2022-03-08, 02:55
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Det är så konstigt att du försöker så hårt att försvara Ukraina när du inte vet ett skit om konflikten och kunde inte bry dig mindre om Ukraina för några veckor sedan. Nu sitter du här som du är därifrån.

Ukraina eller Ryssland, är pest eller kolera. Bara för ett land är lite bättre att leva i innebär inte att det är stor skillnad och att Ukraina skulle vara en välfungerande demokrati. Båda är korrupta rövhål.
Du har rätt att även Ukraina har lite att jobba på. Korruptionen bland annat.
Men för mig är det ganska enkelt. Det är Ryssland som har invaderat ett grannland. De är ensamt ansvariga för alla som har dött de senaste veckorna och alla människor som har behövt fly.
Citera
2022-03-08, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
De kriminella har alltså planer på att stanna i landet och tänker bygga upp små kriminellt styrda mini-samhällen -- samtidigt som Putin fäller bomber på precis allting? Låter smart! Det måste vara våra Sverigedemokrater som anslutit sig dit. Ingen annan hade väl kommit på den tanken menar jag.

Återger bara vad som står att läsa på olika nyhetsmedier. Detta läste jag också om tidigare att folk blev skjutna av bara misstanken att de kunde vara ryska spioner.

Tror inte kriminella tänker särskilt långt som att bygga upp samhället igen osv. Många av dem lever/planerar bara dag för dag, tar det som det kommer. Sedan finns det dem som tycker sådant här med krigande är spännande tro det eller ej. Du tänker som om det skulle handla om ansvarsfulla familjefädrar.
Citera
2022-03-08, 03:02
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Hur fan var Ukraina ett fritt land? De fängslade oppositionen och journalister, varav några journalister försvann. Ukraina är lika korrupt som Mexiko, Gabon och Niger. Ja, det är ju detta fria landet ja.

Demokratiindex? Samma som Mexiko, Senegal och Egypten.

Du vet inte ens vad Ukraina är för land men sitter och försvarar skithålet.
Har du fått kritförgiftning?

Jag berömmer ingens ställning i demokratiindex, utan tar den demokratiska sidans parti i ett orättfärdigt krig. Vad gör du? Bländar oss med din efterblivenhet? Tydligen.
Citera
2022-03-08, 03:03
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PackMan123
Återger bara vad som står att läsa på olika nyhetsmedier. Detta läste jag också om tidigare att folk blev skjutna av bara misstanken att de kunde vara ryska spioner.

Tror inte kriminella tänker särskilt långt som att bygga upp samhället igen osv. Många av dem lever/planerar bara dag för dag, tar det som det kommer. Sedan finns det dem som tycker sådant här med krigande är spännande tro det eller ej. Du tänker som om det skulle handla om ansvarsfulla familjefädrar.
I Ukraina gäller krigslagar, brott ses inte med blida ögon, gangsters håller nog en låg profil, annars kläms de åt åt jävligt hårt.
Citera
2022-03-08, 03:03
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Har du fått kritförgiftning?

Jag berömmer ingens ställning i demokratiindex, utan tar den demokratiska sidans parti i ett orättfärdigt krig. Vad gör du? Bländar oss med din efterblivenhet? Tydligen.

Finns ingen måttstock du kan använda för att få Ukraina till ett fritt land. För det är ett rövhål.
Citera
2022-03-08, 03:07
Medlem
Citat:
Finns ingen måttstock du kan använda för att få Ukraina till ett fritt land. För det är ett rövhål.
Men du tror NATO skulle ge ett superkorrupt och ofritt land medlemskap?
Citera
2022-03-08, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
I Ukraina gäller krigslagar, brott ses inte med blida ögon, gangsters håller nog en låg profil, annars kläms de åt åt jävligt hårt.
Kan lova att gangsters flytt landet hastigare än någon annan. Det ligger liksom i deras natur; att vara själviska och se till sina intressen först och främst.
Citera
2022-03-08, 03:10
Medlem
Upperkutts avatar
Ukrainska medborgare blir mordhotade och filmade av Nazister när dom tar emot matgåvor:

https://streamable.com/xix02h

Riktigt konstigt beteende. Borde dom inte vara glada att det delas ut mat? Vill dom att folk ska svälta?

🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
Senast redigerad av Upperkutt 2022-03-08 kl. 03:13.
Citera
2022-03-08, 03:14
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Men du tror NATO skulle ge ett superkorrupt och ofritt land medlemskap?

Albanien är med. Likaså Turkiet.

Så, ja.
Citera
2022-03-08, 03:18
Medlem
Citat:
Albanien är med. Likaså Turkiet.

Så, ja.
Fortfarande drar du fram demokratier som exempel. Varför? Vet du ens vad en diktatur är, och hur en sån skiljer sig mot en demokrati?
Citera
2022-03-08, 03:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PackMan123
Hahahaha

Knappast araber eller tjetjener. Det är ukrainare.
Det är ingen svensk förort vi snackar om där några muslimer lever rövare.

Okej du kan ju börja med att länka dina källor. Något du medvetet inte inkluderat tidigare.
Citera
2022-03-08, 03:22
Medlem
Snart kommer Putins tålmod att ta slut och när det händer blir det en sorgens dag för människorna i Ukriana... Jag brukar oftast bli glad när jag får bevis mot människor som är trångsynta som många verkar vara här i tråden... Men det här är inget ting jag kommer glädjas av.. kommer mera känna frustration mott alla trångsynt människor som pusha för det här..
Det här kommer bli konsekvenserna av som händer när dem flesta människor är hjärndöda..Men då i stället för att ta ansvar för erat egna deltagande i följande .. för ni saknar totalt logisk tänkande ..Så kommer ni skylla på Putin och samtidigt sörja alla döda människor. För vad då?? Några områden av mark .. Ni får fråga er själva sen om det var värt allt det här för lite landmassa...
Bara för att Putin är en idiot behöver du vara en .. Vakna upp och börja tänka logisk..

Nej han hade inte gått igenom världen som ett korståg..Om han hade fått det lilla han ville ha av det stora hela i början. Det är skrämselpropaganda ni har blivit utsatta för...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in