2022-03-07, 20:46
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej det är säkert så men jag anser att Putin tagit i för mycket när hans politik leder till att barn och vuxna civila dör.

Jag kan iofs ta Putins perspektiv och förstå att han kände sig pressad under tiden omedelbart innan kriget inleddes men att inleda krigshandlingar är för mig oförlåtligt.

Han borde ha skött det här med diplomati. Jag tror han hade en bättre förhandlingsposition den gången än han kommer att ha nu, faktiskt.
Man kan diskutera detta men ingen har något bra svar.

Jag tror att det förelåg ett akut hot faktiskt. USA och NATO har formligen översvämmat Ukraina med vapen sista halvåret och intesivutbildat soldater där. Ukrainas militär kapacitet började nog röra sig mot allvarliga nivåer och beskjutningen mot de östra delarna hade kraftigt eskalerat. Det finns dokumenterat genom OSCE men väldigt lite talat om i media här.

Sedan säger Zelensky att man ska producera kärnvapen. När det gäller Ukraina är detta faktiskt inte tomma ord. De har teknik, kunskap och material för detta sedan gammalt. Dessutom ballistiska missiler att leverera dem med.

Och det är ganska enkelt att få ihop en laddning faktiskt.
Citera
2022-03-07, 20:46
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Om dom nu lever så länge, dom kanske springer hem till mamma och tigger piroger eller får en arabkuk i röven innan dom för evigt stannar i Ukraina 1 meter under marken.

Vågar inte ens tänka på vad som händer dessa nazister, en sak tror jag på, att dom själva kommer önska det skall gå fortare...
Citera
2022-03-07, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Beror på hur många Zelensky vill offra, Hitler körde tills ryssen stod utanför dörren och till vilken nytta var det.

Putin har satt alla ryssars liv på spel, trots att Ryssland inte har invaderats.

Tycker du ska åka till Ryssland och förklara för folket varför Putins sak är deras.
Citera
2022-03-07, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Hans
En ärlig fråga som jag hoppas att du kan svara på.

När ska folkmordet i Donetsk ha börjat? Jag hittar inte en enda tråd här på Flashback om något folkmord i Donetsk iaf fram till 2019. I min värld så borde ett pågående folkmord ha uppmärksammats innan det blir en ursäkt för att starta ett krig. Söker jag t.ex. på Yemen så hittar jag mängder av trådar om situationen där men kring Donetsk handlar det mest om fotboll. Om det nu har pågått ett folkmord, varför har det inte uppmärksammats? I SvT och annan media antar ditt svar blir för att de är "köpta av USA och hjärntvättar alla", men här på Flashback? Varför har ingen av de otal konton som nu skriker om folkmord inte skrivit om det innan?

Det är välkänt att påståendena om folkmord är lögner. Området har kontrollerats av separatister så bara de har haft möjlighet att begå folkmord.
Däremot har bägge sidor lyckats orsaka en del civila krigsoffer i kriget som Ryssland startade totalt 3500.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Det finns absolut ingenting som stödjer teorin om folkmord eller att ryska armen skulle rikta in sig på civila. Inte för att de står över det, men för att det går helt emot deras mål.

Varför artilleribeskjuter dom bostadsområden i varje stad dom attackerar? Det finns tusentals videos som visar på både före och efter ryssarnas vettlösa bombardemang.
Ryssar är kallblodiga mördare och har så varit i hundratals år, det vet vi sedan länge här uppe i norden och det är därför en svensk aldrig litar på en ryss.
Citera
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Men det är du som är psykopaten.

Det enda du och några andra har lyckats lära er är att man alltid kan lite på Moskvas propaganda.

Ni ursäktar mördande med fattiga argument som, "dom e fascister".

Och ni är inte miljoner.

Den andra delen av er ser någon sorts större kamp mellan globalism och ädla folkförsvarare som Putin, och det är ju en form av nazism. I er kamplust är ni beredda att acceptera vad som helst, och särskilt att ukrainare mördas. Det är ju ändå inte ni som brinner upp.

Du är inte på plats. Du följer Aftonbladet, CNN och twitter cucks med text utan källhänvisning. Ungefär så, va?

