Citat:
Ursprungligen postat av
Bergakungen
Det här känns inte som någon nyhet för MÖP:ar som brytt sig om ryssar och deras militära doktrin. Toppstyrt och ovilja (eller värre) till initiativ är inbyggt, sedan verkar det som att man felbedömt ifall värnpliktiga varit vuxna uppdraget. (Hint: Att uppträda brutalt och mordiskt mot broderfolket samtidigt som man naturligtvis inser att man inte sysslar med befrielsekrig eller näpser "Ukrainska folkets fiender" kräver skolad och mycket motiverad personal).
Nej, men att det var så här illa kunde jag aldrig tro. Jag trodde exempelvis att deras BTG:er skulle prestera bättre (visserligen inte jättebra då de är personalsvaga gällande stridande personal men ändå)
Jag trodde att de skulle ha lite bättre koll på logistiken, inte att det skulle vara en total cluster fuck.
Att de inte skulle ha hög moral anade jag, varför skulle de vilja kriga mot ett broderfolk? Dessutom med värnpliktiga som behandlas som djur? Men, återigen, så här jävla illa?
Det verkar ju vara en total avsaknad av samordning, planering och följande av någon form av doktrin. Känns som att jag hade planerat allt bättre... och då är det fan riktigt illa