg1337
Jag gick in igår och köpte på mig rubel. Tanken är att kapitalisera på bouncen som jag (av naturliga skäl) hoppas och tror kommer de närmaste dagarna och sälja av med 20-30 % vinst. Alltså ingen långsiktig investering. Nu tror jag inte på något sätt att rubeln kommer bounca tillbaka helt och hålllet men bara såpass att jag kan göra en snabb vinst.

Jag är väl medveten om vad som pågår i ukraina men mitt köp är helt baserat på teknisk analys. Jämför man med tidigare stora dropp för rubeln, främst 2008 och 2015, så ser man en stark dipp där RSI 14 går under 30 både veckovis och månadsvis för att sedan komma med en snabb om än tillfällig återhämtning för att sedan återigen långsamt dala. Det är alltså denna snabba återhämtning jag försöker pricka någotsånär.

Vissa kanske pekar på alla sanktioner, kriget går inte bra osv men jag har valt att helt ignorera detta och går helt på teknisk analys. Jag tror att de som panikköper bitcoin och dollar för rubel är de stora förlorarna (på kort sikt). Har jag fel är ni välkomna att gå in här och strö salt i såren.
Om Ryssland kräver betalt i rubel för vissa exportvaror kan det bli en bra affär.
Citera
2022-03-07, 17:02
Medlem
s44ms avatar
Köpte du rubeln i form av cash i handen eller någon aktie liknande som följer rubeln?
Citera
2022-03-07, 17:29
Medlem
Grattis! Du kan unna dig en lång och lyxig rysslandvistelse om några månader där dun kan spendera dina rubbel. Räkna med att visumansökan kommer bli minst lika krånglig som visum till nord korea. Börja med att bli medlem i någon putin vänlig rysk förening i sverige .-)
Citera
2022-03-07, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Grattis! Du kan unna dig en lång och lyxig rysslandvistelse om några månader där dun kan spendera dina rubbel. Räkna med att visumansökan kommer bli minst lika krånglig som visum till nord korea. Börja med att bli medlem i någon putin vänlig rysk förening i sverige .-)

Jag skickar ett vykort.
Citera
2022-03-07, 18:42
Medlem
MikeHanlons avatar
Varför köpte du så tidigt? Den kommer fortsätta rasa.
Citera
2022-03-07, 18:44
Avslutad
Citat:
Jag pratar inom loppet av 1-2 veckor. Nästan alla stora fall kommer med en bounce, oavsett ifall det fortsätter nedåt eller inte. Främsta exemplet är väl den ryska börsen där -40 % följdes av +20 % innan börsen stängdes tillsvidare

Totalt korkat men det är dina pengar.
Citera
2022-03-07, 22:11
Medlem
Det var något av det dummaste jag hört.

Bättre och köpa dippen på kriget isf.

Men jaja, man lär sig så länge man lever säger dem.
Citera
2022-03-08, 09:33
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Han hade inte gjort sin tekniska analys.

Vad består din tekniska analys av? Du har ju bara gått back på affären så hade vart underhållande att se den. Dessutom räknar du baklänges vilket sällan är en indikering på god kunskap.
Citera
2022-03-08, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Om du tänker så har ju ingenting något värde.

Du måste vara extremt efterbliven som drar slutsatsen att "ingenting har något värde då".

Inlägget du kommenterar pratar om fiktiva monetära värden.

Det är helt rätt resonerat.

Men du kan inte ens förstå att materiella ting är tvärt om, vilket inlägget syftade på.

Att folk som Du får rösta i en Demokrati visar på varför allt gått åt helvete under den Vänsterextrema Feministiska Regeringen.
Citera
2022-03-08, 09:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Du måste vara extremt efterbliven som drar slutsatsen att "ingenting har något värde då".

Inlägget du kommenterar pratar om fiktiva monetära värden.

Det är helt rätt resonerat.

Men du kan inte ens förstå att materiella ting är tvärt om, vilket inlägget syftade på.

Att folk som Du får rösta i en Demokrati visar på varför allt gått åt helvete under den Vänsterextrema Feministiska Regeringen.

Säg varför bitcoin inte har ett värde bara för att du inte kan ta på den fysisk? Bitcoin har ett värde som allt annat vad man är beredd att betala för den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in