2022-03-08, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
När jag läser detta blir jag varm om hjärtat. Om Ryssland är sur på Sverige innebär det att vi gör något rätt.

Det betyder att de läser era nyheter. Ni uppfattas som hotfulla och aggressiva.

I andra länder så uppfattas man som hotfull, aggressiv och konfliktsökande om man stirrar på och pratar illa om någon.

Det betyder att man vill bråka.

Problemet är att "bråka" betyder något helt annat i Ryssland än vad det gör i Sverige.

Men visst, fortsätt bara, det lär sluta lyckligt.

Förstår väl vem som helst att det inte kommer.
Citera
2022-03-08, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Amen precis. Putin är redan körd. Han kommer inte ens våga gå in i Georgien efter detta kriget är över. Stora Ryssland har anfallit en liten granne och får stryk av civila. Ingen kommer glömma hur jävla värdelösa och pinsamt sämst de är när detta är över. Putin kommer bli avsatt eller dödad och vi alla lever gott i alla våra dagar.

Du ska inte tro på allt du läser, det gör dig konstig.
Citera
2022-03-08, 01:49
Medlem
Citat:
Vet inte ifall vi håller koll på samma krig men Putin har inga vindar i seglen. Han har backat långt från sina ursprungliga krav och har knappt tagit någonting alls av Ukraina. Även om han vann skulle han behöva ha minst 500 000 man för att hålla hela landet utan motstånd. Ska han börja kriga då på annan front? Han kommer att förlora, han börjar redan bli desperat och bombar skiten i allt för att tvinga Ukrainarna att ge upp. Kommer dock inte ske.

Jag vet inte riktig hur väldrillad du är på svenska språket, om de är likt din avatar eller om du vet vad ordet "om" betyder?

Citat:
Sen kan Sverige och Finland få säkerhetsgarantier av NATO inom 24 timmar för att vi påbörjar processen för ett NATO inträde utan att vara fullskaliga medlemmar ännu. Det innebär att vi hinner få dessa säkerhetsgarantier innan ens Putin lyckats flytta trupper till Kaliningrad för invasion av Sverige. USA och UK varnade Ukraina flera veckor innan, skulle ske igen. Satelliter håller koll på allt.

Notera att en sådan garanti väl inte ingår i NATOs stadgar? Man skall väga detta mot NATO-låndernas egentliga motvilja att gå i militär konfrantation mot ryssland. Tvistemål gällande avtal mellan länder löses inte i TR precis. Så dessa "garantier" gäller bara tills de inte gäller längre och någon domstol där man kan klaga finns inte.

Citat:
https://svenska.yle.fi/artikel/2021/01/23/forskare-nato-har-forberett-snabbspar-for-finland-och-sverige-att-soka-medlemskap

Jag förstår din ståndpunkt, men det stämmer inte överens med verkligheten. Putin förlorar detta krig om Ukrainarna håller ut och inte ger upp, vilket de inte gör. Sverige och Finland är säkra av anledningen ovan. Du kan sova lugnt om nätterna.

Återigen kolla upp vad ordet "om" detyder. Jag sover mestendels gott om nätterna. Det enda som möjligen gnager är hur Putler skall kunna backa ur det här med "hedern" i behåll. Det är illa som det är, men om han för "hederns" skull måste köra in i kaklet så slutar det inte väl för någon.
Citera
2022-03-08, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tao707
Det låter intressant! Kan man få exempel på sådan rysk propaganda? Och från vilka källor då?

Jag provade googla lite snabbt , svårt att hitta information.. Då jag använder mobilen och kommer inte in på alla sidor via den..Men var bland annat på fler tal ryska sidor.. börja med när vi skicka vapen .. Sen var det något mer om ja Finlands mötet och hur Sverige följer Finland.. av det sen näms vi mellan åt .. Vi utmärks väl för att vi eventuellt pushar för NATO skulle jag tro..
Citera
2022-03-08, 01:52
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bromandude
Du ska inte tro på allt du läser, det gör dig konstig.

