2022-03-07, 20:19
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
1/3 del av utrustningen som Ryssland hade runt gränsen vid invasionen beräknas ha förstörts.
Visserligen har Ryssland mängder med utrustning runt om i Ryssland, men allt kan inte flyttas till Ukraina. Fortsätter det så här så får ryssen det jobbigt.

Absolut, men Ukrainas armé lär också ha det jobbigt vid det här laget och är beroende av att väst fortsätter leverera militärt material. Problemet när armén försvagas är att väst då inte har samma koll på var leveranserna hamnar. Vapen kan tex smugglas ut ur Ukraina och säljas på svarta marknaden till tex fundamentalister.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Om man attackerar civila med militära medel är det alltid omoraliskt, anser jag.
Där är vi bägge helt överens, tyvärr delas den åsikten inte helt bland forumets medlemmar.
Senast redigerad av SkogsSaab 2022-03-07 kl. 20:30.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Slutsatsen är att du stöttar Ukraina som en demokrati och funktionerande land när de har en vidrig liten jävel till president och man tog över makten via en kupp 2014. Facts.

Du stöttar azov. Nazister.

Du stöttar uppenbarligen folkmord om du stöttar Ukraina då de sysslat med det i donbass och donetsk ett bra tag nu.

Jag posta videos för en vecka sen som bevisade vilka hycklare väst är och hur genomrutten politiker och media blivit.

Jag fick ungefär 8 svar på 2 minuter där alla gick till personangrepp. Ingen kollade på materialet och var bara intresserade av att försvara sin egna efterblivna åsikt.

Definitionen av en idiot.

Jag förstår inte ens varför ni frågar om "vart har du källan till dina påståenden" när jag postat x3, som gått helt ignorerat för folk klarar inte av sanningen. Ni vill ju inte veta.

Ni är för upptagna av ert hat och att bli cuckade av media.

Du diskvalificerar dig själv från all form av seriös diskussion redan genom att påstå att det skett ett folkmord i Donbass. Jag hoppas att du inser det själv.
Citera
2022-03-07, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nej, du verkar ha tagit nazi-smutset i Azov-bataljonens sida.

Tråkigt då att de är på väg att förlora trots medias ivriga försök att håla lågan vid liv:

Gleb Bazov
@gbazov
#UKRAINE Scenarios—Middle-of-pack conspiratorial theory is that backroom dealing has secured a split of #Ukraine down East-West lines—probably somewhere along #Zhytomyr North-South line, with #NATO preparing for inevitable fall of #Zelensky's regime & entry into west Ukraine. 4/4
https://twitter.com/gbazov/status/1500884710255480839?s=20&t=487e94lP0Vx78aSQJlEUGg

Om du anser det är det väl så. Jag kan inte vara på en aggressors sida. Det var Putin som inledde krigshanslingarna.
Citera
Medlem
Massmedias avatar
Det är nästan obegripligt hur misslyckad denna invasion är, efter 12 dagar.

Ryssarna har bara tagit en stad av någon signifikant storlek (Kherson, som är Ukrainas 17:e största stad). Och det verkar som de har svårt att hålla denna. De har inte lyckats etablera något styre, ingen lyder Ryssarna där och det har idag varit stora demonstrationer i staden.

Hur tror de egentligen att de ska kunna ta, och hålla, Ukraina med 200.000 soldater?

Ukraina är 60 mil från norr till söder, och 130 mil från öster till väster. Bara att dela av landet (längs ett streck, en väg) från norr till söder och hålla detta skulle kräva 1/4-del av alla ryska soldater.

Just nu verkar de rycka fram längs vägar i konvojer och blir då ett lätt byte för rörliga Ukrainska ATGMs. Speciellt transporter med drivmedel och mat attackeras av Ukrainarna. Ja detta kan inte sluta väl för Ryssland på något sätt.

Man har skäl att känna oro: En trängd Putin är en farlig Putin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
"Den ukrainska regeringen avfärdar det ryska förslaget om att evakuera människor till Ryssland via humanitära korridorer, skriver New York Times.

Den ukrainska säkerhetschefen Oleksiy Danilov säger att det är ett cyniskt drag av Ryssland och att de "försöker utnyttja människors lidande för att ta tv-bilder".

Jag har nog aldrig sett en propagsndamskin av denna proportion förut. Totalt vinklat 100% av tiden från väst och USA.

Snälla, sluta gå på era känslor för helvete och vakna.

Och den ryska propagandamaskinen bekymrar dig inte? Vilka var det som inte skulle invadera?
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Nej det visar exakt samma plats, man kan även se när de skriker medic medic, att resväskan är samma samt kläderna. Journalister som tog videon har också bekftäftat att de var en familj med två barn som dog. Alltså är det inte militären som filmar utan Amerikanska journalister.

Men absolut, det är fake.
Varför diskuterar vi ens.
Vi kan höras...

Har du sett krigsbilder någon gång i ditt liv utöver detta krig? En grupp faller inte bara ihop med lite blod på händerna och ansiktet. Det hade varit mer övertygade än så.

Ryssen står inte över att döda civila, men när uppenbar propaganda visas så pekar jag bara ut den. Du får gärna tro att Putin är nästa Hitler eller vad du nu tror, men du har fel.
Citera
2022-03-07, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men det är vad greken säger i den grekiska tidningen. Du får ge dig på denna här faktiskt.

Den greken ljuger, varför har du svårt att förstå det?
Citera
2022-03-07, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Min naive vän! Ren strategiskt har usa gjort bort sig rejält, deras huvudfiende på den ekonomiska arenan är Kina.

Hade dom varit kloka skulle dom dragit Ryssland till sig och på sätt försvagat Kina, nu hände det motsatta, dom blev ännu starkare...

USA och Kina är enormt beroende av varandra, det finns en maktbalans iom ekonomiska åtaganden som omöjligen kan rivas upp hursomhelst.

Jag tror du är den naiva, Rysslands tid som supermakt var över för länge sedan. Putin hade möjligheten att få Ryssland att blomstra men han gjorde det bara till den nivån att han kände sig övertygad om att en invasion av Ukraina var en bra idé.

Kina borde gå om USA när det gäller BNP men per capita kommer det troligen inte ske under någon av oss obetydliga människors livstid.

Putin sitter såklart i knät på Kina men Kina kommer inte kunna rädda Ryssland och dess folk, det ligger såklart inte i deras intresse heller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Rubeln sjunker som en sten och soppatorsk råder i Ukraina Det går bra nu för Putin .

https://twitter.com/i/status/1500869008828116995

Denna video är riktigt bra och förklarar varför ryssarna har så dålig logistik:

https://www.youtube.com/watch?v=b4wRdoWpw0w

Dem älskar järnväg helt enkelt.
Citera
Medlem
Naofumis avatar
Dagens uppdatering från Costin Gaming, intressant, visar också varför den Ukrainska armen och Azov nazister gömmer sig bakom civila i städer.
Citat:
Russian Invasion of Ukraine Daily Report - Day 12 , 07/03/22: Oil Import Ban, Rising Prices, Dnieper
https://www.youtube.com/watch?v=Oz0Dq2puT0g
Citera
2022-03-07, 20:23
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Sansa dig och sluta ta tjack. Putler begår folkmord. Och sluta köra whataboutism. Det gör folk med iq under 70.

Är det därför de inte gjort Kiev till en parkeringsplats än utan står och trycker utanför Kiev? Om folkmord var på kartan och de ville ha sin vinst så hade de bara bombat sönder Kiev, gjort det till en parkeringsplats and called it a day.

Varför sprider du desinformation för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in