2022-03-07, 19:45
Medlem
om så är fallet då måste UA balansera med SAM missiler/stingers och stark arme som kan hålla stånd ,så dessa SAM missiler inte förstörs

Men om Ryssland lyckas med detta som Israel lyckades förinta SAM stationerna 1973(som gjorde livet surt för IAF de 2 första dagarna) mot Egyptien/Syrien med pansar/fallskärmjägare /special förband då är det slut med själva kriget

Om flygvapnet får fäste så kommer de bromsa varenda framryckning som UA gör och UA får anfall från alla håll och samtidigt ryska trupper kommer närmare

Sen är det väl utnötningskrig som gäller efter själva officiella kriget är över, men det är en annan historia

Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Nej jag har inte heller läst något om att UAs flygvapen skulle haft några större framgångar så jag gissar att Ryssland slagit ut en stor del av dom.
Senast redigerad av David1982 2022-03-07 kl. 19:50.
Citera
2022-03-07, 19:46
Medlem
Blot-Svens avatar
Jävla snack om korridorer nu på eftermiddagen. Ingen som nämnt Polska korridoren? Worth fighting for.
Citera
2022-03-07, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Vad för krigsbrott och av vem?

Att kommendera civila fartyg och tvinga besättningen att agera minröjare är ett krigsbrott, på samma sätt som att tejpa fast bäbisar till stridsvagnens sidopansar är det. Jag har dock inte kunnat bekräfta att detta var vad som hände, varför jag frågar om någon vet mer.
Citera
2022-03-07, 19:48
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Ser ut så. Man noterar att Ryssland har blivit mycket mer förhandlingsbenägen nu när det går jävligt tungt för dom. Nu tas det in folk från Syrien och från östra ryssland
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/t8n7gq/a_lot_of_captured_russian_invaders/

Putler vill inte offra sina soldater utan tar folk långt ifrån för att slippa mer problem. Vänta 1 vecka till så har putler strukit fler punkter från sina krav. 2 veckor då är putler jävligt mjuk och går med på vad som helst bara han får vara i livet.

Jajamen, har dom släppt avmilitäriseringen så kommer dom släppa det andra också. Dom försöker desperat hitta en väg ut ur kriget som vinnare.

Hoppas nu Ukrainarna kan hålla ut ett tag till, så kommer Ryssarna bli sänkta av alla sanktioner och Putte bli avsatt.
Citera
Medlem
Jag undrar om det finns någon tidsaspekt för när Ukraina skall svara på Rysslands kravlista för att kriget skall upphöra?
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lursan
Nja fult förståeligt att dem inte släpper igenom folk då Ryssland brutit emot eldupphöret alla tidigare gånger. Tänk en gång extra

Så var det inte, nassarna stoppade det hela för dom riskerade att utplånas utan dom mänskliga sköldarna...
Citera
2022-03-07, 19:49
Medlem
barkies avatar
"Den ukrainska regeringen avfärdar det ryska förslaget om att evakuera människor till Ryssland via humanitära korridorer, skriver New York Times.

Den ukrainska säkerhetschefen Oleksiy Danilov säger att det är ett cyniskt drag av Ryssland och att de "försöker utnyttja människors lidande för att ta tv-bilder".

Jag har nog aldrig sett en propagsndamskin av denna proportion förut. Totalt vinklat 100% av tiden från väst och USA.

Snälla, sluta gå på era känslor för helvete och vakna.
Citera
2022-03-07, 19:49
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Sluta ljug, funkar prima utan VPN.

Inte för mig och satellitkanalen plockades också bort...
Citera
2022-03-07, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
"Istället för en "grön korridor" - fiendens eld. Tyvärr kunde Mariupols invånare idag inte lämna staden, eftersom de ryska ockupanterna fortsätter att ströva omkring i staden, trots begäran från myndigheterna. Idag sköt moskoviterna brutalt i den riktning som de skulle evakuera människor"

Varför ljuger du för?
Ryssar som strövar omkring i staden? Har dom intagit den och Azovgänget där är besegrad? Bra, jag trodde de fega nassarna höll staden genom att hålla befolkningen kvar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Men Syrierna kommer ju att frysa ihjäl!
Har de inga stridsfordon att elda upp för att hålla värmen?
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
"Den ukrainska regeringen avfärdar det ryska förslaget om att evakuera människor till Ryssland via humanitära korridorer, skriver New York Times.

Den ukrainska säkerhetschefen Oleksiy Danilov säger att det är ett cyniskt drag av Ryssland och att de "försöker utnyttja människors lidande för att ta tv-bilder".

Jag har nog aldrig sett en propagsndamskin av denna proportion förut. Totalt vinklat 100% av tiden från väst och USA.

Snälla, sluta gå på era känslor för helvete och vakna.

Kan du utveckla dina tankar kring detta?
Citera
2022-03-07, 19:51
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Varför skulle rysktalande fly till diktaturen Ryssland som gjort deras liv till ett elände sedan invasionen 2014?
Jag tror de rysktalande i Odessa har synpunkter på dina ignoranta kommentarer.

Vi har en hel del greker i Mariupol faktiskt som vill lämna. Här är deras berättelse. De har funnits där sedan 1800-talet och här är deras berättelse:

Greek in Mariupol: “The fascist Ukrainians would kill me, they don’t let us leave the city” (VIDEO)
When asked by SKAI news if he planned to leave the city, Kiouranas responded “how can I leave? When you try to leave you run the risk of running into a patrol of the Ukrainian fascists, the Azov Battalion.”

“They would kill me and are responsible for everything,” he added.
https://greekcitytimes.com/2022/03/01/greek-in-mariupol-fascist-ukrainian/

Putintroll hela bunten antagligen.
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Så var det inte, nassarna stoppade det hela för dom riskerade att utplånas utan dom mänskliga sköldarna...
Jag antar att greker inte går att lita på. Vad tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in