Du tror att Ryssland kommer vinna eller? Lycka till. Vi kan återkomma med det. Finns inte en chans Ryssland vinner nu. Vi får återkomma här sen.
Citera
2022-03-08, 02:05
Medlem
Citat:
Du tror att Ryssland kommer vinna eller? Lycka till. Vi kan återkomma med det. Finns inte en chans Ryssland vinner nu. Vi får återkomma här sen.

Du förstår inte deras narrativ. De tänker inte som oss.

Att de attackerat ett oskyldigt och demokratiskt Ukraina av girighet eller ren ondska, det är vårt narrativ.

Ur deras synvinkel är Ukraina korrupt, totalitärt, begår krigsbrott och vägrar förhandla om en rättvis fred.

Dessutom blir de uppbackade av halva planeten som vill påtvinga dem vårt sätt att tänka.

Där ligger problemet.

Ryssen ser det här som att de står ensamma mot en ond värld som tvingat in dem i hörnet.
Citera
2022-03-08, 02:26
Medlem
Citat:

De pratar om en ny, rättvis världsordning där en korrupt västvärld använder sin makt för att mobba ryssarna.

Att ryssarna blir hatade och utslängda ses som extra bevis på det.

En kamp för att överleva, för att säkra deras sätt att leva.

Du inser att vi sitter rätt ordentligt i skiten va?

De lyckades separera Sverige och Finland från Nato samtidigt som de hotar med kärnvapen. Samtidigt som vi fortsätter provocera.
Citera
2022-03-08, 02:35
Medlem
PK-befriads avatar
Hej igen,

Sverige bör ha vänliga relationer med både Ryssland och Ukraina och verka för en diplomatisk lösning på problemen. Det är vansinne att ge sig in i globalisternas maktspel. Lyssna inte på krigshetsarna!
Citera
2022-03-08, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Från Omni:

När jag läser detta blir jag varm om hjärtat. Om Ryssland är sur på Sverige innebär det att vi gör något rätt.

Någon mer som känner lite värme i hjärtat efter en sån nyhet?

Eller ska vi fjäska för Ryssland så vi ligger bra till när det gäller att slippa bli invaderade som vi inte blev av Hitler?

Lyssna här. Du sitter hemma och myser varm i hjärtat över att ryssland ser oss som fiender nu. Men vad ska du/sverige göra om ryssland attackerar oss? Inte ens om dom skickar en vacuumbomb på Visby kan/bör vi göra ett skit för att hämnas. Du tror att det som händer i Ukraina inte kan hända här. Det finns en risk att nåt allvarligt händer. Definitivt. Och nej det var inte värt det.
Citera
2022-03-08, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan8585
Lyssna här. Du sitter hemma och myser varm i hjärtat över att ryssland ser oss som fiender nu. Men vad ska du/sverige göra om ryssland attackerar oss? Inte ens om dom skickar en vacuumbomb på Visby kan/bör vi göra ett skit för att hämnas. Du tror att det som händer i Ukraina inte kan hända här. Det finns en risk att nåt allvarligt händer. Definitivt. Och nej det var inte värt det.

Dom blir lurade av medier som blir lurade av politiker
Citera
2022-03-08, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Jag är också varm om hjärtat, må du tro. Svennejönsarna ska vara stolta över att hamna i ett så fint sällskap.

Att vara "russofob", det vill säga fiende till skitlandet Putleristan och dess blodtörstige despot, är lika självklart som att vara antikommunist eller antifascist.

De länder som Putleristan berömmer för att inte vara fiender, borde undra vad de egentligen gjort för fel.

Så mycket kvinnligt svammel. Det är ju det som är livsfarligt och inte Putin.
Citera
2022-03-08, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Det känns bra.
Han kommer nog göra allt som går för att jävlas med Sverige.
Vi kommer nog få rätt ont i anus..

Men vi har ju valt det så vi får skylla oss själva
Vi kunde ha väntat någon dag och och hållt oss utanför. Men nej då in skulle vi
In och bara knulla runt i grytan och irritera.

Kriget är väl över den här veckan. Och sverige har skaffat sig en ordentlig fiende.
Köp glidmedel säger jag bara

This. Kommer bokstavligen skratta gött när problemen kommer. Vilka de egentligen redan har med tanke på oljepriserna. Samt att Tyskland nu officiellt sagt att de inte kommer sluta handla av Ryssland haha. Humor detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in