2022-03-07, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Vad jag tycker spelar ingen roll i sammanhanget, däremot kommer detta spela stor roll när ryssarna får tag i dessa nasseslödder...

Om dom nu lever så länge, dom kanske springer hem till mamma och tigger piroger eller får en arabkuk i röven innan dom för evigt stannar i Ukraina 1 meter under marken.
Citera
2022-03-07, 20:42
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Av videon av döma så handlar det om svagsinta barn som skickats mot döden? Mamma hora, pappa alkoholist kanske?

22 år gammal. Det är dessa putler skickar in i döden.
Han är sann hjälte.
Citera
2022-03-07, 20:43
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ja det förefaller som om ryssarna blivit mer förhandlingsvilliga och det är inte utan skäl. Logistikkedjan har gått helt to hell för ryssarna - och ukrainarna insåg tidigt var dom svaga punkterna fanns.

https://www.youtube.com/watch?v=b4wRdoWpw0w

Sen delar USA och Nato med sig av all underrättelse de har, så Ukraina har förstklassig information om det geografiska läget, tack vare spionsatelliter.

Om ryssarna har en långt framskjuten konvoj av pansarfordon, som till exempel öster om Kiev, så är det bara för Ukrainarna att ligga och vänta med sin portabla ATGM, 1.5 kilometer från vägen, på någon höjd. De vet att det måste komma förstärkning där med drivmedel och förnödenheter. Och då sitter det bra med en Javelin som har 94% träffsäkerhet. Ukrainarna har numera tiotusentals sådana.

Här precis en sådan konvoj som förintades i det området för några timmar sedan:
https://liveuamap.com/en/2022/7-march-russian-fuel-convoy-ambushed-and-destroyed-by-ukrainian
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ja och den som står under vapenhot kan välja att ge upp och spara sitt liv om det nu är ett alternativ. Visst är det en orättvis värld och det känner nog många människor runt om i världen.

Så frågan återigen, är det rätt att använda sin civilbefolkning som sköldar? Vi vet ju alla att ryssarna är blodtörstiga barnmördare från ondskan själv och kommer att bomba så är det inte läge att evakuera befolkningen, åtminstone barnen?
Nej det är naturligtvis inte rätt. Men på nåt sätt känns det som mindre fel än att avfyra vapen som riskerar att döda civila, barn eller vuxna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Självklart kommer civila dö i ett krig ditt jävla mähä. Ni psykopater försöker få de till att Ryssland försöka mörda civila i full kraft vilket är fullständigt absurt.

Du kanske ska blicka åt horungen Zelenskyj som ger ut vapen till kriminella, civila, kvinnor och barn, eller?

Du kanske ska blicka åt azov och de ukrainska trupper som tvingar kvar civila och använder de som sköldar i försvar mot Ryssland?

Du kanske ska blicka åt ukrainska armens massaker i Mariupol där man gick loss på civila som försökte fly staden?

Idiotiskt argument. Hur många civila dog i Syrien? Där hade du brutalt mördande av civila.. Av USA.

Även om språkbruket hade tjänat på att vara annorlunda och jag kanske inte sett samma film
Så såg jag en på CNN När civila strök med i vad jag trodde var en Artillerigranat som slog ner
Strax innan ser man en soldat .. som sedan springer fram ropar på sjukvårdare.
Slutsatsen blir ju att det finns soldater på Platsen som är militära mål . Jag tror man har en eldledare av ngt slag som ger koordinater för militära mål.

Ukrainarna vill inte skicka iväg de Civila eftersom stan kan bombas direkt om det bara är stridande kvar.
Ryssarna kan inte gå in eftersom det krävs 6 ggr mer man för att anfalla i stad med många döda i Onödan.
Har man sedan " Dumma vapen " dör oskyldiga ..Hur skall den ryske artilleristen eller soldaten kunna undvika det. Det skulle inte gå att skjuta öh taget .Inte ens emot fienden om man skulle vara säker på att inte civila dör.
Som såklart är ett Svineri -- Ingen tvekan om det Och även USA hade smarta vapen som flög in i Bulgarien i stället för att stanna i Jugoslavien.
Trött på detta att ngn ställer till det och sedan ropar på att alla andra skal rädda honom med allt möjligt.
ger inte ett j..a dugg för den demokratin med en Jude Clown och en Boxare . Som inte kan få ordning på sin skit .och komma på vägar fram vid Förhandlingsbordet.
Det om ngt påvisar att det är en Sekunda demokrati..
Fan skall jag lyssna på hans skitsnack och alla närbilder på Oskyldiga Döingar . det är ju han som fixat det .. se då till att lösa det själv .. också.Innan ballistiska missiler avfyras..
Dumhuvuden ..
Citera
2022-03-07, 20:44
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
22 år gammal. Det är dessa putler skickar in i döden.
Han är sann hjälpte.

