2022-03-07, 16:54
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Kommer ej ske.
Kraven stoppar iaf död åt oskyldiga. Alla civila kan söka sig bort från Ukraina när väl kriget är slut. Är fria gränser. Bättre att få stopp på eländet innan hela landet ödeläggs och fler tusentals dör.

Ryssland invaderar Ukraina och Ukrainarna kämpar för sin existens. Så jävla larvigt att du låtsas om att du bryr dig om människoliv. Då hade du fördömt rysslands invasion från dag 1. Du är bara jävligt kåt på tanken att ryssland ska vinna. Blir jag anfallen på gatan och har möjlighet så försvarar jag mig. Med din logik ska ingen någonsin försvara sig om man råkar befinna sig i underläge. Jag undrar hur det hade sätt ut i idrottens värld. Jag undrar varför länder som blir invaderade försvarar sig överhuvudtaget?
Citera
2022-03-07, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Kinesiska bilar. Kina kommer helt ta över Ryssland ekonomiskt.

Tom en statsägd kinesisk bank bojkottar numer Ryssland, banken vill helt enkelt kunna göra affärer med andra än Ryssland.

Något alla vet kommer bli väldigt svårt, väldigt snart.

Det fina i kråksången är att t.o.m. den ryska staten är delägare i banken och man har en representant i styrelsen, men vad hjälper det?
https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/kinesisk-storbank-stoppar-ryska-lan

Ryssland är en ekonomi som snart är långt mindre än Spaniens. Varför riskera att göra affärer där man riskerar att förlora den lukrativa marknaden i väst??
Citera
2022-03-07, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Har Ryssland gett vika på kravet att Ukraina skall avmilitariseras??

Citat:
-"Ukraina måste erkänna Krimhalvön som ryskt territorium.
-Regionerna Donetsk och Luhansk måste erkännas som självständiga stater.
-Ukraina måste sluta strida.
-Ukraina måste skriva i sin grundlag att landet ska vara neutralt och att inte får gå med i några allianser."

Skulle om så är fallet vara ett stort steg i rätt riktning.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/g6OmP9/rysslands-krav-for-avsluta-invasionen-av-ukraina

Nej, läser man hela texten på Reuter så står det med.

På Aftonbladet står det "sluta strida"
Citera
2022-03-07, 16:56
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Kommer ej ske.
Kraven stoppar iaf död åt oskyldiga. Alla civila kan söka sig bort från Ukraina när väl kriget är slut. Är fria gränser. Bättre att få stopp på eländet innan hela landet ödeläggs och fler tusentals dör.

Man kan dribbla på många sätt. Det finns säkert dom som tycker du bryr dig om Ukraina, vilket är fint. Men verkligheten är en annan. Ukraina är under rysk invasion, det är bara vända tillbaka och ta hand om sitt eget land istället för att fortsätta döda barn och bränna av zoo-butiker.
Citera
2022-03-07, 16:57
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Även om det är en lång front. Så är det något seriöst fel på rysk taktik/strategi och officersutbildning.

Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Kan det vara soldater som helt enkelt deserterat?

Varför är ett så dyrt system på frontlinjen till att börja med??
Logiskt så borde det aldrig vara närmare än någon kilometer från front.

Kan ju vara så att drones skapar sådana problem att de måste rulla med.
De får helt sonika ta lite förluster.
Citera
2022-03-07, 16:59
Medlem
serbisknegers avatar
Tjetjener som slåss för Ukraina.

https://www.youtube.com/watch?v=qVdQ8WyupSU

razjebani rusko govna ( Jävla ryska skitar)

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Strunt. Bilar och produkter kommer kunna importeras men givetvis bli mycket dyrare eftersom länder som Kazakstan kommer fungera som mellanhänder i handeln

Dyrare, som omöjligt att lösa för den ryska konsumenten som kanske föredrar att kunna mätta magarna på sina barn nån gång i veckan.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av handelschon
Kan du hänvisa till en källa som hävdar att ''invånarna i Donbass'' inte beviljades flyktingstatus? Mig veterligen kom det ungefär 3000 ukrainska flyktingar till Sverige 2014, och det är ju inte helt omöjligt att vissa av dessa levde i Donbass. Hur resterande år ser ut vet jag inte.

Oavsett hur märkligt ditt resonemang är, så har du fortfarande inte visat att det finns ''svensk statsnazism''; det är någonting som du, i brist på bättre argument, kletar på Sverige. Oavsett så förtjänar givetvis de ukrainare (och ryssar) som vill fly flyktingstatus.
Väldigt enkelt. För två år sedan bodde jag i Sverige och träffade många flyktingar från Donbass. Samtliga fick avslag och beslut om utvisning.
Citera
2022-03-07, 17:00
Medlem
Om man vill läsa lite grävande journalistik kommer här en länk med en intressant artikel om Neo-natzis vara eller icke vara inom den Ukrainska regering.

ROBERT PARRY: When US House Saw Ukraine’s Neo-Nazis

https://consortiumnews.com/2022/03/06/robert-parry-when-us-house-saw-ukraines-neo-nazis/

Robert Parry
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Robert_Parry
Citera
2022-03-07, 17:00
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Du verkar inte bry dig om människoliv. Osmakligt.

Det mest osmakliga i sammanhanget är väl att objuden gå in i ett annat land med vapen i hand?
Citera
2022-03-07, 17:01
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Nej jag anser att Väst har större problem med fascism, rasism mm än Ryssland har. Får jag inte tycka det eller?

Fast det var ju verkligen inte det du påstod.

Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Jo men det verkar inte fungera då hela världens nazister stöttar USA och EU.

Att vi har problem med nazister tyder ju på att det finns ett avståndstagande, från båda sidor.

Men det var bara nåt du hävde ur dig alltså.
Citera
2022-03-07, 17:01
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Du verkar inte bry dig om människoliv. Osmakligt.

Det är du och ryssland som inte bryr sig om människoliv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in