2022-03-07, 18:17
Medlem
Vill folk ha en förändring så sluta rösta gång på gång på S
De kommer att fuska kvar Mp och sedan sitter de i knät på Annie Lööf. Folk vägrar rösta på andra partier än 7 klövern.. Det finns andra partier faktiskt.
2022-03-07, 18:19
Medlem
Priserna ska upp och medelklassen ska ner! Fullt ös!
2022-03-07, 18:20
Medlem
Det är nog lika bra att världen går in i en bred lågkonjunktur. Behovet sjunker på varor och tjänster. Massor förlorar jobben. Då sjunker priset på råolja igen
2022-03-07, 18:22
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stromboliz
Vad sägs om att dra in några miljarder som slösas på våra kriminella i fängelset och satsa på sänkt drivmedelsskatt istället? Låt dom få leva på hårt bröd och vatten i en kall cell, medan laglydiga medborgare kan få en chans att överleva på landsbygden.
Helt rätt. Det är inte vi som gör rätt för oss som skall behöva lida. Särskilt inte när det finns brottslingar som sitter inburade. Stäng av allt vad klimatanläggningar heter och låt idioternas meny bantas ned rejält. Gnäller dom över trångboddhet skall dom packas ihop ännu tätare tills dom har ihjäl varandra.

Förr var det jävla viktigt att påpeka att hela Sverige skall leva och att landsbygden ej skall glömmas bort. Känns ju lagom dubbelbottnat nu i efterhand när hela landsbygden får ta stryk av höga energi och bränslepriser. Glöm ej av alla andra skatter som är relaterat till fordonen vi äger, allt det försvinner ner i statens svarta hål.
2022-03-07, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peripheryy
Mikael Damberg sade på P1 i eftermiddags att regeringen ej har något konkret att göra, förutom att sänka skatten med 50 öre i maj. Tydligen gjorde den lilla sänkningen att staten förlorade 5 miljarder(eller något sådant), och lägre än så är man ej beredd att gå i nuläget.
Och juste... Jo, man planerar att se över reseersättningen någon gång framöver.

Sossarna har gjort det väldigt klart att man ej kommer sänka reduktionsplikten, eftersom detta är väldigt viktigt för att vi ska bli mer självförsörjande och ej göra oss beroende av Putins olja i framtiden.

Damberg använde Putin och kriget som den största orsaken till att vi har dyra drivmedelspriser i Sverige, men när det i själva verket är att man skattar sönder skiten.

Älskar att han gnällde över att sänkningen med 50 öre på bränslepriset gjorde att staten förlorade ynkliga 5 miljarder. Hur kommer det sig då att det var så jävla enkelt att skicka vapen och ta lån från världsbanken på 500 miljarder för att skicka till Ukraina? Jävla godhetsknarkare.

Grattis alla som höll sig hemma under pandemin och firade semester inom Sveriges gränser!
Bered er nu på att få semestra hemma i era hushåll i sommar, det lär bli för dyrt att resa någonstans inom landet. Aldrig i helvete att jag röstar på sossarna igen. Totalt verklighetsfrånvända...

Sedan tidigare finns beslut på att Sverige utökar det humanitära biståndet med 500 miljoner kronor, ukrainska väpnade styrkor får 500 miljoner kronor samt skänks försvarsmateriel till ett värde om 400 miljoner kronor

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ytterligare-stod-fran-sverige-planeras-till-ukraina

Va väl 500 miljoner o inte miljarder 🤷‍♂️
2022-03-07, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Priserna ska upp och medelklassen ska ner! Fullt ös!

Medelklassen hälsar att vi arbetar hemifrån sedan starten på pandemin.
2022-03-07, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uberfuhrer
du är inte seriös va? Vet du om att människor kör 6000 mil om året bara för att ta sig till jobbet? Är du den personen?

Kör man 6000 mil om året bara för att ta sig till jobbet så kommer en elbil löna sig direkt utan att ens fundera på en kalkyl. Kör man 20mil om dagen till jobbet (jag själv har 15mil) så är man helt pantad eller totalt faktaresistent om man fortfarande gör det med sur gammal diesel.
2022-03-07, 18:43
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Sverige är ju slut
Ja och det finns inget hopp kvar för landet.
2022-03-07, 18:49
Medlem
Ingenting kommer ändras. Priset på diesel kommer ligga på 30 kr i sommar. Alla priser kommer stiga.

Det är precis som under pandemin. Den svenska modellen är att inte göra någonting alls.

Jag bor i Stockholm och har råd med 100 kr litern. Jag tycker genuint synd om alla som bor utanför en storstad. Men de kommer ändå fortsatt rösta likadant i höst.
2022-03-07, 18:52
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Ingenting kommer ändras. Priset på diesel kommer ligga på 30 kr i sommar. Alla priser kommer stiga.

Det är precis som under pandemin. Den svenska modellen är att inte göra någonting alls.

Jag bor i Stockholm och har råd med 100 kr litern. Jag tycker genuint synd om alla som bor utanför en storstad. Men de kommer ändå fortsatt rösta likadant i höst.
Huvudet på spiken. Så länge folk röstar med arslet så kan de dra åt helvete och tömma hela lönekontot på bensinmacken. #Hånskratt.
2022-03-07, 18:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dicates
En av mina bilar drar 1.2liter milen, så hur kan priset per mil vara låg jämnfört med förr menar du? Ska jag dra husvagnen med nyare bilen drar den fortfarande 1.5liter milen. Lastbilarna är en mycket snålare nu än förr heller.
Du lyser okunskap när du tror jag pratar om hur mycket din bil drar per mil. Det är irrelevant hur mycket din bil drar i frågan när vi ser på kostanden per mil. Du får gärna dra din husvagn med traktor det spelar ingen roll det heller.
2022-03-07, 18:54
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Det lär inte spela någon roll vilket parti ni röstar på, det måste vara en högre makt som styr drivmedelsskatten. Är det inte lite märkligt att större delen av Europa (både EU- och icke EU-länder) har så gott som synkade drivmedelspriser när det mesta bara ska bestå av skatt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in