2022-03-07, 20:27
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Om du anser det är det väl så. Jag kan inte vara på en aggressors sida. Det var Putin som inledde krigshanslingarna.
De inledes i landet redan 2014 med ett våldsamt avsättande av den demokratiskt valda presidenten. Sedan har ett utnötningskrig förts av Kiev mot de östra regionerna där man bombat sitt eget folk. Visst den andra sidan har försvarat sig med offer men ändå.

Har du missat det?
Citera
2022-03-07, 20:28
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Självklart kommer civila dö i ett krig ditt jävla mähä. Ni psykopater försöker få de till att Ryssland försöka mörda civila i full kraft vilket är fullständigt absurt.
Okej. Att skicka klusterbomber in i bostadsområden är inte ett massmord på civila?
Exempel: En rysk galning rymmer från ett mentalsjukhus, skriker KRIG och smäller av en klusterbomb i en förort till Moskva med hundratals döda. Är det inte mord för dig? Vad är det i så fall?
Citera
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Jag tror du vägrar inse hur fel du har (eller så trollar du men jag tror faktiskt inte det). Fattar du hur detaljgranskade alla omständigheter kring Ukraina, presidenten, upprinnelsen och allt runtomkring är vid det här laget av hela jävla världen? Hur många globala företag och hela riken som satt sin ära på spel för att försvara landet? Hur dålig PR det vore att att försvara dem om det du säger stämmer, och hur absurt det vore att den enda - DEN ENDA - som ser sanningen är den användaren "barkie" på skitforumet flashback i lilla Sverige?

Det du sysslar med är i paritet med förintelseförnekeri i dumhet.

Det är många miljoner som "tror som jag". Du kanske tycker de är normalt att stänga ner sociala medier, manipulera sökmotorer och helt stänga ute precis allting som går emot det allmänna narrstivet.

Jo, jag kan en hel del om historien bakom, om NATO och USAs förträffliga historik när det gäller konflikter.

Det du sysslar med är självförnekelse. Du har redan bestämt dig och oavsett vad finns det bara en sorts info som stämmer.

Sin ära på spel? Dom har för helvete censurerat och stängt ner 99% av någon som påstår annorlunda eller kommer med andra bevis. Är du verkligen så jävla korkad?
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Bättre det för då är dom vid liv, ryssarna mördar ju både pow samt civila. Riktiga odjur är dom boljsevikerna. Och nu ska dom dra med sig muslimska terrorister också, ingen hejd på vidrigheterna från rysk sida. Vad tycker du om det?

Vad jag tycker spelar ingen roll i sammanhanget, däremot kommer detta spela stor roll när ryssarna får tag i dessa nasseslödder...
Citera
2022-03-07, 20:29
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Det är ju inte jag som tror att Putin är Hitler, som utför folkmord och postar en massa propagandabilder. Så du projicerar väl en hel del. Om något så är det ju du som beter dig som en 15åring. Som tror att det finns goda och onda, men du är givetvis på den goda sidan. Detta är inget jäkla tv-spel.

Du förknipar folkmord med att man jämnar kiev till en parkeringsplats.
Citera
2022-03-07, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Slutsatsen är att du stöttar Ukraina som en demokrati och funktionerande land när de har en vidrig liten jävel till president och man tog över makten via en kupp 2014. Facts.

Du stöttar azov. Nazister.

Du stöttar uppenbarligen folkmord om du stöttar Ukraina då de sysslat med det i donbass och donetsk ett bra tag nu.

Jag posta videos för en vecka sen som bevisade vilka hycklare väst är och hur genomrutten politiker och media blivit.

Jag fick ungefär 8 svar på 2 minuter där alla gick till personangrepp. Ingen kollade på materialet och var bara intresserade av att försvara sin egna efterblivna åsikt.

Definitionen av en idiot.

