2022-03-07, 17:07
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det är en balansgång, de vill naturligtvis inte framstå som kallsinniga inför Zelenskys krav. Som någon skrev: Z vinner propagandakriget men Ryssland vinner det riktiga kriget.

Om man jämför med Kubakrisen, som du nämnde nyss, så är ju skillnaden att då var det mycket lättare att hålla saker (eftergifter, incidenter osv) hemliga. Idag förväntas alla vara ute och snacka i media gela tiden och diiplomatin läcker dessutom en hel del. Det gör det svårare att komma fram till smidiga lösningar, eftersom publiken från olika länder hela tiden sitter med och följer förloppet i nyheterna, på sociala medier osv.
Jo, det har du onekligen fullständigt rätt i. Mycket högre krav på ständiga uppdateringar i dag, och att det ska gå snabbt. Det här maktspelet på allra högsta nivå har liksom flyttat ännu längre in i skuggorna. Tänk att amerikanerna höll sina motprestationer i samband med Kubakrisen hemliga. I dag skulle en liknande uppgörelse vara omöjlig, alltså gammal hederlig kohandel. Ser inte alltid "bra ut".
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Att bistå Ukraina på alla sätt utom direkt militärt, är knappast att fjäska för Putin. Att ge grönt ljus för Polen att lämna över gamla attackplan (till Ukraina) är absolut att provocera Putin. Att använda Polen som war hub, är att provocera Putin. Att föreslå 10 miljarder dollar i bistånd (dvs militär hjälp) till Ukraina är att provocera Putin. Osv ... Amerikanerna gör inte allt de kan för att inte provocera. De har valt sida, uppenbarligen.
Allt annat vore iofs. överraskande. Men åter till Zelensky — vad förväntar sig mannen, egentligen? Vill han ha in Nato på ukrainsk mark? Det amerikanerna gör här och nu är ju välbeprövat, med varierande resultat. De brukar hålla på och "palla upp" ena parten i olika konflikter.
Citera
2022-03-07, 17:08
Medlem
area50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Jag blir mer nervös om NMR får typ 0,2% i valet. Det kanske är tillräckligt för att Putin måste befria oss genom att bomba hela landet till medeltiden?
Ja, eller om ett framtida islamist-parti får 20% & vill skapa en utbrytarstat och mördar civila svenskar.
Citera
Medlem
Så snabbt? en spion utan tvekan som lurar såvida inte UA hade en flagga "Här är pansar skotten " som jag betvivlar

Citat:
Ursprungligen postat av Guy86
Kreml sa igår att de bombat sönder ett lager i Zhytomyr som de påstod Ukraina gömt svenska pansarskott i, så jag antar det stämmer med tanke på dessa klipp. Rip 400+ miljoner kr isåfall
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Det mest osmakliga i sammanhanget är väl att objuden gå in i ett annat land med vapen i hand?

Så är det. Men nu har vi facit och oddsen är rejält emot Ukraina. Då anser jag, gå med på kraven och ta det därifrån.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guy86
Kreml sa igår att de bombat sönder ett lager i Zhytomyr som de påstod Ukraina gömt svenska pansarskott i, så jag antar det stämmer med tanke på dessa klipp. Rip 400+ miljoner kr isåfall
Har ryssen redan hittat dom svenska pansarskotten?

Bra där!
Citera
2022-03-07, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Men detta är inga bidragsparasiter. Dom saknar sugsnabel.
Ska hemmafruar med barn..sjuka..gammlingar..försörja sig själva ?
Citera
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Hej. Jag citerar vad jag skrivit förit:

Ska man gå in i detalj så kommer sanktionerna mot deras centralbank göra att man inte kan stötta sina inhemska banker på annat sätt än att trycka nya pengar. Trycka pengar=inflation. Deras valutareserv är också spärrad.

Redan nu är styrräntan 20%. Vad tror du ryssar med lån tycker om det?

Börsen är stängd. Det är sagt att den öppnas på onsdag. Vi får se hur ser får. Men när den väl öppnar kommer det bli finansiell panik.

Kort och gott, Putte har inte tiden på sin sida.

Miljarderna bränns nu för varje dag som går. Effekten av sanktionerna har inte ens hunnit visa sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Det är du och ryssland som inte bryr sig om människoliv.

Skillnaden mellan oss är att jag är realist. Oddsen är emot Ukraina. Finns inget annat sätt förutom storkrig.
Citera
2022-03-07, 17:10
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Tjetjener som slåss för Ukraina.

https://www.youtube.com/watch?v=qVdQ8WyupSU

razjebani rusko govna ( Jävla ryska skitar)

Han är polsk.
Citera
2022-03-07, 17:11
Medlem
Provokatörs avatar
En fråga till Er (dom flesta nicken är för mig okända sen tidigare) som är pro Putin och som har förklaringar på att allt går enligt planen.

Är även stängningen av den ryska börsen i över en vecka en del av planen?

/Provokatör
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Lätt att sitta här och säga.

Vad är din poäng?
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Verkar som att ryssarna avfyrar missiler från skepp. Trodde inte Erdogan släppte in de i Svarta Havet.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1500862526610755588
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in