2022-03-07, 19:22
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Tänker du på korridorerna? Det var inte att förneka någon att fly annat än till Ryssland och Vitryssland. Kan ju bli sådär kul att som civil ukrainare fly dit samtidigt som Ryssland bombar civila ukrainare i Ukraina. Det kan bli sådan där pinsam tystnad du vet...

Skulle du vilja fly till det land som kan ha dödat medlemmar i din familj?
Var har du Ukrainska flaggan som avatar när du uppenbarligen inte förstår hur Ukraina är befolkat? Du verkar inte ens veta var någonstans i Europa det ligger och till vilka länder det gränsar. Till vilket land tycker du att invånarna i Mariupol skulle ha flytt till? Huvudsakligen rysktalande om inte ryssar t.o.m.
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Har du någonsin hört talas om plikt? Vi har även det i Sverige i krig mellan 16-70år för både män och kvinnor.
Vad svamlar du om? Har kvinnor och barn försvarsplikt i Ukraina?
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Nej,
när ryssen krossas kommer narrativet om deras påverkan försvinna. Svensk patriotisk opposition blir kvar och kommer inte kunna avfärdas.

De förståndshandikappade ryssvännerna(de nyttiga idioterna) kan grina och spela tuff på Flashback hur mycket de vill men de är bortgjorda.

Vi säger så! Jag vill inte ta bort din snuttefilt...
Citera
Medlem
BaraBiffens avatar
Varför använder inte ryssarna drönare? Varför går de inte in och tar gränsen mellan Polen och Ukraina och stoppar vapenleveranserna? Känns som ryssarna gör detta halvhjärtat. Flotten kan väl likt i Iwo Jima bomba kuststäderna sönder och samman?
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Mmm-m...

Ryssland föreslog ju tidigare att den "humanitära korridoren" skulle ju gå till Ryssland/Vitryssland. Undrar om man inte försökte sig med ett litet knep samtidigt, nämligen att ifrån Ryssland/Vitryssland samtidigt forsla fram ett akut underhåll..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Vad hände förresten ukrainas civila molotovbrigad? 70 000 molotovs sa Aftonpravdan ju. Noll videos.

Sist jag hörde så är många kvar i Kiev och väntar på att ryssen ska komma. Vilket de förmodligen inte kommer att göra på ett tag.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Inte osannolikt att man får ett bra stöd av vänligt sinnade makter som med bland annat, UAV, flyg och signalspaning enkelt hittar var ryska förband har grupperat.
Det tror jag att vi kan vara bombsäkra på. Ukraina får massiv underrättelseinformation från väst. Det är garanterat en viktig anledning till deras framgång.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Vad hände förresten ukrainas civila molotovbrigad? 70 000 molotovs sa Aftonpravdan ju. Noll videos.

Används väl bara när inget annat alternativ finns. Men jo dessa fungerar, du känner till historien bakom väl?
Citera
Medlem
Citat:

Några har jag sätt, men det är för strid i bebygelse, och ryssarna undviker det änsålänge.
Citera
2022-03-07, 19:23
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Sist jag hörde så är många kvar i Kiev och väntar på att ryssen ska komma. Vilket de förmodligen inte kommer att göra på ett tag.

Min 15 åriga grabb har sett några tik tok om att de kastat några, dock är jag skeptisk till om videon är från invasionen
Citera
2022-03-07, 19:24
Medlem
Kan inte sluta tänka på vad gör egentligen Zelensky och Putin under dagar som dessa

Går Putin till gymmet som vanligt
Knarkar och super Zelensky i nån bunker med sina närmaste
Scrollar dem feeds på sociala medier
Läser Putin papperstidningen?
Telefonsamtal
Bråk?
Båda måste gå på toaletten sitter Putin och trycker en skitkorv tänker helvete vad de går dåligt i Ukraina

Helt sjukt att två män har hela jordens liv vilande på sina axlar
Citera
2022-03-07, 19:25
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Varför använder inte ryssarna drönare? Varför går de inte in och tar gränsen mellan Polen och Ukraina och stoppar vapenleveranserna? Känns som ryssarna gör detta halvhjärtat. Flotten kan väl likt i Iwo Jima bomba kuststäderna sönder och samman?
Ukraina har varit överraskande bra på att hålla sitt luftrum rent. Inte otänkbart att man skjutit ner drönare. Vi får bara fragment av information.
Citera
2022-03-07, 19:25
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
För att de vet att deras soldater är efterblivna mongolider och räknar med att de kommer klampa in över den polska gränsen vilket skulle utlösa ww3?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in