2022-03-07, 20:38
Medlem
staten kommer aldrig sänka skatten på drivmedel....bara böja sig fram å dra ner byxorna....
2022-03-07, 20:42
Medlem
graFFes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Det är ungefär 120 arbetsdagar på ett år. (6000/120)/2 är 25mil enkel resa. Kan ju inte vara så många som har så långt och de som har bör byta jobb, flytta eller veckopendla.

253 arbetsdagar i år
2022-03-07, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
I norge försvinner fler och fler fördelar och rabatter för elbilar, I tillägg går strömpriserna upp och eftersom EU går emot en mer eller mindre energikontrollstat kan du ju räkna hur det kommer bli. När alla har blivit tvingade till elbilar kommer kilometerskatt och annat trams.

Och? Jag ångrar att jag inte gick över till el tidigare, jag sparar redan nu 4000:-/mån med Tesla än med Bmw diesel.

Jag jag skiter i när kostnaderna kommer, 5år, 10år, jag hinner tjäna pengar tillräckligt redan nu.
2022-03-07, 20:49
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldIsBack
Kostanden per mil är fortfarande låg jämfört med förr. Vi har råd att dubbla till i alla fall 50kr/L
50kr? Jag skulle säga det dubbla....100kr o sen efter folk har vant sig.....150kr litern är ett mer realistiskt scenario....så att vi kan rädda miljön🙏
2022-03-07, 20:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KLR
Och? Jag ångrar att jag inte gick över till el tidigare, jag sparar redan nu 4000:-/mån med Tesla än med Bmw diesel.

Jag jag skiter i när kostnaderna kommer, 5år, 10år, jag hinner tjäna pengar tillräckligt redan nu.

Skyll dig själv för du får inte åka med mig när strömnätet är avstängt och du sitter och fryser i din elbil
2022-03-07, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Skyll dig själv för du får inte åka med mig när strömnätet är avstängt och du sitter och fryser i din elbil

När strömnätet är nere så antar jag att du hamstrat soppa hemma i dunkar för är strömmen borta så funkar det ju inte att tanka på macken heller.
2022-03-07, 21:06
Medlem
Storfetdases avatar
Ska bli kul att se allt gå åt helvete, folk är glada att vi sanktionerar Ryssland, förstår dom inte hur mycket det här knullar oss också? Priset på allt kommer gå upp som fan. Det är över för västvärlden.
2022-03-07, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av graFFe
253 arbetsdagar i år

Jo, men semester har de flesta så 228dagar.
13mil är ju även det rätt långt?
2022-03-07, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
50kr? Jag skulle säga det dubbla....100kr o sen efter folk har vant sig.....150kr litern är ett mer realistiskt scenario....så att vi kan rädda miljön🙏
100kr är lite i överkant men speglar ganska bra hur det såg ut förr. Men synar en sarkasm och okunskap i ditt inlägg så låter dig spelas.
2022-03-07, 21:24
Medlem
$300 olja på väg!

Sanktionerna mot Ryssland? Snacka om att skjuta sig själv. Idioti
2022-03-07, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Ni själva är ju förövare som spelar en offerroll. Läs noga vad jag precis skrev.

Många upprätthåller dagens system via att rösta och lita blint på media. Detta är ingen verklighet, dom duperar er bara via politik.

Sluta stöd systemet via röstning och annat och bli medveten. Vi förändrar det idag just nu genom kollektivt medvetande.

Ni själva klänger er kvar vid det gamla systemet som blåser er, lurar er, politik.

Det nyktraste i lägg jag läst idag
2022-03-07, 21:48
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
E du helt knäpp?
Du vet att folk KÖR bil i jobbet.
Bilen är ett arbetsfordon..
Ja, men ska vi göra ett litet överslag. 25 mil per dag i en dieselbil innebär säg 15 liter soppa. Om priset ökar med en femma betyder det en extra utgift på 75 kronor per dag. Samtidigt kostar personen som sitter på arslet tre timmar per dag i sin bil arbetsgivaren cirka 1000 kronor om vi räknar med en lönekostnad på 350 kr/timme. Och det är en extremt låg lönekostnad, för många branscher kan vi med lätthet dubbla den summan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in