Vi vet ju att Putler var den som uppfann att skicka unga män att dö i krig, det är inte alls en trend vi ser i princip alla krig genom historien.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Jag tycker mig också se en öppning.

3 fredssamtal + ett mellan utrikesministrarna på tolv dagar tycker jag också pekar i den riktningen.
Jag tror att Putler insett att omvärldens sanktioner slungar Ryssland tillbaka till 30-talet, och det vill han inte för då får han folkopinionen mot sig. Särskilt när hundratusentals ryssar kommer hem och berättar att de invaderade Ukraina under förespegling att det var en övning, och att de sköt mot civila.
Samtidigt måste han dra sig ur Ukraina och framstå som en vinnare hos den ryska befolkningen – och omvärlden måste acceptera freden så att de släpper sanktionerna.

Svårt att se hur detta ska kunna kombineras. Tror Putler måste få en kula i skallen för att Ryssland ska kunna återgå till någon sorts normalsituation gentemot resten av världen. Den nya ledningen skyller allt på Putlers vansinne och åtar sig att betala ett ordentligt krigsskadestånd till Ukraina.
Citera
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Du förstår verkligen absolut ingenting? Nämn en militär konflikt där 0 civila dött? Är det att systematiskt mörda civila då eller sikta in sig på mål av strategiskt värde?

Eller så sväljer man allt. Eller så följer man de som är på plats och faktiskt har en nyanserad bild av de som sker. Deras intervjuer och videos nere från Ukraina ligger uppe max en timma innan de plockas ner för de förstör bilden du älskar så mycket.
Men alltså... Att man medvetet bombar civila mål är fastställt bortom allt rimligt tvivel. Dessutom, och detta är viktigast av allt: Ryssland ska inte kriga i Ukraina till att börja med. Alls.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Du tror inte att det har mer att göra med att det är ganska svårt att göra Ukraina till en marionettstat om man förstör precis all infrastruktur och börjar mörda civila? Det finns absolut ingenting som stödjer teorin om folkmord eller att ryska armen skulle rikta in sig på civila. Inte för att de står över det, men för att det går helt emot deras mål.

Sluta gapa om skit ni inte har en aning om. På vilket sätt hjälper folkmord och mord på civila något? Det är ju Zelenskyy, er hjälte som inte vill ge upp ett krig som Ukraina uppenbarligen inte kan vinna.
Ukraina kan inte vinna, ej heller kan de förlora. Ryssland kan däremot förlora, och det Stort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Om du får inbrott, blir nedslagen, allt du äger stulet och din familj utsätts för våld, är det då "vettigt" att du följer med gärningsmännen hem efteråt och bosätter dig där?
Det var ju en märklig likelse då detta är ett bråk mellan Zelensky, Putin och Biden. Den enskilde soldaten eller människan har lite med det att göra. Finns inget Röda Kors i Ryssland och Belarus då som kan anses "goda"?
Citera
2022-03-07, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nu var det Zelensky som avvisade dagens förslag om mänskliga korridorer. De ledde inte dit han ville enl. egen uppgift faktiskt.

Har du inte följt med?
Hur i h-vete kan nån ta Putins förslag om korridorerna på allvar?? Korridorerna ska alltså leda till Ryssland! Hjälp...
Citera
2022-03-07, 20:45
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Knappast av mig såklart, det var jag som skrev det.

Du är en i raden av nyttiga idioter som slaviskt köper allt negativt om ryssland i detta fallet, det var säkert något annat innan men du ifrågasätter aldrig, därav nyttig idiot.

Vi säger så. Jag ser ju hur Ryssland förstör städer, jag läser och hör vittnen, både boende och journalister. Senast idag rapporterades det om en familj som vart ihjälskjuten under den så kallade vapenvilan då man lovade att civila skulle få evakuera sig ut ur Mariopol.

Vad är det jag ska ifrågasätta? Ljuger dom boende? Ljuger journalisterna? Är filmerna på sönderbombade städer lika fejkande som filmen där Putin möter ett gäng flygvärdinnor och hans hand helt magiskt åker igenom mikrofronen?

Du bemöter inget av det jag skev, utan säger bara att jag köper allt som är negativt för Ryssland. Pågår det ens ett krig enligt dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in