Citat:
Ursprungligen postat av
ZIZIZ
Är inte förvånad, Då jag har nämnt innan att det här med frivilliga som väljer att strida för Ukriana bara är en täckmantel för att också få in riktiga soldater från väst/USA utan att göra det officiellt på papper..
...
Man kan även se det här igenom att titta på klipp runt om i världen där man intervjuar dem så kallade frivilliga som åker ner.. Dem flesta typ ingen militär bakgrund eller äldre män som har bakgrund.. Sen vissa som har någorlunda bakgrund inom någon form av lumpen osv .. Alltså inte alls så många som faktiskt skulle kunna ge Ryssland motstånd men helt plötsligt är det faktiskt motstånd. .. högst troligt väljer media att inte intervjua dem som faktiskt har kundskap. för då skulle det lätt komma fram att personen/personerna faktiskt är aktiva inom militären..Det ser inte bra ut på papper.
Sa typ för någon dag sen att måndag- tisdag kommer Ryssland börja få hårt motstånd .. var av Ryssland kommer spåra ur lite och faktiskt bomba på hårdare..
Precis så tänker jag också.
Jag tror också det finns någon direkt koppling mellan USAs satelliter och hur Ukraina plockar alla dessa ryska fordon.
Såhär tror jag det fungerar:
USA har stenkoll på allt och har sannolikt sedan 2014 skapat infrastrukturen så att USA i princip kan fjärrstyra försvaret till Ukraina och ge dom överlägset intel på Ryssland i realtid.
USA kör miljoner av simulerade krigar i sina superdatorer varje sekund, baserad på realtid-input från satellit och sensornätverk dom har utplacerad i Ukraina i samarbete med försvaret i landet.
Baserad på detta ger dom "intel" till Ukraina kring den exakta strategi som har högsta sannolikhet för att lyckas. USA kan sannolikt beräkna detta på individnivå, beräkna en persons fysiska styrka, hur hungriga dom är, erfarenhet och detaljanpassa vad dom kan klara av så dom "matchas" mot ryssar som i boxningsmatchar där dom i varje match möter någon dom borde besegra.
Jag gissar att USA sannolikt kan beräkna hur många kalorier den enskilde ryska soldat har ätit, hur många meter han har vandrat, sömn och annan data. Dom kan beräkna precis vart enskilda fordon kommer att stanna då dom inte har bränsle och liknande. Allt fångas upp av satelliter, matas in i AI-system som gör om bilderna till modeller för enskilda individ, fordon och liknande.
Vartenda vapen, person, fordon är simulerad av USA. Därför vet USA exakt när och om det finns behov av att ta ut något fordon.
Soldaterna i Ukraina behöver inte veta vad som egentligen försiggår, dom har bara himla "tur" i princip allt dom gör. USA ger info kring vad som måste prioriteras och följer Ukraina intel från USA kommer dom alltid att få jackpot.
Det att befolkningen i Ukraina är så smarta, fattar vart bränslefordon finns, hur dom är kamouflerade och liknande tror jag är täckmantel för den extrema precision USA har i hur dom simulerar krig i sina superdatorer.