2022-03-07, 21:00
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Men tävla? Det har väl Victoria också gjort. Vunnit två kamper och även en torpenkamp, så vad yrar du om?

Jag yrar inte, Monika har vunnit sin medalj (skrev jag ...) i kamp i Torpet. Och Viktoria fick sin medalj för att hon blev vald till Storbonde. Jag skrev inte om tävlingarna i sig självt utan hur de fått sina medaljer.
Läs en gång till vad jag skrev om = hur de fått sina medaljer. Inte om hur många gånger de har tävlat.
Citera
2022-03-07, 21:03
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Han är bara ett troll, diskutera med honom på egen risk, hans enda mål kommer vara att provocera
Jag väntar fortfarande på att det han skriver ska kunna anses ryy digg provocerande
Citera
2022-03-07, 21:07
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
förhoppningsvis inte katterna

Det är tillåtet inte att slakta katter på Farmen, får man inte göra i något västland.
Bry dig inte om GregersWerle, han är bara ute för att trolla/provocera. Enda han inte trollar om är att han är kåt på Vicioria. Om svarar på hans inlägg för att plocka ner honom på jorden så brukar han bli tyst, dock bara en stund
Citera
2022-03-07, 21:12
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Jag håller på Cecilia bland tjejerna och Prins eller Arlind som värdig vinnare av farmen 2022.
Ingen annan är värdig vinnare av denna säsongs farmen gäng.
Jag gillar Prins mest, men även Arre och Cissi är helt okej ifall de vinner. Känner mig tveksam om jag tycker Helene är värdig vinnare eller ej.
Keisha, Jonas, Bea och Monika förtjänar inte att vinna.
Citera
2022-03-07, 21:15
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Det är tillåtet inte att slakta katter på Farmen, får man inte göra i något västland.
Bry dig inte om GregersWerle, han är bara ute för att trolla/provocera. Enda han inte trollar om är att han är kåt på Vicioria. Om svarar på hans inlägg för att plocka ner honom på jorden så brukar han bli tyst, dock bara en stund
Jo det är lagligt att slakta katter. Jägare avlivar ofta sina egna katter när de blir gamla och sjuka, helt lagligt. Däremot är katter ett rovdjur, och vi äter inte kött från andra rovdjur (risk för sjukdomar/smittor i köttet)
Citera
2022-03-07, 21:34
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Jo det är lagligt att slakta katter. Jägare avlivar ofta sina egna katter när de blir gamla och sjuka, helt lagligt. Däremot är katter ett rovdjur, och vi äter inte kött från andra rovdjur (risk för sjukdomar/smittor i köttet)

Nej självklart så äter man inte katter eller t ex andra husdjur som hundar etc. Men visst har det hänt i historien i krig att när folk svälter att en katt eller hund kunde bli till föda - men det var ju i yttersta nödfall. Berättelser finns om det ifrån bl a både 1:a och 2:a världskriget och har säkert skett i andra krissituationer också fast vi inte fått vetskap om det. Man använder väl inte ordet slakta om man måste ta ett husdjurs liv? För ordet slakta tillhör väl mera om de djur som vi äter? Det heter nog snarare avliva om man måste ta död på ens husdjur och ja - det händer att jägare t ex gör det själv.
Citera
2022-03-07, 21:34
Medlem
Dopys avatar
Okej, hur tror vi amuletterna kommer påverka?
Kommer alla få göra husförhör, och alla får starta med så många poäng som de redan har amuletter?
Eller kommer alla som bara ha 1 amulett få tävla, och de andra kommer sitta säkert?
Citera
2022-03-07, 21:40
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Nej självklart så äter man inte katter eller t ex andra husdjur som hundar etc. Men visst har det hänt i historien i krig att när folk svälter att en katt eller hund kunde bli till föda - men det var ju i yttersta nödfall. Berättelser finns om det ifrån bl a både 1:a och 2:a världskriget och har säkert skett i andra krissituationer också fast vi inte fått vetskap om det. Man använder väl inte ordet slakta om man måste ta ett husdjurs liv? För ordet slakta tillhör väl mera om de djur som vi äter? Det heter nog snarare avliva om man måste ta död på ens husdjur och ja - det händer att jägare t ex gör det själv.
Mitt svar var till Puma006 som sa att man inte får slakta katter i något västland.
Det går att äta båda hund och katt kött, men det är inte lämpligt att göra det pga smittorisk från köttet.

Många verkar använda ordet slakt när de pratar om avlivning. Även om jag anser att slakt är = man tar köttet till mat, och avlivning är = man kremerar eller begraver kroppen utan att ta tillvara på något.
Cissi sa att hon hade slaktat sina hästar hemma, det är lagligt att avliva sina hästar hemma, men ska man ha köttet till mat får man inte avliva hemma, då måste man avliva hästen på ett slakteri. Hon sa slakt men hon menade avlivning. Och sett fler andra i denna tråd nämna slakt när de enligt mig pratar om avlivning.
Citera
2022-03-07, 21:44
Medlem
Smegmas avatar
Sämsta Farmen hittills. Flateri, liperi och fjortisbeteende.

Farmen var bättre när det började. Karaktärer. Detta är ju ett jävla fjantigt PK dagis.
Citera
2022-03-07, 21:45
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Regler går att tolka på flera sätt. Finns inget behov eller varit en tradition att äta husdjur i Sverige.
Om djur blir sjuka eller skadade och inte går att rädda, då naturligt att de avlivas. Har haft en katt som avlivats pga sjukdom, veterinären gav honom spruta.
Citera
2022-03-07, 21:49
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Okej, hur tror vi amuletterna kommer påverka?
Kommer alla få göra husförhör, och alla får starta med så många poäng som de redan har amuletter?
Eller kommer alla som bara ha 1 amulett få tävla, och de andra kommer sitta säkert?
Tror de som har minst amuletter får tävla = fyra personer. Tror att två av dem åker ut.
Citera
2022-03-07, 21:49
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Regler går att tolka på flera sätt. Finns inget behov eller varit en tradition att äta husdjur i Sverige.
Om djur blir sjuka eller skadade och inte går att rädda, då naturligt att de avlivas. Har haft en katt som avlivats pga sjukdom, veterinären gav honom spruta.
Nej, reglerna går inte att tolka, reglerna är tydliga. Det är helt lagligt att slakta djur om man har utbildning/kunskap. Spelar ingen roll om det är en kanin, höna, marsvin, katt, osv.
Däremot är det ingen i Sverige som slakta och äter kött från rovdjur, tex katt eller hund kött. Och det är extremt ovanligt i nästan hela världen, eftersom kött från rovdjur inte är lämpligt för människor att äta.

De flesta gör som dig, avlivar sin hund eller katt hos veterinären
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in