2022-03-07, 19:04
Medlem
TingsrydPilsner2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Någon som köpt stekpanna på Lidl av märket Ernesto?

Såg att de har små, bara 14 cm i diameter, den här veckan och det skulle ju vara bra om man vill steka en laxbit eller ett ägg. Men hur är kvalitén?
Jag använder min till att göra fransk omelett på två ägg. Funkar utmärkt.
Citera
2022-03-08, 14:09
Medlem
Zezzys avatar
Nån som testat de frysta langosen?
Citera
2022-03-09, 17:34
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
"Dyrt på riktigt" är fortfarande "klart billigare än Ica på de flesta, om inte alla, basvarorna".
Lidl har en economy of scale som heter duga.

Har svårt att tro att gemene knegare i Bonn köper sitt kött hos slaktare. Det är en solklar medelklassgrej.

Det har du kanske rätt i.
Citera
2022-03-09, 17:40
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zezzy
Nån som testat de frysta langosen?
Var ser du dem?
Jag ser bara langosdeg (Längst ner till höger): https://www.lidl.se/sv/reklamblad/gaeller-7-3-13-3-erbjudanden-vecka-10/view/flyer/page/6
Citera
2022-03-09, 17:51
Medlem
Zezzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Var ser du dem?
Jag ser bara langosdeg (Längst ner till höger): https://www.lidl.se/sv/reklamblad/gaeller-7-3-13-3-erbjudanden-vecka-10/view/flyer/page/6

Det var dom jag menade. Kollade inte så noga :-)
Citera
2022-03-09, 22:32
Medlem
zlikyrs avatar
Hur är Culinea kycklingbröstfile? 50:-/kg lockar ju!
Citera
2022-03-10, 05:33
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Hur är Culinea kycklingbröstfile? 50:-/kg lockar ju!

Helt ok tycker jag!
Citera
2022-03-10, 06:00
Medlem
Swan65s avatar
Va med båt till Nynäshamn i veckan och besökte Lidl , va sugen på den där galna såsen Bring the paint men fanns inte. Däremot fanns finska köttpiroger i 8pack, mycket trevliga mellanmål. Jalapeños tyvärr också slutsålt så lite besviken. Fick bli piroger ( deras karelska är också grymma, tina dom i kylskåp och sätt sedan i brödrost, gör sedan äggsmör och toppa med Tabasco &persilja)
Citera
2022-03-10, 06:01
Medlem
Longfingrets avatar
Lite off Topic kanske,men nått jag förundras över är varför Lidl ständigt bara har 1 kassa öppen,ständigt 20m köer och ibland "nu öppnar kassa 2" är ju oftast mer folk i kö än folk som går runt i butiken,är det kanske för folk som bara ska handla 2-3 varor som det är tillfälligt rea på, och sedan går direkt till kassan,Kanske bara hos mina 2 butiker jag handlar i eller är det fler som har den uppfattningen ?
Citera
2022-03-10, 06:06
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Longfingret
Lite off Topic kanske,men nått jag förundras över är varför Lidl ständigt bara har 1 kassa öppen,ständigt 20m köer och ibland "nu öppnar kassa 2" är ju oftast mer folk i kö än folk som går runt i butiken,är det kanske för folk som bara ska handla 2-3 varor som det är tillfälligt rea på, och sedan går direkt till kassan,Kanske bara hos mina 2 butiker jag handlar i eller är det fler som har den uppfattningen ?

Låter som vilken matvarubutik som helst. Willys är fan sämst, jag har däremot lärt mig att om kön är fler än ~5ch det bygger på så bara gå till en stängd kassa. Den öppnar då inom 1 minut.
Citera
2022-03-10, 10:34
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Någon som vet om deras Hatherwood corned beef som de har nästa vecka är något att ha? Är den halal eller normalt kött?
(Vägrar köpa halal) Startar ingen diskussion om det!
Jag har några burkar sen förra kampanjen. Dom är inte halalmärkta. Men kolla för säkerhets skull.
Citera
2022-03-10, 10:52
Medlem
Dranghoffs avatar
Den här gången saknade jag den härliga finska ärtsoppan gjord på både gula och gröna ärtor under finska veckan. Den är godare än svensk ärtsoppa; dessutom är köttet så finmalet att man kan låtsas att man äter vegetariskt.
Däremot fanns tack och lov de frysta bären (vinbär och havtorn) och det frysta blocket med spenatsoppa (anbefalles varmt).

Men jag håller med om att nästan allt har blivit dyrare på väldigt kort tid. Det mesta som förr kostade 20 kr kostar nu 22. Men andra butiker gör ju likadant, bara det att man har vant sig vid att priser är ristade i sten. Men nu skjuter nog inflationen fart ordentligt och räntorna likaså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in