2022-03-07, 20:38
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Ungefär som väst använder flyktingarna och bilder nu för att måla upp att Ryssland bombar sönder 40 sjukhus och mördar civila. På rullande band? Herregud hur dum i huvet är du?
Årets mest efterblivna jämförelse. Har du missat att Ryssland de facto bombar Ukraina?
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det är i allra högsta grad oroande. Vi har också en senil gammal gubbe i WH som trots "krigslyckan" på senare tid kanske förlorar stort i de kommande mellanårsvalet. Och kompletta idioter i administrationen som går ut och säger att man ska stoppa all olje-import från Ryssland och skickar med det olje-priset till nya oanade höjder.
Jo, Biden befinner sig i korselden just nu. Han är säkert en skicklig demagog, men också en riktig nickedocka. Har tyvärr svårt att se att han lyckas få kontroll över oredan "over there". En ny oljekris är sannerligen vad världen behöver mest av allt just nu... eller...
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akeJJ
Intressant formulering. Som att det är Ukrainas ansvar att ge garantier för den korridoren?
Nu var det Zelensky som avvisade dagens förslag om mänskliga korridorer. De ledde inte dit han ville enl. egen uppgift faktiskt.

Har du inte följt med?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag tycker att vi ser en öppning i Putins lista på krav som ska vara uppnådda för att han ska dra tillbaka sin invasionshär.
Han släpper kravet på att avnazifiera Ukraina (som var en av förevändningarna för att invadara) och han släpper dessutom kravet på att avmilitarisera Ukraina (som var en annan förevändning).

Jag tror att han fattar att Ukraina inte kan gå med på listan ändå som den är nu, men det ser ut som en seriös ansats till att försöka kunna dra sig tillbaka med värdighet.

Jag tycker mig också se en öppning.

3 fredssamtal + ett mellan utrikesministrarna på tolv dagar tycker jag också pekar i den riktningen.
Citera
2022-03-07, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Da var ju fan hur många fångar är från Moskva.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1500908179277889540

Av videon av döma så handlar det om svagsinta barn som skickats mot döden? Mamma hora, pappa alkoholist kanske?
Citera
2022-03-07, 20:40
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Samma tidning olika perspektiv. Vad säger det dig?

Jag har sett det och mig säger det att det finns flera sanningar här. Vad tror du?

Som gamle kung Fredrik en gång sa i rådskammaren, efter att ha åhört anföranden av två rådsherrar; Der Kerl hat recht, und der hat auch recht.
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lursan
jo det hade man visst du tror inte ryssland har den minsta oro att nato skulle gå in om dem började med att totallt jämna allt med marken? det är ett stort spel

Du tror inte att det har mer att göra med att det är ganska svårt att göra Ukraina till en marionettstat om man förstör precis all infrastruktur och börjar mörda civila? Det finns absolut ingenting som stödjer teorin om folkmord eller att ryska armen skulle rikta in sig på civila. Inte för att de står över det, men för att det går helt emot deras mål.

Sluta gapa om skit ni inte har en aning om. På vilket sätt hjälper folkmord och mord på civila något? Det är ju Zelenskyy, er hjälte som inte vill ge upp ett krig som Ukraina uppenbarligen inte kan vinna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Den som överväger att avfyra vapen mot civila kan alltid välja att avstå.
Ja och den som står under vapenhot kan välja att ge upp och spara sitt liv om det nu är ett alternativ. Visst är det en orättvis värld och det känner nog många människor runt om i världen.

Så frågan återigen, är det rätt att använda sin civilbefolkning som sköldar? Vi vet ju alla att ryssarna är blodtörstiga barnmördare från ondskan själv och kommer att bomba så är det inte läge att evakuera befolkningen, åtminstone barnen?
Citera
2022-03-07, 20:41
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Dendär jämförelsen var så korkad precis som du varit tråden igenom så det är liksom ingen ide.

Men det är du som är psykopaten.

Det enda du och några andra har lyckats lära er är att man alltid kan lite på Moskvas propaganda.

Ni ursäktar mördande med fattiga argument som, "dom e fascister".

Och ni är inte miljoner.

Den andra delen av er ser någon sorts större kamp mellan globalism och ädla folkförsvarare som Putin, och det är ju en form av nazism. I er kamplust är ni beredda att acceptera vad som helst, och särskilt att ukrainare mördas. Det är ju ändå inte ni som brinner upp.
Citera
2022-03-07, 20:41
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Av videon av döma så handlar det om svagsinta barn som skickats mot döden? Mamma hora, pappa alkoholist kanske?

Du menar till skillnad ifrån alla "genier" som alltid skickas i krig?
Citera
2022-03-07, 20:42
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Årets mest efterblivna jämförelse. Har du missat att Ryssland de facto bombar Ukraina?

Du förstår verkligen absolut ingenting? Nämn en militär konflikt där 0 civila dött? Är det att systematiskt mörda civila då eller sikta in sig på mål av strategiskt värde?

Eller så sväljer man allt. Eller så följer man de som är på plats och faktiskt har en nyanserad bild av de som sker. Deras intervjuer och videos nere från Ukraina ligger uppe max en timma innan de plockas ner för de förstör bilden du älskar så mycket.
Citera
2022-03-07, 20:42
Medlem
Citat:
Nu var det Zelensky som avvisade dagens förslag om mänskliga korridorer. De ledde inte dit han ville enl. egen uppgift faktiskt.

Har du inte följt med?

Jag erinrar mig att korridoren främst har ansetts som farlig p.g.a minering och ryskt artilleri. Inga garantier för säker flyktväg har alltså etablerat varav det blev avvisat. Är det min tur att föra en retorisk poäng? Man kan tycka såsom den formuleringen är gjord så är "reassurances" ömsesidigt. Är du med nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in