2022-03-07, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fulslickare
Så vår media är inte fullproppad av propaganda, menar du?

Vad menar du specefikt. är tv tablån propaganda?
Citera
2022-03-07, 16:45
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jag svarade på att ’ha USA på sina gränser’ - vilket uppenbarligen funkat utmärkt. Nato har inte attackerat Ryssland en enda gång.

Ja, det var acceptabelt på sin tid. Men det betyder ju inte att ryssarna vill ha mer av det med en mycket längre gräns dessutom.
Citera
2022-03-07, 16:46
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Zjytomyr enligt texten

https://www.google.com/maps/place/Zjytomyr,+Zjytomyrska,+Ukraina,+10000/@50.0811803,27.5781036,7.65z/data=!4m5!3m4!1s0x472c64a32bfa355d:0xf14ad2a3d9b9e 229!8m2!3d50.25465!4d28.6586669
Missilerna verkar vara på väg mot Kiev. Gick rykten innan idag att ryssarna planerar en offensiv för att om möjligt kunna inta Kiev.
Citera
2022-03-07, 16:47
Medlem
Polen vill inte gå in med sina MIG 29 som jag har uppfattat nyhetsflödet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-pravda
Visst finns det svensk statsnazism. Hur kan du annars förklara att invånarna i Donbass, när de förstördes av ukrainska trupper i Sverige, inte beviljades flyktingstatus. Och för ukrainarna sker detta automatiskt.

Kan du hänvisa till en källa som hävdar att ''invånarna i Donbass'' inte beviljades flyktingstatus? Mig veterligen kom det ungefär 3000 ukrainska flyktingar till Sverige 2014, och det är ju inte helt omöjligt att vissa av dessa levde i Donbass. Hur resterande år ser ut vet jag inte.

Oavsett hur märkligt ditt resonemang är, så har du fortfarande inte visat att det finns ''svensk statsnazism''; det är någonting som du, i brist på bättre argument, kletar på Sverige. Oavsett så förtjänar givetvis de ukrainare (och ryssar) som vill fly flyktingstatus.
Senast redigerad av handelschon 2022-03-07 kl. 16:53.
Citera
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Du vet att det finns regler i denna diskussion så en bra början att läsa de innan man öppnar käften...

Låt bli följande:

1) Inlägg som bara består av en länk - det ska framgå varför innehållet är relevant i diskussionen.
2) Trollanklagelser - bemöt varandra i sak.
3) Tillåtna språk är svenska, norska, danska samt engelska. Inlägg på andra språk är inte tillåtna.

// mod

Om man ska vara petig, precis som du är nu, så har jag inte "öppnat käften" i den här diskussionen. Jag har bara skrivit och använt mig utav bokstäver i textform. Hade du varit normal och sett allt runtomkring dig på ett vanligt sett så hade du märkt det.
Citera
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Komik på låg nivå.
De ryska paralympier som inte fick vara med och tävla blev emottagna i en regisserad föreställning.
Nationalsången spelades och en flock åsnor står och skriker Rassija ! Rassija!
Putin har stängt ner all tv och social media men de står där och jublar.
Ryssar i Ryssland är ett efterblivet folk?

Taskigt att dra in alla de i som inte fick vara med i Paralympics! Alla är ju inte efterblivna en del är bara handikappade!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det tycks mig kort och gott som amerikanerna gör allt i sin makt för att inte provocera Putin. De låter Zelensky gapa på hjälp bäst han vill...

Att bistå Ukraina på alla sätt utom direkt militärt, är knappast att fjäska för Putin. Att ge grönt ljus för Polen att lämna över gamla attackplan (till Ukraina) är absolut att provocera Putin. Att använda Polen som war hub, är att provocera Putin. Att föreslå 10 miljarder dollar i bistånd (dvs militär hjälp) till Ukraina är att provocera Putin. Osv ... Amerikanerna gör inte allt de kan för att inte provocera. De har valt sida, uppenbarligen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Nazisterna då? Det är väl dom som dom ska befria ukrainarna ifrån?

Som du ser på filmerna från Ukraina finns inga nazister kvar i Ukraina så Putin kan ju ta med sig hem att han rensat Ukraina som planerat så han har nu segrat och kan återgå till att stjäla från sitt eget folk.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Jo men det verkar inte fungera då hela världens nazister stöttar USA och EU.

Detta är det sjukaste hittills. Du skriver liksom vad som faller dig in va?

Eller finns det något alls som stöder att nationalister helt plötsligt ska börja stödja EU, eller USA?
Citera
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Jo men det verkar inte fungera då hela världens nazister stöttar USA och EU.

Ok. Men ändå vill Ryssland ha egna områden i ett annat land där dom blir folkmördade av nazister?
Låter jättekonstigt.
Citera
2022-03-07, 16:48
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Komik på låg nivå.
De ryska paralympier som inte fick vara med och tävla blev emottagna i en regisserad föreställning.
Nationalsången spelades och en flock åsnor står och skriker Rassija ! Rassija!
Putin har stängt ner all tv och social media men de står där och jublar.
Ryssar i Ryssland är ett efterblivet folk?

Dom är inte mer efterblivna än random svensk. Problemet är att man blir arresterad om man inte gör som man blir tillsagd. Är bara att lyda order om man inte vill tillbringa överskådlig framtid i Gulag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in