Du vet att det finns folk på plats? Reportrar som faktiskt rapporterar det som sker ofärgat? Folk som är på plats och vittnar?

Tyvärr så verkar det inte vara så populärt att åka till Mariupol som oberoende journalist och filma förödelsen och vittnesmål från befolkningen som gömde sig där de kunde.

De fick helt enkelt inte lämna staden för den UKRAINSKA armen och flera blev skjutna och brända på gatan som djur. Detta kom från befolkningen, på plats.

Hur går det för azovbataljonen?
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Som gamle kung Fredrik en gång sa i rådskammaren, efter att ha åhört anföranden av två rådsherrar; Der Kerl hat recht, und der hat auch recht.
Du kanske upplever att jag bara representerar ett perspektiv. Det är kanske sant här. Vad annat kan jag göra när tråden är fylld med det andra perspektivet s.a.s.
Citera
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det var ju en märklig likelse då detta är ett bråk mellan Zelensky, Putin och Biden. Den enskilde soldaten eller människan har lite med det att göra. Finns inget Röda Kors i Ryssland och Belarus då som kan anses "goda"?
Du är naiv, eller fullständigt oförstående gällande mänsklig psykologi, om du tror att något offer i denna konflikt tänker så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Men alltså... Att man medvetet bombar civila mål är fastställt bortom allt rimligt tvivel. Dessutom, och detta är viktigast av allt: Ryssland ska inte kriga i Ukraina till att börja med. Alls.
Då kommer ju frågan; vad vinner Ryssland på att medvetet bomba civila mål? Vad många frågor jag hade idag då ...
Citera
2022-03-07, 20:49
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnricoP
Hur i h-vete kan nån ta Putins förslag om korridorerna på allvar?? Korridorerna ska alltså leda till Ryssland! Hjälp...

Är det komplicerat att man skapar korridorer där man kan garantera säkerhet? Om de skulle bygga dem igenom ukraniskt territorium så bombar bara regimen korridorerna som ett PR-stunt. "TITTA RYSSARNA DÖDAR CIVILA" detta har varit deras kort hela tiden. Så ryssen undviker detta genom att använda en korridor där detta inte sker. Du är så naiv.
Citera
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Nej, Ryssland går åt helvete om dom startar skiten för då vänder sig alla mot dom, t om Kina.

Sluta ljug svenne,

https://interestingengineering.com/russia-gas-pipeline-to-china

Ryssland bygger en massiv gasledning på 50 miljarder kubikmeter till Kina
Efter många europeiska sanktioner blickar landet österut.

Den ryska gasmajoren, Gazprom, driver på att bygga en 50 miljarder kubikmeter gasledning till Kina mitt i ekonomiska sanktioner som införts av västländer, rapporterade Business Insider .

Gas- och oljeexporten utgjorde en stor del av Rysslands ekonomi med europeiska länder som stora kunder. Men i kölvattnet av den ryska invasionen av Ukraina har europeiska länder infört ekonomiska sanktioner som att ta bort ryska banker från det internationella betalningssystemet men har inte stoppat rysk energiimport ännu, rapporterade Business Insider .

Alltså samma kubikmeter som går till Tyskland skall snart gå till Kina för ett mindre pris.
Kanske såhär man betalar av Amerikas skuld man skiter i EU.

Dessutom borde den falska Juden i Ukraina hålla käften och kapitulera, han skall inga jävla jet plan ha från EU och starta tredje världskriget.

Jävla clown.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Kommer Moskva börsen öppna på onsdag? Kommer den fortsätta ner rejält?

Russia’s stock market will continue to suspend trading operations on Monday and Tuesday.

Trading sessions and settlements will both be closed in all Moscow Exchange markets through March 8, according to the Moscow Exchange (MOEX) and Russia’s central bank.

The Bank of Russia said schedule of trading on MOEX for Wednesday will be announced that day on its website before 9:00 a.m. Moscow time (0600 GMT).

Trading on MOEX was suspended until further notice after plummeting a whopping 33.3% on Feb. 24 when Russia launched a war on Ukraine.

MOEX plummeted 35% in February, compared to the previous month.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in