Jag förstår inte ens varför ni frågar om "vart har du källan till dina påståenden" när jag postat x3, som gått helt ignorerat för folk klarar inte av sanningen. Ni vill ju inte veta.

Ni är för upptagna av ert hat och att bli cuckade av media.

Tror inte någon direkt tar dina källor på allvar och samma sak med det du skriver. Arga människor är det ingen lyssnar på. Snyt dig, kamma dig, skärp upp dig och samtala som en vuxen så är det säkert någon som kan tänka sig att fortsätta dialogen med dig.
Citera
2022-03-07, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
De inledes i landet redan 2014 med ett våldsamt avsättande av den demokratiskt valda presidenten. Sedan har ett utnötningskrig förts av Kiev mot de östra regionerna där man bombat sitt eget folk. Visst den andra sidan har försvarat sig med offer men ändå.

Har du missat det?
Nejdå, jag har inte missat det men det var Putin som eskalerade kriget på ett aggressivt sätt.

Dessutom gillar jag inte Rysslands autokratiska styre under Putin. Jag är i första hand Svensk och kan alltså inte ta Putins sida då jag är för sekulära demokratier av det snitt vi har i väst.
Citera
2022-03-07, 20:31
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Du förknipar folkmord med att man jämnar kiev till en parkeringsplats.

Om folkmord var på kartan, så hade man inte ens bemödat sig med fredssamtal, öppna upp korridorer för civila och låta en stor del av infrastrukturen vara intakt i landet. Men utför din hjärngymnastik nu.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Ryska rapportering från förhandlingarna idag. Ta det för vad det är. Kanske det finns hopp framöver (Telegram):
Russian media RT on Telegram:

"“We hope that these corridors will start working from tomorrow. The Ukrainian side gave us assurances.”

Medinsky — on the results of the third round of Russian-Ukrainian negotiations:

“It is too early to talk about something positive. We arrived with a large set of written documents, took specific contracts, projects and proposals. We hoped that on the part of the points on which we had agreed in principle, it would be possible to sign at least a protocol.

But the Ukrainian side took all these documents home and could not sign them on the spot. She said that we will return to this issue at the next meeting.

Our expectations from the talks did not come true, but we hope that next time we will be able to take a more significant step forward. Negotiations will continue."
https://t.me/QVINTAAETAS/4021
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Ukraina har sänkt en av dessa:-)

Project 22160 is a series of large patrol ships being constructed for the Russian Navy. The vessels are primarily intended for duties such as patrol, monitoring and protection in open and closed seas. The first ship was laid down in February 2014 and by December 2016 five ships were under construction.

https://dumskaya.net/news/podvig-ukrainskih-moryakov-pod-udar-rszo-rossiys-160920/
Citera
2022-03-07, 20:32
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
USA och Kina är enormt beroende av varandra, det finns en maktbalans iom ekonomiska åtaganden som omöjligen kan rivas upp hursomhelst.

Jag tror du är den naiva, Rysslands tid som supermakt var över för länge sedan. Putin hade möjligheten att få Ryssland att blomstra men han gjorde det bara till den nivån att han kände sig övertygad om att en invasion av Ukraina var en bra idé.

Kina borde gå om USA när det gäller BNP men per capita kommer det troligen inte ske under någon av oss obetydliga människors livstid.

Putin sitter såklart i knät på Kina men Kina kommer inte kunna rädda Ryssland och dess folk, det ligger såklart inte i deras intresse heller.

Detta kan du inte veta, du spekulerar bara och gissar...
Citera
2022-03-07, 20:32
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nejdå, jag har inte missat det men det var Putin som eskalerade kriget på ett aggressivt sätt.

Dessutom gillar jag inte Rysslands autokratiska styre under Putin. Jag är i första hand Svensk och kan alltså inte ta Putins sida då jag är för sekulära demokratier av det snitt vi har i väst.
Ukraina tillhör inte den skaran hoppas jag att du förstår efter händelserna 2014.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in